Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Sende julegaver til USA

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 20:23   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sende julegaver til USA

Jeg pleier å kjøpe kalendere e.l med Norgesbilder på og sende til vår amerikanske vanner og familie til jul. Dette koster jo litt, ikke minst i porto. I tillegg er jeg ofte ute i seneste laget.

Finnes det en smartere måte å gjøre dette på? En nettside som pakker og sender gaven til USA og som sender regningen til meg?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:26   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Bruke egne/samle inn fra venner bilder og lage kalender på Shutterfly.com fek og få det sendt direkte? Da er den jo laget og sendt fra USA, fort og billigere porto.

Du kan få noen bilder av meg om du trenger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:56   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Bruke egne/samle inn fra venner bilder og lage kalender på Shutterfly.com fek og få det sendt direkte? Da er den jo laget og sendt fra USA, fort og billigere porto.

Du kan få noen bilder av meg om du trenger.

Takk for tips (og tilbud), men det er typiske stedgitte natur/by-bilder som skal være i kalenderen. Som fruktblomstring i Hardanger, Prekestolen, Karl Johan på 17. mai, Nordlyset i Tromsø, Geirangerfjorden, Bryggen i Bergen osv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:24   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Du har en veldig fin og enkel kalender (og kort-) lagefunksjon i iphoto på macen din Da kan du kjøpe produktet rett fra iphoto, og resultatet blir virkelig flott - papir og kvalitet er god! (også på kortene). Obs at det er forskjellige muligheter for antall bilder per side avhengig av hvilket layout du velger, så prøvd deg litt gjennom de forskjellige for å se.
Jeg tror dog bare du kan få dem til å sende den til din egen adresse men så går det til gjengjeld veldig fort, jeg har bestilt derfra mange ganger - selv oppunder jul har jeg aldri opplevd mer enn 1-2 dager levering. De leverer på døra mener jeg å huske, også blir den levert på nærmeste postkontor om du ikke er hjemme.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:43   #5
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Takk for tips (og tilbud), men det er typiske stedgitte natur/by-bilder som skal være i kalenderen. Som fruktblomstring i Hardanger, Prekestolen, Karl Johan på 17. mai, Nordlyset i Tromsø, Geirangerfjorden, Bryggen i Bergen osv.

Jeg har mange bilder fra turer til Prekestolen hvis du trenger.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:55   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Jeg tror jeg forklarer meg litt klønete. Det jeg lurer på er om jeg kan bestille en kalender på en nettbutikk ( som denne: http://www.amazon.com/gp/product/B00...A3UE1615N4GMYS), få sendt kalenderen direkte til mottaker (og ikke hjem til meg) og at hele gildet bare blir belastet Visa-kortet? Altså; Kan jeg fikse USA-julegavene her og nå fra sofaen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:57   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Viste ikke de selge norge kalender på amazone.com da er det jo lett.

Designating Orders as Gifts
We make it easy to send most items as gifts. You may send the items in your Shopping Cart to different shipping addresses--simply specify the name and shipping address of each recipient when you fill out the order form.
For items sold by Amazon.com, if you check the "Add gift-wrap/note" box, you can have us wrap your gift or add a free gift note. Please note that you must add a gift note or select wrapping for your order to be designated as a gift. Even if you are having the items shipped to yourself, you should let us know your order is a gift. Here's why:

  • We won't include the price of the items on the packing slip included with the order.
  • We will ignore items you order as gifts when recommending items to you based upon your past purchases.
  • If you purchase an item from a registry, we'll indicate that the item has already been purchased so the recipient doesn't receive a duplicate gift from someone else.
  • If you purchase a Kindle, it will not be registered to your Amazon account. The recipient can register the Kindle to their own Amazon account when it arrives.
If the items are fulfilled by Amazon.com, click the View Cart icon at the top of our website when you're ready to complete your purchase, and check the box next to the line that reads "Add gift-wrap/note." (If the item can't be wrapped, the line will simply read "Add gift note.") You can also find this checkbox in the blue Ready to Buy? box on an item's product detail page if your 1-Click® settings are turned on. If you choose not to gift-wrap the item (or the item can't be wrapped), the gift message will be printed on the packing slip.
Some items sold by Amazon Merchants, including selected items in the Gourmet and Apparel & Accessories stores, may be gift-wrapped or have a gift message included with the package. If this option is available for an Amazon Merchant item, you will see the phrase "Gift options" appear underneath the item on the last page of the order form. Click the "Change" link to select your gift wrap or messaging. The giftwrap cost, and an image of the wrapping if available, will be displayed on the resulting page.
At this time, you cannot designate items purchased from Amazon Marketplace sellers as gifts.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:02   #8
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

De selger flere norgeskalendere på amazon.com. Ikke noe problem å få dem til å sende og pakke inn, mener i alle fall det er fra amazon jeg har gjort det før.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:09   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Om du ikke finner noen kalender og vil sende noe annet norskt så kan sikkert http://www.willysproducts.com/about.html ordne noe. Jeg kjenner ham, du kan hilse fra meg. Han er fra Norge.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:22   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg tror jeg forklarer meg litt klønete. Det jeg lurer på er om jeg kan bestille en kalender på en nettbutikk ( som denne: http://www.amazon.com/gp/product/B00...A3UE1615N4GMYS), få sendt kalenderen direkte til mottaker (og ikke hjem til meg) og at hele gildet bare blir belastet Visa-kortet? Altså; Kan jeg fikse USA-julegavene her og nå fra sofaen?

Altså, jadda, jeg har jo gjort det i årevis med ekssvigers og ekssvogerbrorfamilien f.eks, krysset av på giftwrap og sendt rett til dem fra en eller annen amerikansk butikk, bl.a. amazon og ebay, men også blomster, andre gaver osv. Til og med toys r´us.
Med mitt norske kort. Null problem

(amazon har en egen giftwrap-funksjon hvor du krysser av et eller annet sted i betalingen)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:24   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Takk for hjelp!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:26   #12
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sende julegaver til USA

Jeg gjør det fra Amazon hvert år. De skriver tilog med merkelappen på pakken! Veldig greit, og mye billigere. Men jeg viste ikke at de hadde kalender fra Norge der. Det var jo en god ide.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no