Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røykepauser på jobb

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-19, 14:24   #1
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Røykepauser på jobb

Nå er det jo generelt flere og flere som slutter å røyke, men på min avdeling er det fortsatt 5-6 stykker som holder stand. Og de røyker mye synes jeg, de er ute ca. en gang i timen, og det går fort et kvarter. Samtidig sutrer og klager de over at de har mye å gjøre.

Er det vanlig å røyke så ofte? Jeg må bare få si at selv om jeg aldri har røykt, men jeg skjønner likevel suget altså, synes bare de bruker så utrolig mye tid på røykepauser.

Og ja, vi som ikke røyker bruker også tid på ting som ikke er jobbting, bare så det er sagt, så så veldig skinnhellige er vi jo ikke.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 14:38   #2
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Det høres veldig mye ut, men det er jo et problem for leder i så fall tenker jeg.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 14:44   #3
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Det høres veldig mye ut, men det er jo et problem for leder i så fall tenker jeg.

He, he, og lederen er en av dem. Dvs. jeg tror ikke han røyker like mye, men har ikke helt kontroll på ham.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 14:46   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Dette er vel i boksen ting du ikke kan kontrollere og det ikke er noe poeng i å irritere seg over? Jeg skjønner absolutt frustrasjonen, men det er jo ikke egentlig noe kolleger har noe med. Leder synes vel det er greit da, siden h*n er en av dem?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 14:51   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Hvis ikke du er sjefen deres, så er det strengt tatt ikke noe å bry seg med. Hvis det svekker en team-leveranse ville jeg diskuterert det med teamet, og ble det ikke bedring, ville jeg lufter det med leder.

Hvor ofte det er vanlig å røyke er litt «hvor lang er en hyssing?». Det er jo helt umoderne å røyke på jobb i 2019, men hvis arbeidsgiver mener det er greit, er det ikke så mye å gjøre noe med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 14:55   #6
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Nei, dere har helt rett, ikke har jeg noe med det, og ikke kan jeg gjøre noe med det.

Og å lufte det med dem er helt uaktuelt, det hadde ført til mer bråk enn ønskelig for å si det slik.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 15:58   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Er ikke rettighetene 5 minutter per time?

Jeg skulle ha tatt det opp med lederen eller AMU. 15 minutter per time syns jeg ikke er OK.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 16:38   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Nå er jeg «bare» prosjektleder, men hvis prosjektet mitt hadde hatt medarbeidere som tok 15 minutters røykepause hver time OG ikke leverte til fristene, så hadde jeg snakket med lederen deres. Jeg synes det høres veldig mye ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 16:54   #9
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er ikke rettighetene 5 minutter per time?

Man har ikke rett til 5 minutters røykepause nei, uansett hvor man jobber. Hvis man har svært monotont arbeid har man rett til avbrekk fra dette arbeidet i 5 minutter i timen. Avbrekket kan være å gjøre annet arbeid, selv om det ofte blir tolket til at det er rett til en pause det står i loven. Det er det altså ikke.

Uansett er det ikke så mange som har så monotont arbeid at man "kvaifiserer" etter denne paragrafen. Vanlig kontorarbeid foran skjerm er ikke monotont nok f.eks.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 17:18   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Det høres jo ut som de bruker hinsides mye tid på røyking, så jeg ville nok kanskje rapportert det til ledelsen. Det er en ukultur å bruke 25% av arbeidstiden på røykepause.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 17:22   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Her røykes det 2-3 ganger i løpet av en dag. Tiden brukes noen ganger på å drøfte faglige ting og telefoner.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 19:08   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Å røyke en sigarett i timen i løpet av arbeidsdagen er hinsides mye uansett om arbeidet er stressende eller ei. Jeg røyker selv, vanligvis, en gang på jobben (lønsj) og resten andre steder. Jeg har "klagd" på kollegaer som røyker tre-fire ganger på jobb. Skjønner godt at kollegaene dine ikke rekker arbeidet sitt når de går fra det så ofte og lenge. De er borte mer enn tiden det tar å røyke en sigg, de skal transportere seg til og fra røykestedet også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 19:20   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Jeg har jobbet med en del ineffektive kollegaer, men aldri har det vært en røyker. :dukker:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-19, 03:17   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Det har helt hinsides mye, og jeg kan ikke forstå at det godtas.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-19, 08:56   #15
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Da har jeg fått bekreftet mine mistanker om at det røykes veldig mye her, og fått ut litt frustrasjon. Arbeidet vårt er absolutt ikke monotont, og vi har veldig stor frihet på arbeidsplassen, så vi kan ikke påberope oss pauser av den grunn.

Å rapportere det er helt uaktuelt av ulike grunner, det ville ført til så mye bråk at det ikke er ønskelig for noen. Vi må nok bare leve med det, men som sagt, det var godt å få ut litt frustrasjon.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-19, 15:00   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Jeg har ikke en gang tenkt på det, men jeg tror ikke det er en eneste som røyker her på kontoret i arbeidsdagen! Så utrolig deilig å slippe den rekingen og eimen.

Jeg skjønner godt at det irriterer, men siden det ikke er så mye å gjøre med, så foreslår jeg at du tar deg en strekk og går en kjapp runde med kaffekoppen hver gang de røyker i stedet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-19, 15:06   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

De få som røyker på jobben min røyker kun i pausen sin.

En gang jobbet jeg i en barnehage der det var vanlig med røykepauser for en del veldig ofte. De brukte ikke femten minutter, men likevel.

Tenk om jeg skulle sittet på do 15 min hver time i jobben min!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-19, 16:37   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Av og til er alt man trenger å lufte frustrasjonen, og få støtte på at man ikke er sær som reagerer, uten at man egentlig ønsker råd om hva man bør gjøre med det. Antar dette er en slik situasjon, og du har herved min sympati og forståelse. Det du beskriver er mer tid til røyking enn hva som bør være akseptabelt innenfor arbeidstiden, og det er ikke rart at du reagerer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-19, 23:47   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Vi har en slik. For et eller to år siden ble det forbudt å røyke på området, så nå går det mye tid bort med å gå utenfor porten mange ganger om dagen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 00:08   #20
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Jeg har et par kollegaer som røyker. Jeg er ofte teamleder på jobb og de spør meg alltid om det er ok at de går ut og "lufter seg". Jeg syns det er uproblematisk, og ser heller at de bruker fem minutter på trappa enn å gå rundt med abstinenser. Men hadde det vært 15 minutter i timen så hadde jeg satt foten ned.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no