Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Legitimasjon innenlandsreiser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 13:49   #1
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Legitimasjon innenlandsreiser

Jeg og ungene skal reise med Norwegian til Oslo nå snart, og på billetten oppdager jeg nå at det står at vi må ha med legitimasjon med bilde, men at barn kan bruke fødselsattest som gyldig legitimasjon. Jeg ble ikke spurt om legitimasjon i fjor, og blir aldri spurt når jeg reiser med Widerøe. Ungenes fødselsattest tror jeg faren har, og han rekker neppe å få sendt det til meg før vi reiser.
Så til spørsmålet, begge ungene har pass, men storebrors gikk ut i april, tror dere at jeg kan bruke dette som legitimasjon i tilfelle vi blir spurt? Og er det stor sannsynlighet for at vi blir spurt?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 13:51   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Jeg har ikke blitt spurt på flere år tror jeg, de har sluttet med det. Barn trenger uansett ikke, det fikk jeg beskjed om da man måtte vise legitimasjon for å sjekke inn bagasje. Men de har sluttet med det også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 13:53   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Ja, det er jo det jeg også mener, men det sto liksom med store bokstaver på den billetten, så derfor ble jeg usikker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 13:59   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Min gutt har aldri vist hverken fødselsattest eller pass, og han har reist ganske mye med Norwegian sammen med pappaen sin.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:06   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Nei, som sagt jeg har ikke gjort det på mange år, men jeg husker ikke om samme infoen sto på fjorårets billetter.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:22   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Reiste med datteren min i mai, med både Norwegian og SAS. Ingen av oss trengte å vise leg.
Hun har heller ikke trengt det når hun har reist aleine - sist med Widerøe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 17:49   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Jeg tror jeg satser på at det fortsatt er sånn. Jeg bare reagerte på de store bokstavene, det var liksom ikke til å unngå å se.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:46   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Jeg oppdaget det samme for en drøy uke siden, på vei til flyplassen, og hadde glemt bankkortet hjemme Men ikke en gang ble vi spurt.

Heldigvis hadde jeg med meg lappen, dog med mitt pikenavn, som jeg ikke har brukt på over 15 år

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 22:11   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Jeg reiser en del i jobb, som i et par ganger i måneden. Sist jeg ble bedt om å vise pass var til England (utenfor Schengen). Ellers kan jeg ikke erindre sist jeg ble bedt om det innen Norge, Norden eller andre Schengen-land.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 09:53   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legitimasjon innenlandsreiser

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg reiser en del i jobb, som i et par ganger i måneden. Sist jeg ble bedt om å vise pass var til England (utenfor Schengen). Ellers kan jeg ikke erindre sist jeg ble bedt om det innen Norge, Norden eller andre Schengen-land.

Jeg måtte vise legitimasjon på vei hjem fra Amsterdam i forrige uke. Ikke til. Forøvrig århundrets lengste boarding, folk var ikke så forbredt på å finne frem legitimasjon tror jeg. Tok tre kvarter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no