Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Miniferie med sønn på snart 15

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-23, 10:24   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Miniferie med sønn på snart 15

Eldste er bortreist noen dager og skal jobbe også. Jeg har ferie og ingen planer neste uke. Kanskje jeg burde ta med meg han på snart 15 et par dager og finne på noe gøy? Tips til hva? Skal ikke koste skjorta siden vi har ferieplaner senere i sommer også.

Hva ville deres gutter på nesten 15 likt? Utgangspunkt er Kristiansand.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 10:36   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.987
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Jeg synes ferie med 15-åringer er skikkelig vanskelig. Min vil tre ting: 1) besøke fornøyelsesparker 2) spise god mat 3) se på YouTube

Alt dette lar seg gjøre i Oslo, men det er ikke gratis.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 10:39   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Kan han ta med seg en venn? Jeg har vanskelig for å se for meg at min gutt ville reist noe sted med meg om alternativet var å være hjemme og treffe venner. I går fikk jeg ham med meg på IKEA, fordi vennene hans står opp mye senere enn ham.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 10:56   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Min 15-åring vil sykle downhill i en slalåmbakke som tilbyr dette. Ikke gratis, men trenger ikke være dyrt dersom man har hytte i et slikt område. Eventuelt en tur med shopping og helt enkle severdigheter i en større by: Stavanger/Oslo.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 11:01   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes ferie med 15-åringer er skikkelig vanskelig. Min vil tre ting: 1) besøke fornøyelsesparker 2) spise god mat 3) se på YouTube

Alt dette lar seg gjøre i Oslo, men det er ikke gratis.



Han skal til Oslo på klassetur i september og vi tre skal ha en dag i Oslo etter Amsterdam i august; ellers hadde jeg gått for det.

Vurderer Colorline til Strømstad rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 11:03   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan han ta med seg en venn? Jeg har vanskelig for å se for meg at min gutt ville reist noe sted med meg om alternativet var å være hjemme og treffe venner. I går fikk jeg ham med meg på IKEA, fordi vennene hans står opp mye senere enn ham.

De er ikke hjemme, dessverre.

Planen var å være hjemme og dra på badeturer, men været som er meldt er så som så.

Dette blir nok en utfordring fremover også når eldste flytter hjemmefra. Kanskje gidder han ikke dra på ferie med meg mer?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 11:05   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.672
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Arcader et sted? Man må nesten bare bygge på interesser. Min hadde ikke ville gjort noe fysisk, men arcader eller outland er kjekt. Danskebåten?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 11:07   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Mine to yngste vil nesten alltid ha med seg en venn på sånne ferier. Vi skal på en liten Oslotur neste uke, og da har de med seg hver sin. Det funker fint for oss, kanskje noe for dere også?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 11:16   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Mine to yngste vil nesten alltid ha med seg en venn på sånne ferier. Vi skal på en liten Oslotur neste uke, og da har de med seg hver sin. Det funker fint for oss, kanskje noe for dere også?

De er dessverre bortreist.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 11:51   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Jeg kunne nok fått med meg gutta mine alene på noe om det er innspill med noen aktivitet.
Eks;
Fangene på fortet
Escape room
Lazer tag
Gocart
Klatrepark
Zipline
Rafting
Eller noe litt mer krevende som feks
Via ferrata

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 11:52   #11
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De er dessverre bortreist.

Sånn er det jo ofte i ferien, skjønner det.
Tror min fjortis egentlig ville likt å bade eller klatre eller noe annet aktivt, tror imidlertid han ikke nødvendigvis vil gjøre det med MEG. Hmm, ut å spise er vel en sikker vinner? Burger i Ravnedalen?
Jeg spurte nå min hva han aller helst ville gjort sammen med meg en dag her i sør og han sa han ville vi skulle spist masse digg mat på bra steder, ta et bad et sted han kan hoppe fra minst sju meter og at jeg skulle kjøpt nye speakers til han.... Og kaaanskjje Dyreparken. Det siste tror jeg han sa litt for å være grei mot meg lizzm.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 11:53   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Åja - escape room, takk Mex, det vet jeg at min hadde likt skikkelig godt!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 12:40   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Min sønn foretrekker å være hjemme og gjøre det han vil. Jeg er sjelden en del av den planen. Så i år har vi ingen planer. Jeg tror ikke han har noe ønske om å reise mer på ferie med meg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 12:52   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Jeg opplever at fjortisen min (jente) setter veldig pris på at jeg setter av tid og vil gjøre noe sammen med henne. Så jeg syns det høres ut som et nydelig forslag med en liten tur bare dere to. Hva med å ta en natt på hotell i et naboby, gå ut og spise, stikke på kino og bare se dere rundt?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 12:58   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Min 15-åring vil sykle downhill i en slalåmbakke som tilbyr dette. Ikke gratis, men trenger ikke være dyrt dersom man har hytte i et slikt område. Eventuelt en tur med shopping og helt enkle severdigheter i en større by: Stavanger/Oslo.

Vi er i Trysil og sykler downhill med 13-åringen, as we speak. Det er utrolig gøy, og Airbnb er billig på sommeren her, siden vinter er høysesong.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 12:59   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Jeg skulle ønske min var mer interessert i sånne ting. Jeg får han av og til med på kafe, da spiser og drikker det han har fått, så er han klar for å dra hjem. Jeg har tenkt å foreslå en natt på hotell i nabobyen i sommer, men jeg er ikke så sikker på at han sier ja. Storebror på snart 18 er mer med på sånne ting.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 13:03   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.818
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg opplever at fjortisen min (jente) setter veldig pris på at jeg setter av tid og vil gjøre noe sammen med henne. Så jeg syns det høres ut som et nydelig forslag med en liten tur bare dere to. Hva med å ta en natt på hotell i et naboby, gå ut og spise, stikke på kino og bare se dere rundt?

Sånn er det hos også. Min på samme alder hadde gjerne blitt med bare meg på ferie. Vi fisket, syklet og koste oss på en slik ferie i fjor.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 13:07   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av millact, her.



Han skal til Oslo på klassetur i september og vi tre skal ha en dag i Oslo etter Amsterdam i august; ellers hadde jeg gått for det.

Vurderer Colorline til Strømstad rett og slett.

Det tar under 3 timer med tog fra Strømstad til Gøteborg, og der er jo Liseberg og Universeum og masse annet gøy. Kunne det vært noe?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 13:25   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi er i Trysil og sykler downhill med 13-åringen, as we speak. Det er utrolig gøy, og Airbnb er billig på sommeren her, siden vinter er høysesong.

Godt tips; han er glad i å sykle. Shopping hadde nok også vært topp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-23, 13:26   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miniferie med sønn på snart 15

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det tar under 3 timer med tog fra Strømstad til Gøteborg, og der er jo Liseberg og Universeum og masse annet gøy. Kunne det vært noe?

Absolutt! Er det lettere å kjøre selv enn å ta tog? I så fall må vi sette bilen i Sandefjord.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no