Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fitbit Flex som vekkerklokke?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-14, 21:50   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fitbit Flex som vekkerklokke?

Jeg vurderer å kjøpe Fitbit Flex til mannen min. Men for at det skal være interessant lurer jeg på hvor godt denne vekkerklokke-funksjonen fungerer? Han står opp mange timer før meg, så jeg kunne virkelig tenkt meg at han ble vekket av noe som ikke vekket meg først. Han kan sove ganske tungt, vil han våkne av vibreringen på armen?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:05   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Jeg tror ikke at jeg hadde våknet. Er det vekkeklokke i den også

Jeg har denne, er det den du mener? http://www.elkjop.no/product/data/ov...tsarmband-sort

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:09   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg tror ikke at jeg hadde våknet. Er det vekkeklokke i den også

Jeg har denne, er det den du mener? http://www.elkjop.no/product/data/ov...tsarmband-sort

Jepp, det er den. Den skal vibrere lydløst på armen for å vekke deg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:22   #4
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Jeg våkner av den. Synes den fungerer veldig bra som vekkerklokke. Mye mer human vekking for alle parter når det ikke er lyd.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:47   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jepp, det er den. Den skal vibrere lydløst på armen for å vekke deg.

Må lese meg opp skjønner jeg
Skal gi lyd fra meg om jeg våknet av vibreringen

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:49   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Jeg våkner av den. Synes den fungerer veldig bra som vekkerklokke. Mye mer human vekking for alle parter når det ikke er lyd.

Høres bra ut!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Må lese meg opp skjønner jeg
Skal gi lyd fra meg om jeg våknet av vibreringen

Flott!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:50   #7
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Jeg har fitbit one, og våkner av den. Det gjør kona også, dessverre.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:52   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Jeg har fitbit one, og våkner av den. Det gjør kona også, dessverre.

Men det jo være bedre enn lyden av iPhonen...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:53   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men det jo være bedre enn lyden av iPhonen...

Joda. Det er det helt sikkert.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 23:04   #10
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Jeg brukerden som vekkerklokke, helt glimrende for oss.
Har prøvd å få mannen til å teste det, men han vegrer seg. Lurer allikevel på om ikke jeg skal insistere på at han skal teste det, for han må sparkes ut av sengen av meg etter alt for lang kiming i alarm som gjør at både en og to unger våkner like etterpå.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 23:51   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Jeg sover veldig lett. Jeg våkner av vibreringen på armen.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 04:40   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.502
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Eg våkner av vibreringa. Men eg har lese ein test av ulike armbånd og det er eit av dei andre (hugser ikkje kva for eit), som vekker på det tidspunktet ein søv lettast i søvnsyklusen, før eit gitt klokkeslett. Eg angrer litt på at eg ikkje gjekk for det, heller.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 06:24   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg våkner av vibreringa. Men eg har lese ein test av ulike armbånd og det er eit av dei andre (hugser ikkje kva for eit), som vekker på det tidspunktet ein søv lettast i søvnsyklusen, før eit gitt klokkeslett. Eg angrer litt på at eg ikkje gjekk for det, heller.

Polar loop?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 08:57   #14
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Jeg har Jawbone Up24, og det vibrerer innenfor en gitt tidsramme når det registrerer at jeg sover lettest. Feks er alarmen satt til 05.40, og tidsrammen til 15 min. Da kan det vibrere alt fra 15 min før 05.40 for at jeg skal våkne "riktig". Jeg våkner av vibreringen uten problem, men jeg vet ikke om jeg sover veldig tungt da....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 21:53   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Kan oppdatere denne og fortelle at Fitbit fungerer akkurat slik jeg håpet på. Han våkner av vibreringen, og jeg gjør ikke. Vi er veldig fornøyde!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 22:09   #16
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Åh, dette hørtes lovende ut. Er det sjans for at mannen min kan våkne av dette her, mon tro? Jeg kan ringe ham 29(!) ganger om morgenen før han våkner (om han våkner) når jeg er på nattevakt og skal vekke ham (fordi han uansett ikke våkner av vekkerklokka selv om han har den på), og er generelt nokså komatøs når han sover. Men kan denne funke for slike også, altså? :håpefull:

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 22:13   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Vel. Nå har aldri min mann vært spesielt vanskelig å vekke. Problemet var heller at jeg er ekstremt lett å vekke, så jeg våknet uansett av alarmen før han gjorde. Men vibreringen er ganske kraftig og den må skrus av med iPhonen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 22:20   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Hm, tror jeg skal vise den til ham og høre om det kan være noe. Han har hatt diverse vekkerklokker hvor han må løse matematiske oppgaver før den slår seg av, men med reaksjonstiden min + spark i leggen på ham + hans reaksjonstid + utregningstid rakk jo hele huset å våkne før han i det hele tatt fikk tatt etter telefonen. Men all den tid denne er uten lyd er jeg veldig fristet til å be ham prøve. Hadde jo vært gull!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 22:23   #19
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vel. Nå har aldri min mann vært spesielt vanskelig å vekke. Problemet var heller at jeg er ekstremt lett å vekke, så jeg våknet uansett av alarmen før han gjorde. Men vibreringen er ganske kraftig og den må skrus av med iPhonen.

¨

Man kan skru av vibreringen ved å "tappe" noen ganger på armbåndet også. Det kan man visst gjøre i halvsøvne for deretter sovne igjen - har jeg hørt....

Men stort sett våkner jeg med et rykk av vibreringen på armen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 22:29   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Flex som vekkerklokke?

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

¨

Man kan skru av vibreringen ved å "tappe" noen ganger på armbåndet også. Det kan man visst gjøre i halvsøvne for deretter sovne igjen - har jeg hørt....

Men stort sett våkner jeg med et rykk av vibreringen på armen.

Ah. Det tror jeg bare jeg skal unnlate å fortelle ham.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no