Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-15, 00:09   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Min iPhone5 har nå en batterilevetid jeg ikke vet hvor mye lenger jeg holder ut med. Jeg vil ikke ha noe annet en en ny iPhone, men vet ikke om jeg skal velge en 5s eller 6? Hvordan er batteriet på dem?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 07:34   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Lurte akkurat på det samme, men siden min iPhone 5S ikke er et år engang er jeg lite villig til å kjøpe ny. Er det mulig å gjøre noe med batterikapasiteten? Og hvordan er den på iPhone 6? Er vel uansett ikke lenge før den har samme problemet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 07:38   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Min 5s ble stjålet på ferie i sommer og jeg kjøpte ny 6. Er fornøyd (var det med 5s også). Sekseren er større (bra til surfing), men er ellers forsvinnende lik 5s.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 08:10   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg bruker iPaden til surfing hjemme, og er egentlig ikke interessert i at telefonen skal være større. Men er det noe poeng i å klage på dårlig batterikapasitet, er det noe som kam gjøres noe med?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 08:40   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg hadde iPhone 5 frem til for et par måneder siden. Den var litt over to år og hadde trashy batteritid. (Konka i minusgrader, gikk fra 50 % til å dø på noen få timer) nå har jeg 6. Den har mye bedre batteri, men jeg opplever jo ikke at batteriet varer lenge. Jeg lader som oftest daglig, men det er nok ikke helt nødvendig. Jeg har på blåtannhøytaler konstant, og det skal visst kreve litt batteri.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 09:11   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg synes det er betraktelig bedre kapasitet på iPhone 6 og er barnslig lykkelig for at jeg nå har en telefon som holder hele dagen (mye i bruk). Men jeg savner størrelsen på iPhone 5, den nye modellen sitter ikke i hånda på samme måte og er altfor stor etter min mening.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 09:25   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg elsker min iPhone 6. Størrelsen er mer riktig for meg, batteriet holder en hel dag tross intens bruk og jeg kjøpte mer enn nok lagringsplass når jeg først kjøpte. Ville aldri gått tilbake til 5.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 09:44   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg synes også størrelsen er god, den passer likevel inn i lommeboka mi. Jeg hadde aldri noe trøbbel med batteriet på min 5s, men jeg kjøpte nyere modell Åge oppdateringer og slikt. Jeg bytter aldri før jeg MÅ (ødelagt eller stjålet) og tenker at 6 vil vare lenger enn 5 på oppdateringene som kommer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 10:46   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg har 5 og har tenkt å la min eldste få den og skal kjøpe ny. Tror jeg ender på 5S, tror det holder for meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 11:31   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Eg har hatt 6 sidan jul og er fornøgd med batteritid og lagringskapasitet. Kamera er og veldig godt! (Stor overgang frå den tidlegare 4-en, som var heilt håplaus). Eg synest imidlertid skjermen er litt i største laget. Eg er vand til å halde telefonen i høgre hånd og taste med tommelen. Og det er langt over tastaturet med tommelen og eg blir sliten i hånda på ein anna måte enn med tidlegare telefonar. Eg prøver å venne meg til å halde i ei hånd og taste med den andre, men eg får det ikkje heilt inn.

5s har eg ingen erfaring med.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 12:49   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg har ingen problemer med batterilevetiden på min 5s. Bruker den myyye. Lader den en gang om dagen og den har ikke vært utladet på månedsvis. Jeg passer på å lukke alle apper hele tiden, så ingenting kjører i bakgrunnen, da går det kjempefint.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 15:50   #12
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Min iPhone5 har nå en batterilevetid jeg ikke vet hvor mye lenger jeg holder ut med. Jeg vil ikke ha noe annet en en ny iPhone, men vet ikke om jeg skal velge en 5s eller 6? Hvordan er batteriet på dem?

Om iPhonen (5) er mindre enn 3 år kan det hende du kan få nytt batteri av Apple, registrer serienummer her: https://www.apple.com/no/support/iphone5-battery/

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 23:48   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Hvor finner jeg serienummeret?


Juhu! Fant det helt selv!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 07:59   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg elsker sekseren min. Elsker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 08:37   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg synes fremdeles at min 6 pluss er litt for stor, men jeg elsker den. Batteri og kamera er veldig mye bedre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 11:09   #16
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Det er mulig å bytte batteri på iPhone. Jeg har iPhone 6 nå, men hadde en 5'er som ikke varte mer enn to timer... Det kostet 298 kr å bytte batteriet, og datteren min bruker den nå
Jeg syns batterikapasiteten på iPhone 6 var super helt til jeg oppdaterte til IOS 8.4. Nå varer den ikke en hel dag, blir varm og greier. Google sier at mange sliter med dette etter å ha gjort den siste oppdateringen.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 18:40   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg leverte inn min i dag og får nytt batteri på garantien siden den er under ett år gammel. Kjedelig å måtte levere den fra seg og ha en kjip lånetelefon i to uker, men det vil jo være verd det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 22:56   #18
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Jeg kunne også fått nytt batteri uten å betale fordi den hadde serienummer som hadde batterifeil. Men jeg giddet ikke å sende den fra meg...
Da betalte jeg heller 298 kr og fikk batteriet byttet mens jeg ventet. Det tok bare 10 min.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 00:10   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

De sa ikke noe om den muligheten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 09:51   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger snart en ny iPhone, men hvilken?

Kan man bytte batteri på iPhone 5 hos autorisert forhandler til 298kr? Hvor?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no