Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du Skappel-genseren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor begeistret er du over Skappelgenseren?
1 - lite begeistret 100 43,29%
2 46 19,91%
3 44 19,05%
4 29 12,55%
5 - veldig begeistret 12 5,19%
Deltakere: 231. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-12, 14:08   #41
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Eg er forkjøla og kald, så akkurat no elskar eg alt som ser varmt og lunt ut. Minst 4, altså.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:24   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Den synes jeg var fin, og hadde sikkert kledd den også.

Minuspoeng for Dorthe Skappel og fordi jeg ikke klarer å strikke slikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:25   #43
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Den er helt ok, men ville ikke kledd meg.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:29   #44
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Jeg er veldig lite begeistret.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:30   #45
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Jeg synes den er fin til smale jeans, og sikkert god og varm til kalde vinterdager. Tror jeg skal ha en gitt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:31   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Kanskje noen har lyst til å strikke en til meg?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:32   #47
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Jeg er ikke fantastisk begeistret, men jeg synes det ser ut som en veldig god genser utpå høsten, særlig til kos på hjemmebane. Revolusjonerende er den jo slett ikke, det er jo såpass enkel strikk at liknende nok har blitt strikket uten oppskrift mange mange ganger allerede opp gjennom tidene, så litt ufortjent at Skappel skal få all æren, selv om det var slik det endte på nett som en farsott ...

Jeg kommer nok sikkert til å strikke en slik, det er grei TV-strikk og jeg har egentlig lenge tenkt på å strikke meg en genser ala dette, så why not.

Ellers er jeg lite fant av typ Skappel-genseren og Mette Marit-skjerf mm. Akkurat som om man helt bevisst hermer hvis man har noe likt/liknende ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:34   #48
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Beklager. Men jeg har bedre alternativer enn de hadde i Holmgang. Det skal jeg ha.

Diskuterte de Skappelgensere på Holmgang?

Ellers: 3. Fin på noen, ikke på meg. Jeg vurderer å strikke til ungene, men uten å stå i kø for å finne garn - Allium har lovt meg at det går an å strikke i Big Delight.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:35   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kanskje noen har lyst til å strikke en til meg?

Beklager. Jeg driver og strikker kofte til eldste i finullgarn på pinne 2,5. Jeg regner med å bli ferdig om 2-3 år (i beste fall), og da tror jeg kanskje Skappelengenseren har gått av moten.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:36   #50
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Den synes jeg var fin, og hadde sikkert kledd den også.

Minuspoeng for Dorthe Skappel og fordi jeg ikke klarer å strikke slikt.



Luer kan jeg strikke, gensere må jeg kjøpe.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:37   #51
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Eg er stor nok i meg sjøl og vil helst ikkje sjå større ut så det blir ikkje på mi ønskeliste. Men at den kan være kul på høge, slanke damer som Maria Skappel? Absolutt. Sette meg sjølv og min kropp til side og ende på 4.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:37   #52
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Diskuterte de Skappelgensere på Holmgang?

Jah. Det går fortsatt gjetord om den diskusjonen. Den endte opp i håndgemeng mellom damene fra husfilden på ene siden og Arne og Carlos på den andre. Du store alpakka!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:41   #53
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Jeg har strikket en, men på bestilling. Jeg kommer ikke til å gå med en. For lav og minner meg for mye om 80-tallets mohair- mareritt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:42   #54
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Minner meg om Mohairgenserene vi fløy rundt i og strikket til gutta vi var forelska i på 80-tallet... sikkert like lettstrikket og store pinner.
Og det er jo sant, jeg ble flink til å strikke og å montere gensere da jeg var litt stor tenåring ihvertfall så hvis det motiverer for strikking så er det jo fint.

Jeg var også en racer på mohair-gensere i 7-8.klasse

13-åringen min hadde nok kledd en Skappel-genser, mens jeg ville nok sett ut som Mumi-mamma

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:44   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Det er ikke min stil, utover det har jeg ingen sterke meninger verken for eller i mot.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Den synes jeg var fin, og hadde sikkert kledd den også.

Minuspoeng for Dorthe Skappel og fordi jeg ikke klarer å strikke slikt.

Det er vel heller datteren Maria Skappel vi snakker om her? Jeg er sikker på at du hadde kledd den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:46   #56
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ikke min stil, utover det har jeg ingen sterke meninger verken for eller i mot.

Det er vel heller datteren Maria Skappel vi snakker om her? Jeg er sikker på at du hadde kledd den.

Åh.

Kan du lære meg å strikke den?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:47   #57
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vel heller datteren Maria Skappel vi snakker om her?

Men det er jo Dorthe Skappel som har strikket den, opprinnelig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:48   #58
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ikke min stil, utover det har jeg ingen sterke meninger verken for eller i mot.

Det er vel heller datteren Maria Skappel vi snakker om her? Jeg er sikker på at du hadde kledd den.

Det er Dorthe som strikka den til den andre dattera i si tid. Ho utnevnte den til favorittplagget i et eller anna blad og dermed vart det en poppis-sak. Døtrene har no laga egne strikkekit som Dorthe visst har sydd posane til. Så det er døtrene som lagar business av det.

Som nevnt før, eg må slutte lese bloggar.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:49   #59
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Det er vel hu Dorthe som har strikka serken? Har en stk pre-tenåring som gjerne vil ha den. I lyseblå. Vi får se.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:51   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh.

Kan du lære meg å strikke den?

Nei, jeg hater å strikke. Tjorven eller Amylin er damene du vil snakke med.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det er Dorthe som strikka den til den andre dattera i si tid. Ho utnevnte den til favorittplagget i et eller anna blad og dermed vart det en poppis-sak. Døtrene har no laga egne strikkekit som Dorthe visst har sydd posane til. Så det er døtrene som lagar business av det.

Som nevnt før, eg må slutte lese bloggar.

Ah, I stand corrected. Uansett, jeg har Dorthes badedrakt, og elsker den. Så dama funker som designer, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no