Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 15:55   #141
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg hadde nok elsket å gå i barnehage. Det blir jo ikke det samme å være der som voksen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 18:37   #142
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 73 og begynte fulltid i barnehage rett før jeg fylte tre måneder! Jeg gikk i barnehage fulltid mer eller mindre til jeg begynte på skolen. Søsteren min ble født da jeg begynte på skolen, og da jobbet mamma redusert noen år.

Når mine barn har værttre måneder har jeg ringt min mor og spurt hvordan hun kunne gjøre noe sånt, men egentlig har jeg ikke lidd noen nød.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 18:40   #143
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 75, gikk en dag i barnehage, da slo jeg meg, og nektet å gå mer. Min mor var hjemme med min lillebror, så det gikk helt fint. Hun begynte ikke å jobbe før han begynte på førskolen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 18:50   #144
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Født i 75. Gikk ikke i barnehage. Hadde besteforeldre som nærmeste nabo og mor som arbeidet turnus + storesøsken. Jeg hadde dagmamma litt en periode - det var gøy, for sønnen hennes hadde utrolig artige leker. Masse fabulandlego. (som jeg ikke forstår hvorfor forsvant)...

- Forøvrig ønsket jeg veldig å gå i barnehage. Flere av vennene mine gjorde det og jeg gikk rett som det var til barnehagen og spurte om jeg fikk leke med barna når de var ute.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:38   #145
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Født påslutten av 60-tallet. Gikk i barnehage fra 3 års alder. Gjorde. Mine erfaringer. Vedr hvem som var populære. Og hvem som ikke var. Mye sorg og savn. Men også fine opplevelser.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 00:26   #146
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Født i 70 og gikk aldri i barnehage. Flyttet til en ny drabantby når jeg var 1år men det var ikke mulig å få barnehageplass om man ikke var aleneforeldre eller trengte plass av sosiale hensyn. Moren min jobbet annenhver dag. Jeg var hos dagmamma litt lengere opp i veien. Trivdes ikke så siste året før jeg begynte på skolen var jeg hjemme. Ikke helt alene siden storesøsteren min kom hjem fra skolen etterhvert. Husker vi hadde fått telefon (det var lang venteliste for dette på 70-tallet) så jeg kunne ringe mamma på jobb om det var noe. Dessuten var det flere voksne hjemme i gata om det var krise samt mange barn å leke med. Gikk i 4-5årsklubb en dag i uka og førskole 2-3 dager i uka siste året før skolen.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 11:00   #147
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 75 og gikk ikke i barnehage. Min farmor og mormor byttet på å passe meg. Da min mor fikk min søster ble hun hjemmeværende med oss til vi begynte på skolen.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 11:05   #148
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Født i 1984 og har hatt både dagmamma, gått i barnepark, gårdsbarnehage og vanlig barnehage (i den rekkefølgen). Funket helt greit, bortsett fra barneparken mener jeg jeg ikke var så glad i å være i.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 13:43   #149
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Født i 1972, vokst opp ute på landsbygda, gikk aldri i barnehage. Det var ikke mye barnehagetilbud der den gangen (men så vidt jeg husker fikk søstra mi plass, født i 1974). Foreldrene mine var begge lærere og uten at jeg vet akkurat hvordan det var kan jeg huske at det i hvert fall var lengre perioder hvor ikke begge var på skolen hver dag. På dager hvor ingen foreldre var hjemme ble jeg passet av en gammeltante som bodde noen minutters kjøretur unna; hun drev ogå en liten bibliotekfilial (i nabobygningen til småbruket hvor hun bodde) på deltid, så kortversjonen er at mens andre barn var i barnehage, var jeg på biblioteket. (Og siden det var en liten bibliotekfilial, hadde jeg brukt opp barnebokhylla LENGE før skolestart, og var godt i gang med utvalgte deler av voksenhyllene -- noe underlagt gammeltantes moralske sensur, så det gikk mye i biografier, reiseskildringer, populærvitenskap osv.)

Digresjon: En annen ting som også fantes i den samme bygningen som biblioteket var en liten sparebank. (Gammeltanta hadde også en liten deltidsjobb med å vaske der.) Mange år seinere, da jeg var ferdig med å studere og hadde ca. et halvt år uten inntekt før jeg fikk en jobb, kom jeg på at jeg hadde en sparekonto i den banken fra da jeg var liten. Ikke så skrekkelig mye penger, men tiden var kommet for å hente ut det man hadde av reserver så man kunne ha råd til å spise havregrøt noen måneder til. Dro ned dit og fant banken (den er senere nedlagt, men var fortsatt i drift da denne historien utspilte seg); det fantes ingenting på utsiden av bygningen som viste at det var en bank der, så den var åpenbart myntet på utelukkende lokalkjente kunder. Bak skranken befant det seg en gubbe som selvsagt husket foreldrene mine (dette var 17 år etter at vi hadde flyttet fra stedet), og som da jeg skulle avslutte kontoen fant fram den store boka hvor alle kontoene stod skrevet opp, regnet ut årets renter med penn i margen, og foretok utbetalinga. Dette skjedde utpå vårparten i 1998.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018

Sist redigert av Kjøkkenskriveren : 21-02-13 kl 13:52.
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 14:59   #150
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var i alle fall et ganske lite, gult hus - ikke det store, røde(?) som kom senere.

Bymyra barnehage heter den visst nå. Den gamle barnehagebygningen ligger på den andre siden av Langnesvegen, litt lengre øst, og er blitt rødt, hvis man skal tro Google.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no