Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vegansk is på isbar

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-15, 10:53   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Vegansk is på isbar

Iskrem er noe av det jeg savner aller mest med å ikke tåle laktose, men forrige helg spiste jeg deilig vegansk iskrem på isbar i Roma (laget av rismelk). Om ti år er det sikkert slike tilbud i de fleste storbyer, men jeg lurer på om det er flere slike nå? Finnes det i Oslo? Hva med andre storbyer i Europa?

PS! Jeg vet at jeg kan lage det selv, men det blir ikke til at jeg gjør det så ofte.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 11:04   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegansk is på isbar

Er det et poeng at den skal være både vegansk og laktosefri, eller holder det med laktosefri? Nå er det jo generelt ikke så veldig mange isbarer i Norge, vi er jo ikke et island på linje med Italia, ei heller har vi samme klima. Du vet sikkert allerede at du får kjøpt is på rismelk og soya i butikken?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 18-10-15 kl 11:47.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 11:42   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vegansk is på isbar

Sorbet er jo vegansk og laktosefri, og noe man kan kjøpe i butikken. Jeg kjøper på den lokale Kiwi butikken.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 12:32   #4
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Vegansk is på isbar

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Sorbet er jo vegansk og laktosefri, og noe man kan kjøpe i butikken. Jeg kjøper på den lokale Kiwi butikken.

Ikke all sorbet er vegansk, Hennig olsen sin DUGG har melkeprotein i seg (men er laktosefri)

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 13:49   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vegansk is på isbar

Poenget for meg er at den er melkefri. Sorbet kan på ingen måte erstatte iskrem. I tillegg tåler jeg ikke soya.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 13:54   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegansk is på isbar

Da foreslår jeg den isen som er laget på rismelk. Husker ikke produsenten, men den finnes i de fleste velassorterte dagligvarebutikker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 14:03   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk is på isbar

Hvis det er laktose som er problemet, er de nye laktosefri iskremene som Hennig Olsen har laget nå veldig gode, en vanilje og en med sjokoladebiter. Ellers er risis og havreis (Oatly) helt fine alternativer, som finnes i velassorterte butikker. I isbar har jeg ikke sett noe, men ikke sett så mye etter heller.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 15:18   #8
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vegansk is på isbar

Takk for tips!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no