Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye mat har du i hus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-15, 14:34   #61
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye mat har du i hus?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker følelsen av en noenlunde velfylt matbod, og at det er bare å hente mer ris, hermetikk eller mel uten at man må renne på butikken bare fordi man vil gjøre litt spontan baking, eller man kan finne noe å lage til middag en dag man ikke har noe i kjøleskapet, uten å måtte handle.

Der er jeg også. Men det er noe helt annet enn kriselager.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 14:45   #62
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye mat har du i hus?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker følelsen av en noenlunde velfylt matbod, og at det er bare å hente mer ris, hermetikk eller mel uten at man må renne på butikken bare fordi man vil gjøre litt spontan baking, eller man kan finne noe å lage til middag en dag man ikke har noe i kjøleskapet, uten å måtte handle.


Det gjør jeg også, men man trenger ikke ha 10 kg kjøtt i fryseren eller 5 kg ris og ørten ulike pastatyper i skapene for å klare det.
Vi lager all mat fra bunnen og jeg liker å lage mat og bake, og vi gjør som flere andre ukeshandling, men har ikke noe behov for å ha mat for mange uker lagret hjemme likevel.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 14:46   #63
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye mat har du i hus?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Vi kunne nok overlevd rimelig lenge med det vi har i hus. En mnd kanskje. Mulig ikke så kulinarisk, men vi hadde vel ikke dødd med det første.

Sånn er det hos oss også. Har mye "ymse" i fryseren man kunne ha levd en stund på. Samt "ymse" tørrmat. Har veldig mye mel og gryn. Men har ikke mye hermetikk, med unntak av et lite hendig lager med gul leverpostei og makrell i tomat.

Vi har nok overlevd en stund, men det ville blitt litt pussige retter etter hvert.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 14:48   #64
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye mat har du i hus?

Hvis jeg var red for de store krisene burde vi hatt et lager av vann også. Det har vi definitivt ikke. Men det regner vel så mye at det aldri vil bli et problem.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 16:29   #65
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye mat har du i hus?

Jeg venter ikke på noen krise, men elsker tanken på velfylt matbod. Jeg blir for eksempel varm i hjertet av matboden på skolekjøkkenet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no