Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i disse korona-tider?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-20, 20:36   #61
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Jeg syns dette er vanskelig. Jeg har selv bestilt to flyreiser idag, reise i nær fremtid. En innenriks, og en innad i Europa. Begge i jobbsammenheng. Jeg forholder meg til råd fra FHI, UD og arbeidsgiver. I tillegg til ekstra god hygiene og vise hensyn, så vet jeg ikke hva annet jeg kan gjøre.

Jeg tror kanskje likevel jeg ikke ville reist til Italia nå, uansett del av landet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 20:37   #62
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Hvis du vurderer å ikke reise, Tjorven, så vil jeg anbefale å ringe forsikringsselskapet og sjekke hva de dekker. Som jeg skrev litt tidligere i denne tråden så har flere selskaper endret litt på hva som dekkes og ikke, fordi det kan koste mer om en kunde blir sittende i karantene i flere uker i utlandet enn å betale for at du kansellerer reisen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 20:42   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Enig med Adrienne. Har vært med venninne som jobber innenfor reiseliv i ettermiddag. Hun sa at mye kan kanselleres så fremt det skyldes corona, så det går an å prøve.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 23:41   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Ja, det kan jo være mange gode grunner til å ikke reise til Italia, altså. Jeg får ikke lov å reise dit i jobb, og vi er bedt om å heller ikke reise dit privat. De er mer kategoriske enn FHI.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 23:51   #65
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Jeg tenker jeg ikke vil reise noen steder for øyeblikket, og hvertfall ikke Italia.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 00:03   #66
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, det kan jo være mange gode grunner til å ikke reise til Italia, altså. Jeg får ikke lov å reise dit i jobb, og vi er bedt om å heller ikke reise dit privat. De er mer kategoriske enn FHI.

Jeg hadde blitt møkkasur om noen av våre ansatte dro til Italia nå. Daglig leder hos oss har billetter til USA, men vurderer sterkt å avlyse, selv om de muligens ikke får igjen en krone på forsikringen. Å risikere to uker karantene er ikke bare kult med små unger. Og for arbeidsplassen kan det bli ganske krise.

Jeg er for å leve mest mulig vanlig. Bekymret for ringvirkningene dette får, det at man får panikk. Samtidig kjenner jeg jo mennesker det ville være krise for om dette virkelig sprer seg, og det veier egentlig tyngre enn alle mulige økonomiske hensyn.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 07:12   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Men poenget er at de to tingene er mutually exclusive. Man kan ikke både leve som normalt, og forvente at folk flest tar strengere hensyn enn FHI.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 07:36   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg tenker jeg ikke vil reise noen steder for øyeblikket, og hvertfall ikke Italia.

Her har du meg også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 07:48   #69
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er egentlig ikke noen prinsipiell forskjell på å fly til Bergen, som jeg har gjort denne uken, og å fly et annet sted med omtrent samme smitteomfang. Jeg utsetter bare de rundt meg for smitte og vice versa. På min tur kjørte jeg først buss i rushtiden, videre på t-bane, satt på kontor med 30 andre, spiste i kantinen med kanskje 300 innom, tok flybussen med 40 mennesker, var på OSL i 2 timer (jepp, skype), fløy til Bergen og satt sammen med fullt fly i nesten 2 timer (selvsagt tekniske problemer), satt i møte med 20 stk (leger fra utsatte avdelinger), spiste på stappfull restaurant (delemat!), lå på hotell, spiste i frokostsalen med potensielt massevis av mennesker (og en hostet masse!), kjørte i bil med kollega, var innom 4 legekontorer og la igjen materiell, også hele reisen i revers. Dette er å leve helt vanlig. Og antagelig er den største risikoen jeg har vært i, at jeg spiste middag med 5 andre hjemme hos venner på lørdag. En av kollegaene til den ene har testet positivt.

Igjen, jeg synes vi skal følge alle råd, også de som bare er for sikkerhets skyld. Men det er foreløpig ikke noe mer moralsk forkastelig - eller farligere for deg selv og andre - å dra til Roma enn å dra på en helt vanlig jobbreise til Bergen.


Jeg ville tenkt at sannsynligheten for mørketall i smitteomfang i Italia er ganske mye større enn i Norge (selv i Bergen!), da de både har en strengere sykepengeordning og så vidt jeg har skjønt ikke et folkehelseapparat i samme grad som her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 07:55   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men poenget er at de to tingene er mutually exclusive. Man kan ikke både leve som normalt, og forvente at folk flest tar strengere hensyn enn FHI.

Jeg vil si det er en viss forskjell på å reise til Annet Land og det å reise til det landet som står bak 80% av smittetilfellene her til lands.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 07:57   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Det kan man godt tenke. Men det er ikke noe man kan legge på vanlige folk å vurdere. Vi har offentlige anbefalinger, og det er ikke noe moralsk ansvar for andre å vurdere annerledes eller strengere. Man kan selvsagt si at jeg holder meg hjemme, det er best og alle burde gjøre som meg, men da går resten av samfunnet til helvete. Og det handler jo i det store og hele bare om tilfeldigheter, hvem som sitter 2 seter ved siden av deg.

Det kommer for øvrig flere rapporter om personer som kommer hjem smittet fra Sveits og Østerrike nå. Foreløpig ser det ut til at den største risikoen er knyttet til vintersportstedene i grenseområdene enn landet Italia selv. Og igjen, det er disse vurderingene fagfolk skal ta.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 07:59   #72
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Er ingen andre enn du som har snakket om moralsk ansvar, Candy.

Jeg synes ikke det skader å tenke littegrann sjæl også, vi hadde for eksempel hatt det mye greiere i Norge pr nå om øyelegen på Ullevål ikke hadde stolt på fagfolkene han jobbet med sine anbefalinger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 08:01   #73
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Da er to av fire barn nede her, med vanlig forkjølelse.
Ringer man legekontor å informerer om feber og slikt, eller gjør man ikke det?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 08:02   #74
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Da er to av fire barn nede her, med vanlig forkjølelse.
Ringer man legekontor å informerer om feber og slikt, eller gjør man ikke det?

Jeg hadde i hvert fall ikke anbefalt dem å reise noe sted. :peker på trådtittel:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 08:03   #75
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Det er ingen som har snakket om å pålegge noen noe. Man kan selvsagt aldri pålegge folk å tenke selv, men man kan håpe og påpeke relativt åpenbare forhold likevel.

Du mener det at det kommer smittede fra regioner FHI ikke advarer mot taler for at man like godt kan reise dit man vil, jeg tenker motsatt. Det er lov å være lur, men man må jo ingenting.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 08:03   #76
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg hadde i hvert fall ikke anbefalt dem å reise noe sted. :peker på trådtittel:

Hæ? Tenkte å sende dem i Holmenkollen på skifest i helga

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 08:15   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Sitat:

Er ingen andre enn du som har snakket om moralsk ansvar, Candy.

Jeg synes ikke det skader å tenke littegrann sjæl også, vi hadde for eksempel hatt det mye greiere i Norge pr nå om øyelegen på Ullevål ikke hadde stolt på fagfolkene han jobbet med sine anbefalinger.

Vel, hvis du ser under, er det ganske mange som snakker om hva de synes er rett og galt, og at man må ta ansvar utover rådene og tenke på hva som er "nødvendig". Det er vel det som er definisjonen på "moralsk ansvar"?

Også hørte jeg, med trykk på "hørte", at legen på Ullevål sine symptomer var bittelitt tett i nesen. Det er jammen mange som skal tenke sjæl hvis de holde seg hjemme med sånne symptomer, på tvers av de faglige rådene (i dette tilfelle en helt personlig faglig vurdering.


Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg hadde blitt møkkasur om noen av våre ansatte dro til Italia nå.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er litt pussig å reise til et av de landene med størst smittespredning pr nå, flyplasser og the works, og å sammenligne det med nødvendige t-banereiser for hverdagslogistikk. Det er så sin sak at vi må holde samfunnet og hjulene i gang, men det er et stykke mellom det, og å nærmest stappe pinner i samfunnshjuleikene ved å potensielt spre smitte mer enn nødvendig.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

La oss si du blir smittet. Tiden fra du blir smittet og til symptomer og/eller positiv test er noen dager. I mellomtiden er du smittespreder. Hva vet du om hvorvidt de du møter er i risikogruppen eller ei? Du synes det er helt greit å ta den sjansen på andres vegne?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Har folk noen tanker rundt samfunnsøkonomien i å reise på unødvendige turer som i neste omgang kan medføre to ukers fravær fra jobb, ofte med sykepenger dekket av arbeidsgiver? Jeg synes det burde være et moment i vurderingene, i tillegg til det åpenbare i å bidra til å unngå spredning av hensyn til sårbare grupper. Man har ikke nødvendigvis full oversikt over hvem man kan komme til å smitte heller, via et ledd eller to kan man plutselig ha utsatt en kreftpasient eller diabetiker eller noen andre som absolutt ikke bør smittes for risiko.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er jo FHI som fraråder reiser til Nord-Italia? Jeg synes godt man kan la være å reise til Roma om det ikke er tvingende nødvendig.


Igjen, det kan være mange grunner til å ikke dra til Italia, for min del er sjansen for å bli stuck der den mest tungtveiende. Men det er jo ikke sånn at det er flere smittet i andre regioner der enn rett over grensen i nord.

For min del er jeg bare glad vinterferiene er over.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 08:15   #78
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hæ? Tenkte å sende dem i Holmenkollen på skifest i helga

De skjønte at du tenkte det, så de avlyste hele greia.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 08:19   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Også tror jeg vår største risiko er selvstendige næringsdrivende som er avhengig av å være på jobb, og som ikke får sykepenger de første 14 dagene. Jeg tror de er mye mindre tilbøyelig til å ta karantene bare fordi.

Dere vet at alle fastleger er selvstendig næringsdrivende, ja?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 08:21   #80
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vel, hvis du ser under, er det ganske mange som snakker om hva de synes er rett og galt, og at man må ta ansvar utover rådene. Det er vel det som er definisjonen på "moralsk ansvar"?

Også hørte jeg, med trykk på "hørte", at legen på Ullevål sine symptomer var bittelitt tett i nesen. Det er jammen mange som skal tenke sjæl hvis de holde seg hjemme sånne symptomer, på tvers av de faglige rådene.

Njah, da har du en lavere terskel for å definere noe som moralsk ansvar enn meg. Jeg synes det er teit å reise til Italia nå om man ikke må, men fortsatt godt innenfor normalspekteret. Bryter man sitt moralske ansvar er man ikke innenfor normalspekteret.

(Dette må vi ha en tråd på.)

Grunnen til at jeg plukket frem øyelegen var at han jo åpenbart PRØVDE å tenke selv - og hadde hatt rett i sin vurdering! - men baserte seg på fagfolks feil vurdering, og derfor endte med å bli 2020s versjon av 1349s rotter. En tett nese er selvfølgelig ingen grunn til panikk men han hadde jo da igjen vurdert det etter at han nettopp kom fra Italia.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no