Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rødvinstips

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-15, 07:59   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Rødvinstips

De siste årene har jeg knapt rørt rødvin, fordi jeg har mistenkt allergi mot innholdsstoff jeg ikke har klart å finne ut av, som har pleid å gi meg mageknip. Men jeg gir meg aldri, og magetrøbbelet er mer under kontroll nå, så jeg vil prøve igjen, men jeg har ikke peiling på rødvin. I hvert fall ikke som jeg har på hvit- og rosévin.

Tidligere har jeg stort sett kjøpt ripasso, av og til amarone, eller andre italienske viner, eller faktisk beaujolais siden jeg fikk en fiks ide om at disse var mindre skumle for magen. Jeg liker i hvert fall generelt lette, syrefriske viner uten stort eikepreg, men mange av de vinene jeg fikk anbefalt som "tryggere" for magen smakte null og niks når jeg liker syrer.

Det jeg er ute etter, er typisk en sånn vin man drikker et par glass av på lørdagskvelden, uten noen spesiell form for mat til. Pris opp til ca 200 kroner, men ingenting er risset i stein her.

Forslag? Toffskij?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 12:17   #2
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rødvinstips

Har ei venninne som kun tåler en rødvin, den heter Carmel og er fra Isreal. Så vidt jeg husker er denne ganske god, og har en fin pris også.
(Mener hun sa at denne også er den med minst garvesyre som er å få kjøpt.)

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 13:22   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rødvinstips

Du som er så glad i syre og så lite glad i sødme, bør jo i hvert fall ikke kjøpe ripasso og amarone. Men du skal kanskje bli i Italia. Hva med chianti? En av mine yndlingser er Felsina Berardenga Chianti Classico, som jeg synes er veldig god og velbalansert (både kirsebærsmak og ordentlig ryggrad), og dessuten er prisen veldig sympatisk. Eller hva med å prøve seg på nebbioloer, som ofte er lette og samtidig karakterfulle på en måte jeg tenker du kanskje vil like? De gode er jo ofte ganske dyre, men jeg elsker f.eks. denne (213,-, bestillingsutvalget). Dessuten har jeg hørt pene ting om denne sjokkerende billige barbarescoen (144,90, bestilingsutvalget), så den tror jeg jeg må prøve en gang snart.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 14:14   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rødvinstips

Tusen takk Her er det jo litt av hvert som må prøves neste gang jeg er på polet. Jeg er generelt glad i syrefriske og tørre viner, men har vært litt usikker på hvorvidt det passer inn i rødvinssegmentet. Ripasso og amarone er nok unntakene fra vinsmaken min generelt, men det er jo alltid greit å ha litt forskjellige ting å velge i.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 15:19   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rødvinstips

Det er kommet noen nye på boks, signaturserie. Jeg som liker italiensk vin synes den italienske er god til alminnelig helgemat og et glass etterpå. Holder seg lenge åpnet.
http://vinspalten.no/?paged=13

Ellers er favoritter fra Toscana Monte Anitico med skrukork til 120,-, villa puccini, den økologiske esel vinen, Assinoi og "pinnevinen" sikre kjøp. Og Caffaggio til 170,-.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no