Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Njulaif har debutert!!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-13, 23:23   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Njulaif har debutert!!

Jeg har laget mine aller første pøntamuffins!! Med sånn rosett-frosting og greier.

Jeg har jukset litt da, for det er Betty Crocker vaniljefrosting oppå, men muffinsene er Red Velvet cupcakes, oppskrift fra Humminbird bakery i London.

Og så er det minimuffins, laget i et muffinsjern jeg lot meg lure til å kjøpe på salg på en eller annen internettsiden i fjor en gang (og som jeg aldri har brukt før nå, selvsagt ). Og så prøvde jeg en sånn glasursprøyte-greie jeg kjøpte i USA en gang for et par år siden til å lage rosettene. Gøy å bruke lekene sine altså. Trenger litt mer trening med sånn rosettglasur, men synes ikke det ble så verst til å være første gang noen sinne.

OG jeg fikk brukt etasjefatet jeg fikk av svigers til jul. Bare opptur ift bruk av leker med dette prosjektet med andre ord.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Pøntamuffins nærbilde.jpg (149,9 KB, 150 visninger)
Filtype: jpg Pøntamuffins fænsifat.jpg (299,4 KB, 157 visninger)
__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 23:30   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Ser snadder ut da! Flink var du.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 23:35   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

De ser veldig gode ut!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 23:51   #4
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Omnomnom!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 00:05   #5
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Tusen takk. De er jo ikke veldig imponerende, det skjønner jo selv jeg, men et sted må man jo begynne. Så får jeg heller bli avansert senere. Og de smakte jo godt i alle fall.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 01:41   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Jeg er imponert!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 02:15   #7
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er imponert!

Tusen takk. :viftevekkglorien: ()

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 16:54   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Bra jobba!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 17:34   #9
Sans
Fullverdig medlem
 
Sans sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 41
Sans har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Nice. Kan jeg få en bit?

__________________
Sans er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 07:01   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Debuterer med minimuffinsjern, glasursprøyte-greie og etasjefat, alt på én gang, det var jenta si, det!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 08:43   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.033
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Wow! Jeg er dypt imponert!

Nå er jeg ingen bakeekspert akkurat, jeg kan kun bake Toro, men jeg synes de ser flott ut

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 09:17   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

muffinsjern ja? Jeg vurderer det i svake øyeblikk til hytta vår ...er det smart, mon tro?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 07:45   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Hva er et muffinsjern? Verdt å sette av skapplass til?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 08:17   #14
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

muffinsjern ja? Jeg vurderer det i svake øyeblikk til hytta vår ...er det smart, mon tro?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva er et muffinsjern? Verdt å sette av skapplass til?


Her fant jeg en bloggomtale om akkurat samme muffinsjern som jeg har, hun har til og med brukt "førsteoppskrift" fra samme kokebok som meg :
http://graabekka.blogspot.no/2012/01...ffinsjern.html

Jeg synes det var veldig gøy å bruke det, og muffinsene ble veldig små og søte. Men om det er noe man MÅ ha? Se, det er jeg litt mer usikker på altså. Det er ikke noen leke for barn, det blir for varmt for det, men regner med at det kan være barnerestriksjoner på det på lik linje med vaffeljern kanskje? Føler dog at mitt jern ble litt varmere enn jeg vaffeljernet mitt bruker å bli.

Hvis man skal lage muffins til et stort selskap hadde jeg nok gått for å lage vanlige muffins likevel, fordi man får jo bare laget 7 muffins i slengen og de er jo igjen ca halvparten så store som vanlige muffins, så det tar tid... Men samtidig tenker jeg at det kan slå an i barneselskaper med minimuffins altså.

Hvis man har dårlig med ovnkapasitet og slikt på hytta tenker jeg defnitivt at det kan være noe å ha der.

Ellers tenker jeg at den største attraksjonen med dette jernet fremfor å lage vanlige muffins rett og slett er at det er pittelitt morsom. Hvis man har en barnlig (ikke å forveksle med barnslig) sjel.


Endret for å si:
Jeg synes heller ikke at det var så vanskelig å fylle jernet som hun dama i bloggen påstår. Jeg ser at hun har sprayet jernet sitt eller noe slikt, og det synes jeg heller ikke var nødvendig i det hele tatt. Jeg stekte muffins i 3 omganger uten å spraye i det hele tatt, og det gikk helt fint hver gang.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 08:25   #15
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.


Endret for å si:
Jeg synes heller ikke at det var så vanskelig å fylle jernet som hun dama i bloggen påstår. Jeg ser at hun har sprayet jernet sitt eller noe slikt, og det synes jeg heller ikke var nødvendig i det hele tatt. Jeg stekte muffins i 3 omganger uten å spraye i det hele tatt, og det gikk helt fint hver gang.

Et tips er å bruke muffinsformer. Da fyller man formene før man putter de i jernet. Null gris!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 08:31   #16
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Njulaif har debutert!!

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Et tips er å bruke muffinsformer. Da fyller man formene før man putter de i jernet. Null gris!

Ja, jeg vurderte det da jeg holdt på også, men så har jeg lest både at man kan og ikke kan bruke papirformer i dette jernet, så jeg endte opp med ikke å bruke dem oppi jernet. Men det gikk som sagt helt fint uten også altså.

Og så tenker jeg at det kan være større sjanse for å brenne seg på fingrene hvis man setter fylte muffinsformer ned i det varme jernet for man bør fylle hullene ganske mye og muffinsformene går akkurat oppi, men mulig jeg er litt vel forsiktig av meg da altså.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no