Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Dobbelt vaffeljern

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-18, 22:33   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Dobbelt vaffeljern

Mamma ønsker seg dobbelt vaffeljern til jul. Hvilket kjøper jeg da? Noen gode anbefalinger, og kanskje et godt "black friday" tilbud?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-18, 23:21   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Wilfa.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 08:12   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Jeg har Wilfa og er veldig fornøyd med det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 09:02   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Jeg fikk dobbelt wilfa for noen år siden og ble ikke fornøyd. Mitt gamle enkle wilfa steker raskere to etter hverandre enn det doble stekte en gang. Vaflene ble mer tørket, harde og fæle. Jeg forsøkte klage men siden det var gave hadde jeg ikke kvittering og kom ingen vei. Endte med å gi bort irritasjonen og mitt gamle enkle fungerer topp. Så, ikke akkurat anbefaling men ett innspill.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 13:50   #5
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Jeg har også erfart at det tar lengre tid å steke en runde med vafler i dobbeltjern enn to på rad i enkeltjern, men bortsett fra det så synes jeg Wilfa sitt doble fungerer greit.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 15:10   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Hah, jeg satt imorrest og leste meg opp på vaffeljern.

Du har denne testen:
https://www.bestitestguiden.com/test...affeljern.html
eller denne:
https://www.tek.no/artikler/samletes...feljern/432486

Uansett kommer Wilfa høyt opp, så jeg vurderer å kjøpe dette jernet:
https://www.wilfa.no/product/kjokken...n/hjerterom-2/
Prisen er mye lavere alle andre steder, har jeg funnet ut.

Wilfa har to andre varianter også, av dobbeltjern.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 16:40   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Vi har Wilfa best i test nå, det er greit, men det første reklamerte vi på. Vi hadde dobbel Åviken før dette, greit det også.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 17:38   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Mine vaffelstekende loppisvenner som «bruker opp» minst et vaffeljern pr loppis, bruker ikke doble jern, de steker ujevnt og er lite effektive ved større kvanta, sier de. De bruker flere enkle jern. Men ønsker hun seg det, kan man se på en test som over og velge det best tilgjengelige.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 11:18   #9
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Jeg har Åviken Elegance, og er veldig fornøyd, det er av god kvalitet og steker raskt og jevnt. Kom godt ut i tek.no-testen som er nevnt lenger opp, men ikke nevnt i den andre testen.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 11:20   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Vi har et som er bra. Åviken Nobless heter det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 22:25   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Jeg har et wilfa som jeg er misfornøyd med, og et Åviken som jeg synes er helt ok.
Det steker ganske kjapt, og vaflene sitter ikke fast.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 22:36   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Har også et dobbelt vaffeljern fra Wilfa. Er veldig fornøyd med det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 17:35   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Dobbelt vaffeljern

Wilfa. Har hatt Åviken, men var ikke fornøyd, og byttet det ut med Wilfa.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no