Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-19, 23:05   #481
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg kommer til å bruke noen fine drikkeglass som vase - samt kanskje noen av 9-kronersvasene på IKEA.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 23:16   #482
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Det er et år til dere!!

Vi har booket lokale, husker ikke om jeg har skrevet det. Selv om vi bare er 14. Det blir på et fint sted i byen med flere chambre separé og vi skal ha det minste. Formen min tilsier at vi ikke skal ha noe hjemme denne gangen. Jeg ble fysisk utslitt sist og ble sendt hjem fra jobb mandagen etter.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 23:21   #483
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi inviterer bredt. Hvis vi skulle gått for foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn, hadde det blitt 12 pluss konfirmanten. Pappaen hennes har nesten hele familien sin så langt unna at det ikke er aktuelt å komme. Så vi inviterer mine tanter og onkler, og søskenbarn med familier. Alle kjenner konfirmanten godt, og hun er ei familiekjær jente. Så da blir vi ca 40. Jeg tror det blir veldig bra.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 23:35   #484
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er et år til dere!!

Vi har booket lokale, husker ikke om jeg har skrevet det. Selv om vi bare er 14. Det blir på et fint sted i byen med flere chambre separé og vi skal ha det minste. Formen min tilsier at vi ikke skal ha noe hjemme denne gangen. Jeg ble fysisk utslitt sist og ble sendt hjem fra jobb mandagen etter.

Jeg skal bare bestemme plass, så skal jeg ikke tenke på noe mer altså! (Da skal jeg bare opprette sparekonto )

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 05:33   #485
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er et år til dere!!

Vi har booket lokale, husker ikke om jeg har skrevet det. Selv om vi bare er 14. Det blir på et fint sted i byen med flere chambre separé og vi skal ha det minste. Formen min tilsier at vi ikke skal ha noe hjemme denne gangen. Jeg ble fysisk utslitt sist og ble sendt hjem fra jobb mandagen etter.

Vet at det er 1 år til, men når noen tilbyr meg å låne duker og den slags, så er jo svaret "jatakk det vil jeg gjerne", og ikke "nei, det er et år til så det kan jeg ikke ta standpunkt til."


Sånn ellers så har jeg lokaler i boks, og jeg tenker at da må resten gjøres når det nærmer seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 08:50   #486
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Ber dere faddere/vitner som dere ikke lenger har kontakt med?

Vi har fire vitner, to av de er tantene, og de har vi kontakt med, men de to andre var venner, og de er ute av livene våre (og konfirmantens). Min venninne har jeg litt sporadisk kontakt med på Snapchat, og vi treffes en gang eller to i året på syklubb. Mannens kamerat er helt ute av bildet, vi vet han lever, men null kontakt.

Jeg mener vi ber, fordi det er «det riktige». Mannen mener vi ikke ber, siden det er de som har forsvunnet. Totalt vil det å be/ikke be disse med familier, utgjøre 7 gjester.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 08:54   #487
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Disse hadde jeg ikke bedt Gerbera, jeg er enig med mannen din. Men jeg er ikke så opptatt av hva som er "det riktige".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 08:57   #488
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg hadde ikke bedt om de var helt ute av bildet, men hun venninna di som du har litt kontakt med hadde jeg muligens bedt.

Jeg kommer til å be mannens kompis i min sønns konfirmasjon selv om de sees veldig sjelden, min sønn ønsker det og jeg har derfor valgt å bli venn med denne mannen på Facebook sånn at jeg kan sørge for at han blir invitert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 09:39   #489
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er et år til dere!!

Skal ikke gjøre mer annet enn å bestille bunad og følge med og se når det er tilbud på sølv til den. Resten tas neste sommer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 10:56   #490
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Disse hadde jeg ikke bedt Gerbera, jeg er enig med mannen din. Men jeg er ikke så opptatt av hva som er "det riktige".

Egentlig helt utrolig at jeg har hengt meg opp i dette, jeg er kanskje den jeg vet om, som er minst opptatt av hva som er det riktige.

Men da blir mannen fornøyd, når «internett» er enig med han.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 11:09   #491
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Skal du koke spagetti til 50 stk? Jeg syns den bare kleber seg når det blir for mye, men mulig kasserollene mine er for små.
.

Egentlig håper jeg han ombestemmer seg
Opprinnelig var ønsket julemat. Og jeg håper han går tilbake til det. Men om ikke blir det nok koldtbordish med spagetti. Som må kokes i små porsjoner. Ellers blir det en stor kladd

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 12:04   #492
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Egentlig håper jeg han ombestemmer seg
Opprinnelig var ønsket julemat. Og jeg håper han går tilbake til det. Men om ikke blir det nok koldtbordish med spagetti. Som må kokes i små porsjoner. Ellers blir det en stor kladd

Akkurat spagetti og kjøttsaus kommer jeg nok ikke til å gå med på, rett og slett fordi å koke spagetti til en hel haug mennesker orker jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 13:01   #493
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har dobbel familie på begge sider så vi blir mange! Kjapp opptelling: Min "kjernefamilie" 6+pappaen sin kjerne 4 + 6 besteforeldre + tanter/onkler 11 + søskenbarn 11. 38 da!

Maten blir tapasaktig, vårruller og en varmrett av noko slag. Konfirmanten ønsker seg carbonara

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 13:09   #494
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg skal ikke introdusere pasta med kjøttsaus som et alternativ. Hvis ikke-konfirmanten fikk bestemme, så hadde det bare blitt servert lasagne. Jeg kan nok lage et par lasagne altså, men ikke ha det som eneste mat.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 13:36   #495
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Egentlig håper jeg han ombestemmer seg
Opprinnelig var ønsket julemat. Og jeg håper han går tilbake til det. Men om ikke blir det nok koldtbordish med spagetti. Som må kokes i små porsjoner. Ellers blir det en stor kladd

Det skjønner jeg du håper på. Ikke perfekt mat ift bunadskledde folk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 13:41   #496
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hva annet enn koldtbord og tapas er typisk konfirmasjonsmat?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 13:43   #497
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

På denne kanten kjenner jeg flere som har hatt sodd, ellers er det vel ganske vanlig med treretters meny også. De fleste typiske selskapslokaler med servering (hoteller, restauranter etc) tilbyr i alle fall en eller annen "konfirmasjonsmeny", med ca tre ulike forretter, hovedretter og desserter å velge mellom.

Ellers kan man vel bare ha det man har lyst på?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 13:45   #498
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva annet enn koldtbord og tapas er typisk konfirmasjonsmat?

Middag? En type kjøtt, f.eks reinsdyr, lam eller fisk, treretters som My foreslår.

Vet om noen som ønsket seg pizzabakeren, tuller ikke, det ble det (men også annet).

Forleden leste jeg om en som var så glad i fårikål og serverte det i konfirmasjon.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 24-05-19 kl 14:21.
millact er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 14:23   #499
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva annet enn koldtbord og tapas er typisk konfirmasjonsmat?

Her er det vanligst med enten buffét av noe slag eller treretters middag. Poden vil ha sistnevnte, hotellet vi har booket lokale i tilbyr begge deler.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 24-05-19, 14:32   #500
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva annet enn koldtbord og tapas er typisk konfirmasjonsmat?

Vi kommer til å gå for buffet - og det skal være mat som konfirmanten liker - ikke særlig fancy da, med andre ord. En av stedene vi tenker på serverer tacobuffet - de to andre har forskjellig...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no