Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Koble ny ipod til pc

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 09:18   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.792
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Koble ny ipod til pc

Nå kom ipod touch akkuratt på døra, men jeg har en annen ipod også, og pc er full av musikk til den. Vil itunes slettes når jeg kobler den nye til, eller går dette bra?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:29   #2
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koble ny ipod til pc

Jeg har to ipoder nå, det går bra det ihvertfall!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:41   #3
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koble ny ipod til pc

Det går helt fint. Hver iPod/iPhone har en unik id så iTunes kan se forskjell på dem. Du kan ha forskjellige innstillinger og spillelister for hver av dem, og du kan til og med koble til flere samtidig uten at iTunes får problemer med det.

Hvis du skal koble én iPod til flere PCer så er det noen begrensinger i iTunes, du kan bla. ikke synke musikk fra mer enn én PC, men du kan for eksempel synke musikkspillelister fra én PC og applikasjoner og podcasts fra en annen PC.

Ben "from a multiple iPod household" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:02   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koble ny ipod til pc

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det går helt fint. Hver iPod/iPhone har en unik id så iTunes kan se forskjell på dem. Du kan ha forskjellige innstillinger og spillelister for hver av dem, og du kan til og med koble til flere samtidig uten at iTunes får problemer med det.

Hvis du skal koble én iPod til flere PCer så er det noen begrensinger i iTunes, du kan bla. ikke synke musikk fra mer enn én PC, men du kan for eksempel synke musikkspillelister fra én PC og applikasjoner og podcasts fra en annen PC.

Ben "from a multiple iPod household" Murphy

Vet du hvordan man kan endre PC som det synkes mot? Må Iphonen resettes? Heiko synket sin mot sin egen laptop så vi får ikke lagt over musikk fra MediasenterPC'en som all musikken ligger på.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:35   #5
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koble ny ipod til pc

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Vet du hvordan man kan endre PC som det synkes mot? Må Iphonen resettes? Heiko synket sin mot sin egen laptop så vi får ikke lagt over musikk fra MediasenterPC'en som all musikken ligger på.

Nei, den må ikke resettes, men det er enten eller; hvis dere synker fra mediasenteret så forsvinner musikken fra laptopen (og omvendt hvis man bytter tilbake).

Fremgangsmåten skulle være som følger:

1. Koble iPod/iPhone til mediasenter-PCen, vel den på venstre side og velg musikkfliken i iTunes. Kryss av for Synkroniser musikk.



2. Bekreft Synkroniser musikk i advarselen



3. Velg hvilke spillelister som skal synkroniseres, og klikk bruk for å starte sletting av gammel og synkronisering av ny musikk.



Det er mulig Laptopen vil spørre om å synke muskk neste gang den kobles til der, men da er det bare å velge Avbryt, og sørge for at Synkroniser muskk (punkt 1) ikke er valgt i iTunes der.

Hver flik kan behandles separat, så man kan f.eks synke «Info» (kontakter/kalendere), «Bilder» og «Programmer» fra laptopen og «Musikk» og «Video» fra mediasenter-PCen.

Ben "that was fun, wasn't it" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: png 01VelgSynk.png (33,8 KB, 25 visninger)
Filtype: png 02Advarsel.png (6,5 KB, 25 visninger)
Filtype: png 03VelgListe.png (53,9 KB, 26 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:06   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koble ny ipod til pc

Ok, men dette funker ikke med manuell håndtering av musikken? Det er det vi (jeg) stort sett bruker og da er musikken ikke tilgjengelig. Må kanskje synkronisere en gang først?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:28   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.792
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koble ny ipod til pc

takk for svar. Nå er den nye ipoden lastet med bra musikk (og har vært testet ut på trening )

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:30   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koble ny ipod til pc

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Ok, men dette funker ikke med manuell håndtering av musikken? Det er det vi (jeg) stort sett bruker og da er musikken ikke tilgjengelig. Må kanskje synkronisere en gang først?

Jeg har aldri brukt manuell håndtering av musikken selv mot en iPod eller iPhone, så jeg har ikke testet, men så vidt jeg forstår må du først gjøre en synkronisering mot den maskinen du vil hente musikk fra ja. I utgangspunket kan du heller ikke manuelt hente musikk fra mer enn én PC til en iPhone (mulig man kan det med en iPod, jeg har aldri prøvd). Men det fins et hack man kan gjøre i iTunesbiblioteket for å omgå dette også.

Hvis jeg krysser av for «Manuell» og klikker «Bruk» på en annen PC, så får jeg denne advarselen:


Ben "uten ansvar for mulige feil" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: png 05bruk.PNG (49,2 KB, 20 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:37   #9
emma-li
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 88
emma-li har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Koble ny ipod til pc

er greit å koble til en ny Ipod til en data.
verre er det når dataen kræsjer og du mister all musikk på pc.
da vet jeg det skal finnes ett program som overfører ipod musikken tilbake til pc'n.

emma-li er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no