Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ny gammel bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 17:53   #1
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ny gammel bil

Etter at forrige bil har blitt avhentet av tidligere (lurendr)eier mot kontant tilbakebetaling av kjøpesum, er det tid for nytt forsøk. Og siden jeg etterhvert har satt meg inn i det meste som har med VW, Audi, Mercedes og BMW å gjøre, ble det ingen av dem. Denne gangen ble det fransk, av alle ting. Jeg kan null & nada om franske biler. En flåte av en Citroën XM, pent holdt og med et hydraulikksystem det ikke er gitt jordiske mennesker å forstå seg på. Diesel, automat, airbags og klimaanlegg er også på plass.

Den kjører fantastisk, og jeg venter i åndeløs spenning på første feilfunksjon. Jadda!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 17:55   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gammel bil

Grattis!

Kjenner følelsen - både mht. ny bil, og følelsene av forventninger i forhold til hva slags feil som blir den første.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 18:09   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny gammel bil

Sikkert fin å kjøre den der, men ellers er jeg litt til fransk, sorry

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 18:22   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gammel bil

Min far kjørte fransk i mange år. Han kapitulerte til BMW og Mercedes og er fornøyd med det.

Jeg sverger til helt nye biler.

Grattis hvertfall.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 20:49   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gammel bil

Da mannen brakk venstrebenet for 3 år siden fant vi en XM, den billigste bilen med automatgir her i området, på finn. Det var et kupp. Bilen kostet 25 000, gikk som ei klokke og var minst like komfortabel som vår atskillig nyere C5. Vi solgte den for nesten like mye et par år etterpå. Det eneste som hadde feilt den underveis var hull i eksosen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 20:58   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny gammel bil

Citroen
Hydraulikk

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:10   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny gammel bil

Gratulerer med ny bil!

Vi kommer og ser på den en dag.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:15   #8
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gammel bil

Ja, grattis med nybilen, Mauser,
jeg håper den går uten pauser.
Men franskmann, da gitt!
Jeg tenker nå mitt
og tror kjøpet havner i "flauser".


Men jeg kan jo ta feil. Lykke til!

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:21   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny gammel bil

ER DU GAL MANN?



Vent nå bare til den blir som en båt. pga fjærene.


Svigermor har et romskip c5 og det er den værste bilen jeg noen gang har kjørt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 09-06-09 kl 21:31.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:23   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny gammel bil

Jeg hadde en skjønn Peugeot en gang. Drittbil, men en drøm å kjøre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:24   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny gammel bil

Jammen, hvilken farge har den, da? :fokuserer på det viktigste:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:30   #12
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny gammel bil

Vi kjører Citröen. 2003-modell. Snart 100.000 i reparasjoner på 18 måneder. Du har min dypeste sympati.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:24   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gammel bil

JEg tror det blir bra, syns det var mye pepper her. Automat er konge, og klimaanlegg er topp. Så nå har du mange gode år foran deg tror jeg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:39   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny gammel bil

Gratulerer med ny bil! Håper du får en feilfri opplevelse. Er jo alltid spennende å kjøpe brukt, og om man kjøper privat så har man heller ingen garant.

Kjenner lite til franske biler, men mannen styrer unna. Går vel mer på det at han personlig ikke liker biltypene tror jeg.

Vi kjører bare Tysk for tiden, og er storfornøyd med det. Står pr i dag 4 Tyskere i gården her, alle av forskjellig merke.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:43   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny gammel bil

Når du vil ha en billig Ford Mondeo med bare kjente feil og mangler, gi en lyd.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:03   #16
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny gammel bil

Jeg er skeptisk, jeg er det. Men tyskere i den prisklassen jeg har sett på er enten gjennomrustet (Mercedes), har turbo og/eller automatkasse på overtid og vel så det (VW/Audi), eller er hauggamle (BMW). Japanere fra den tiden er generelt kjedelige.

XM var en katastrofe i 1990-92, ble bedre i 93 og ennå bedre i 95 (min er fra 97). Forrige eier har tatt mye av det som ellers pleier å ryke, på verksted til full pris og vel så det. Jeg fikser stort sett selv, så da blir det helt andre kostnader.

Men jeg er skeptisk, nevnte jeg det?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:05   #17
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny gammel bil

Jeg simpelthen elsker min Citroën...

  Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:20   #18
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny gammel bil

Juste, det var sikkert ikke det Mauser ville høre. Men det franske ludderet (kjært barn har mange navn) står ikke høyt i kurs i denne heimen.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:21   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny gammel bil

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

JEg tror det blir bra, syns det var mye pepper her. Automat er konge, og klimaanlegg er topp. Så nå har du mange gode år foran deg tror jeg.

Enig i at her var det mye pepper, og sier gratulerer! Liker også automat og klimaanlegg (og firehjulstrekk, kremt...)

Det høres straks bedre ut når du sier at bilen jevnlig har vært på verksted for service. Du har sikkert gjort et bra kjøp.




Jeg hadde XM som drømmebil en gang....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 00:43   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny gammel bil

Svigers har hatt Citroen i en årrekke, og han vil ikke ha noe annet. Og jeg må innrømme at bilen hans, som er mye eldre enn vår Skoda Roomster, er mye bedre å kjøre.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no