Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-18, 11:42   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Det er kanskje flere her som er trukket ut i SSB sin undersøkelse om levekår, jobb, bolig, gjeld og alt mulig rart? De ringte meg først på jobb to ganger, jeg sa at det passet veldig dårlig, og de sa at jeg MÅ svare. Nå har jeg fått delt det opp i timinutters bolker, a 3-4 telefoner.

Men, litt fjasete, hva skjer om en nekter plent å svare? Vanker det bøter?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 11:43   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Kan du ikke bare si du ikke er interessert? Evt vil ha det på mail? Det pleier ofte å stoppe sånt, men jeg vet ikke jeg bare gjetter.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 12:25   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Vi får fra dem som bønder. Boten for å ikke svare er 4500kr. Og man må fortsatt svare...
:btdt:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 12:26   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Hæ, men hva om man ikke tar telefonen? Jeg svarer ALDRI ukjente nummer. Jeg søker opp nummeret etterpå og ringer opp om det er noen jeg bør ringe opp. Aldri om det er spørregreier, selgere eller lignende. Får jeg bot i posten da?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 12:27   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi får fra dem som bønder. Boten for å ikke svare er 4500kr. Og man må fortsatt svare...
:btdt:

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 12:32   #6
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Jepp, tvangsmulkt.

https://www.ssb.no/omssb/personvern/...lighet-mot-ssb

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 12:32   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Jeg svarer på henvendelser fra SSB for det lille selskapet jeg jobber i. Hvis vi svarer litt seint, så får vi trusler om saftige bøter. Og jeg antar at det kan være sanksjonen også for privatpersoner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 12:32   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Det står at det er frivillig å delta i levekårsundersøkelsen.
http://www.ssb.no/innrapportering/pe...usholdning/lev

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 12:34   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Det er nok forskjell på å ikke å svare som privatperson, vil jeg anta.
Men SSB kan man ikke reserver seg mot. De utfører ikke så veldig mange undersøkelser direkte mot privatpersoner, de driver vel i hovedsak med store statistikkundersøkelser og innsamling av data fra forskjellige registre.
( https://www.ssb.no/omssb/personvern/...lighet-mot-ssb )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:07   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Hadde jeg blitt tvunget til å svare på noe jeg ikke ønsket, så hadde sikkert svaret mitt blitt lite relevant. Vet ikke,vet ikke,vet ikke osv....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:11   #11
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hadde jeg blitt tvunget til å svare på noe jeg ikke ønsket, så hadde sikkert svaret mitt blitt lite relevant. Vet ikke,vet ikke,vet ikke osv....

Eventuelt brokkoli.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:16   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hadde jeg blitt tvunget til å svare på noe jeg ikke ønsket, så hadde sikkert svaret mitt blitt lite relevant. Vet ikke,vet ikke,vet ikke osv....

Helt seriøst? Dette er jo grunnlag for en statistikk dette, faktagrunnlag liksom. Ville du sabotert det med vilje?

Jeg skjønner at det ikke er så gøyalt å bli trukket ut, men det er jo en veldig merkelig ting å bevisst svare feilaktig eller meningsløst.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:20   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Mitt spørsmål om dagen er: Hvilke sanksjoner kan jeg ha mot SSB når de ikke svarer meg?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:48   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Altså, leverkårsundersøkelsen gir jo ganske viktige data om ting som samfunnet trenger å vite noe om. Det er ikke det samme som "Hvor fornøyd er du med Rema 1000s siste kampanje?" eller "Hvilket dyr ville Pierre Robert vært?". Jeg skjønner at det kan være irriterende å bli trukket ut, men det er jammen en del av samfunnsansvaret man har å i alle fall ikke sabotere.

Jeg syns godt man kan svare skikkelig også, jeg da. Se på det som en gjenytelse til velferdssamfunnet, rett og slett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:58   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Det Teo sa. Jeg synes man skal ha ganske gode grunner om man ikke har tenkt å svare.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 15:12   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Altså, leverkårsundersøkelsen gir jo ganske viktige data om ting som samfunnet trenger å vite noe om. Det er ikke det samme som "Hvor fornøyd er du med Rema 1000s siste kampanje?" eller "Hvilket dyr ville Pierre Robert vært?". Jeg skjønner at det kan være irriterende å bli trukket ut, men det er jammen en del av samfunnsansvaret man har å i alle fall ikke sabotere.

Jeg syns godt man kan svare skikkelig også, jeg da. Se på det som en gjenytelse til velferdssamfunnet, rett og slett.

Fullstendig enig når det gjelder denne undersøkelsen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 15:40   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det Teo sa. Jeg synes man skal ha ganske gode grunner om man ikke har tenkt å svare.

Jeg svarer altså, måtte bare bytte uke, og dele opp i timinutters økter. Det er godt sjefen er bortreist noen dager..

Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva konsekvensene blir om en faktisk ikke svarer. Jeg spurte en av de som ringte, og det visste han ikke, "men du må svare". Jeg vet ikke alt om huset vårt eller nabolaget oppdaget jeg, men det i seg selv er jo kanskje nyttig? "Enkelte eiere av eneboliger er muligens ikke egnet til oppgaven", eller noe deromkring.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-18, 12:34   #18
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Men, litt fjasete, hva skjer om en nekter plent å svare? Vanker det bøter?

Tja. En venn av meg ba om at personen som ringte legitimerte seg.

- Det kan man ikke gjøre via telefon!
- Neivel. *legger på*

Jeg syns det er smått tvilsomt at man skal tvinges til å svare på undersøkelser om såpass private ting som levekår, jobb, bolig og gjeld uten at kommunikasjonen sikres.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-18, 13:30   #19
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tja. En venn av meg ba om at personen som ringte legitimerte seg.

- Det kan man ikke gjøre via telefon!
- Neivel. *legger på*

Jeg syns det er smått tvilsomt at man skal tvinges til å svare på undersøkelser om såpass private ting som levekår, jobb, bolig og gjeld uten at kommunikasjonen sikres.

Enig i det ja.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-18, 16:49   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sanksjoner har SSB om du ikke svarer dem?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg svarer altså, måtte bare bytte uke, og dele opp i timinutters økter. Det er godt sjefen er bortreist noen dager..

Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva konsekvensene blir om en faktisk ikke svarer. Jeg spurte en av de som ringte, og det visste han ikke, "men du må svare". Jeg vet ikke alt om huset vårt eller nabolaget oppdaget jeg, men det i seg selv er jo kanskje nyttig? "Enkelte eiere av eneboliger er muligens ikke egnet til oppgaven", eller noe deromkring.

Det står jo at det er frivillig å delta så da kan det jo ikke ha noen konsekvenser.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no