Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vaskerom og avstand

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-20, 08:29   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vaskerom og avstand

Vi skal lage nytt vaskerom, og rommet blir ganske smalt.

Langs den ene langveggen skal jeg ha kjøkkeninnredning fra IKEA, det blir 60 cm dypt. Jeg vil gjerne ha høyskap langs den andre veggen (37 cm dype), men da blir det bare 82 cm mellom skapene.

Jeg vet det er anbefalt 120 cm på kjøkken, men gjelder det vaskerom også? Jeg skal jo helst tilbringe minst mulig tid der inne, ikke som på kjøkken der man er lenger og ofte flere mennesker samtidig. Men 80 cm er kanskje litt lite? Innspill?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 08:54   #2
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Jeg tror det blir for trangt. Skapene er 60, men benkeplaten er vel 63,5? Så da har du under 80 cm i mellom. Selv om du ikke skal være der inne mye så vil jeg tippe det blir slitsomt hvis et par ting på gulvet gjør at hele rommet blir blokkert.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 09:48   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Kan du ha hyller/skap uten dører? Da blir det nok bedre plass, når man slipper å åpne dørene

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 10:15   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.218
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Vi har 100 cm mellom høyskap og øya vår på kjøkkenet. Det er absolutt minimum for å kunne åpne skap og 2 stk skal kunne passere hverandre samtidig. På kortsiden av øya har vi på den ene siden 70 eller 80 cm, det fungerer veldig fint som gangsone, man kan også stå der greit for å kutte noe, men da er det trangt om noen vil passere. Siden vi kan velge å gå rundt øya på andre siden der vi har veldig romslig plass fungerer det godt for oss. Skal du ha høyskap med så lite plass bør du ikke ha skapdører som foreslått over, da kan det fungere. Kan du evt velge å ha en smalere benk på 40 cm på deler av langveggen?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 10:32   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Kan du rigge deg opp i stua med pappesker for å prøve? Tror også det blir smalt, du skal bøye deg ned og putte i maskinen, ikke sant?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 11:28   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Lurt å prøve med pappesker! Jeg må bøye meg litt, men ikke så veldig - har tenkt å bygge opp under vaskemaskin og tørketrommel.

Jeg tror ikke det blir behov for å gå forbi hverandre der inne.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 12:43   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Det tror jeg skal gå finfint. Dere trenger ikke plass til å passere hverandre på et vaskerom, og at dører må lukkes før man skal gå forbi gjør ingenting. Dørene skal jo ikke stå åpne til vanlig.

Det du bør tenke på er hva skapene skal romme. Er det slik at høyskapene skal romme klærne deres så ville jeg vurdert skyvedører. Ikea har smale skap med det. Dette fordi det er litt mer praktisk når man legger inn tøy i ulike skap. Men du kan selvsagt løse det ved å brette ferdig i bunker og legge inn til slutt.

Vil absolutt anbefale å bygge opp vaskemaskin og tørketrommel.

Jeg er nok preget av å bo plasseffektivt og opererer selv med "vaskerom" som er i en nisje på badet med skyvedører foran. Kun plass til maskiner i søyle og skittentøy i bokser ved siden av.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 16:38   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Tror det går helt fint. Forrige kjøkkenet mitt var 2 meter bredt og jeg hadde innredning med kjøkkenbenk på begge sider. Lurt å tenke på om vitale ting kan sperre for hverandre, i kjøkkenet mitt f.eks. kunne jeg ha både stekeovn og oppvaskmaskin åpne uten at de kræsjet .

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 20:21   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Ok... Jeg tenkte umiddelbart smittevern og enmeters-regelen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 20:28   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.908
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Jeg tror det blir mye blåmerker på hofter og armer av den avstanden. I hvert fall for meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 20:53   #11
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Jeg måtte gå og måle på mitt vaskerom nå. Der har jeg 70 cm mellom hyller på ene veggen og hvitevarer på den andre. Har aldri tenkt at det er for lite! (Har ikke tenkt å begynne å tenke det nå heller.)

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 21:36   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ok... Jeg tenkte umiddelbart smittevern og enmeters-regelen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 21:56   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Jeg har i underkant av 55 cm fra front på vaskemaskinen til veggen på motsatt side, det er litt lite og ikke noe jeg ville valgt hvis jeg kunne bestemt selv. Men det går.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 21:44   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Det blir ikke skap ved vaskemaskinen eller tørketrommelen, de er rett ovenfor døra, og der er rommet litt bredere. De skal være der det står 1 og 2 på tegningen. Høyskapet i hjørnet er varmtvannstank, resten skal ha skuffer til skittentøy. Høyskapene på motsatt side blir oppbevaring.

Jeg tror kanskje det går greit? Kanskje litt trangt til bretting bare, men det tar jo ikke allverdens med tid.

Vedlagte bilder
Filtype: png vaskerom 1.png (34,3 KB, 19 visninger)
Filtype: png Vaskerom 2.png (125,6 KB, 15 visninger)
Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 21:48   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskerom og avstand

Nei nei, det blir null problem. Man bruker jo et vaskerom annerledes enn et kjøkken.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no