Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Prisvekst

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 02:39   #1
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prisvekst

Ja, forventer du prisvekst på boligen din ? Eller hva tror du kommer til å skje ?

Har du belånt deg til oppover pipa ?

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 03:03   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisvekst

Området jeg bor i var i perioden rett etter Gardermoen utbyggingen lite påvirket av det, men noen år senre har området blitt veldig påvirket og prisene har økt mye.
Vi kjøpte huset for 11 år siden nå i desember. men har etter det refinansiert og bygget på. (Bygget på for 4 år siden)
Men vi har gjeld langt i fra oppunder pipa (mye fordi vi har hatt det lenge) og slik det er i dag så eier vel vi 3/5 og banken 2/5.

En prsistigning vil nok det være framover, men håper for de som skal inn på boligmarkedes skyld at det roer seg nå.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 09:07   #3
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Prisvekst

Nå bor også jeg rett ved gardermoen, vi kjøpte for fire år siden.
Fikk det for 250000 under takst.
Har gjort endel med huset og mangler endel, men hadde verdidurdering i fjor, og gikk opp med fire hundretusen, fra det vi ga i sin tid.

Vi har ikke lån til over pipa, og glad for det, vi ligger nå under millionen.

Håper boligmarkedet vil roe seg ned, synes det er ille med de prisene som er nå.

Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 19:53   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prisvekst

Vi kjøpte her fo ret år siden, og håper på gevinst om vi selger om noen år. Generelt er det jo prisstigning, og vi bor ikke langt unna Oslo.

Betalte jo mye, syntes vi, men la oss godt under det vi kunne betalt. Kjøpte heller litt mindre, for å ha litt å gå på ved renteøkning ol.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:16   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prisvekst

Vi har nettopp bygget på og i samme slengen refinansiert lånet. Vi er innenfor 60%, og skal bli boende her fremover. Da spiller igrunnen ikke prisstigning eller mangel på sådan noen rolle...

Forøvrig håper jeg for de som skal inn på boligmarkedet sin del at prisene daler litt i årene fremover.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:41   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prisvekst

Her i Tromsø stiger prisene i en rasende fart, så eneboligen vår har nok steget opp mot 1/2 mill på det året vi har eid ... Helt sprøtt! Tromsø har nest høyest snittpris i Norge (tror det var Buskerud som toppet).
Vi har lån, men ikke til over pipa!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:45   #7
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisvekst

Her vi bor har prisene økt den siste tiden (Buskerud) men vi har ingen planer om å selge så tenker ikke så mye på det egentlig.
Vi har overtatt mitt barndomshjem så har absolutt ikke lån til pipa . I tillegg leier vi ut leielighet i kjelleren så har inntekt på boligen og

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:45   #8
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prisvekst

Vi kjøpte hus for 2 år siden. Det har økt i verdi, og vi har akkurat nå tatt opp lån for å restaurere. Dette gjør at vi er belånt til pipa ja. Men er svært optimistisk fordet. hehe

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:05   #9
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Prisvekst

Vi har vært heldige. (Har tatt bort innlegget mitt )

__________________
-gurgle

Sist redigert av gurgle : 30-11-06 kl 22:27.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:13   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisvekst

Vi bor i barndomshjemmet til far, og har bygget på og pusset opp hele huset. Sist nå med belegningsstein ute.
Prisene her i området stiger stadig og huset vårt er nå verdt utrolig mye mer enn hva far betalte for det i 1994.
Og banken synes at vi har for lite i lån ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:24   #11
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prisvekst

Jeg heller mot å selge huset nå etter jul.
Ikke primært av økonomiske grunner, men trivsel og langsiktig tenkning.
Vi overtok i juli så det blir jo under ett år, så må skatte av eventuell gevinst.
Eiendomsmegler stipulerte at eiendommen har steget ca 230000 på 9 måneder. Da vil vi i tilfelle sitte igjen med ca 130000 etter skatt og meglerhonorar bare i overskudd av huset. Har også egenkapital fra leilighetssalget. Så får vi se hva det neste vi shopper på boligmarkedet er...
Nå har jeg lån over pipa, med meg alene.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:00   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prisvekst

Prisene vokser tilsynelatende til himmels,så det ser jo ut som det blir stigning fortsatt. Men nå tror jeg det må bli stopp snart, det bygges utrolig mye i byen.
Huset er verdt mye mer en lånet vårt. Vi har ikke tenkt å selge huset, så eventuell prisvekst betyr ingenting. Det vi hadde kjøpt istedenfor hadde vært dyrt det og. Det lureste hadde jo vært å flytte dit det er rimelige boligpriser.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:10   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prisvekst

Vi fikk en gunstig pris på huset vårt som vi nettopp kjøpte. Grunnen til dette var at vi tok det som der var, onkelen min som eide det hadde egentlig plkaner om å bytte vinduer, bytte ut panelet på den ene veggen utvendig, beis huset, pusse opp soverommet og mye annet. Siden han slapp dette, samt å ha megler og visninger, fikk vi det forholdsvis rimelig.

Om noen måneder åpner et helt nytt kjøpesenter med vinmonopol, klesbutikker, apotek, bokhandel og mye annet 3-400 m fra huset vårt, det er nok ikke utenkelig at dette kan øke verdien på huset. Huset ligger i et veldig rolig strøk som ikke vil få økt trafikk på grunn av nyåpningen, så vi får i både pose og sekk føler jeg. Stille og barnevennlig, men samtidig sentralt.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:22   #14
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prisvekst

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Prisene vokser tilsynelatende til himmels,så det ser jo ut som det blir stigning fortsatt. Men nå tror jeg det må bli stopp snart, det bygges utrolig mye i byen.
Huset er verdt mye mer en lånet vårt. Vi har ikke tenkt å selge huset, så eventuell prisvekst betyr ingenting. Det vi hadde kjøpt istedenfor hadde vært dyrt det og. Det lureste hadde jo vært å flytte dit det er rimelige boligpriser.

Eneboligene vil nok fortsette å stige - tror jeg, for de bygger jo stort sett bare leiligheter ... I gata vår har det blitt solgt to eneboliger tidligere i høst, Begge ble solgt etter første visning, og langt over takst.

Nå har ikke vi heller planer om å selge, så det eneste prisveksten gjør for oss er at når verdien på boligen stiger kan vi få bedre rentebetimgelser,

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:27   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisvekst

Her er det helt vilt. Jeg bor i et lite villaområde som sogner til en veldig bra barneskole. De fleste som har barn på den skolen, bor i rekkehus, og ønsker å flytte til noe større, uten at barna må bytte skole.

Jeg tror jammen prisen har doblet seg siden jeg kjøpte for syv år siden. I så fall utgjør gjelden min 16% av boligens verdi. Er ikke spesielt redd for verdifall, nei... men bo må man jo uansett, så det er egentlig bare papirpenger.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:50   #16
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prisvekst

Vi kjøpte dette huset til drøyt en mill for snart 6 år siden, og har kanskje kosta på det et par hundre tusen (inkl garasje til 150 000). Vil tro vi lett får 1,8 for det i dag, men vi har ingen plan om å selge
Har godt under en halv mill i lån, så vi skal takle renteoppgang fint

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 12:27   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisvekst

Jeg kjøpte i mai 2004 og har nettopp fått ny verditakst som ligger 40 % over det jeg ga. Vi bor i et pressområde av byen pga veldig populært skoledistrikt, så det er virkelig rift om fireroms leiligheter som den jeg har. Det lånet jeg har i dag tilsvarer ca 60 % av den nye verditaksten, så jeg føler at ting er under kontroll sjøl om en verditakst i utgangspunktet bare er et papir.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 13:51   #18
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Prisvekst

Huset vårt har steget i verdi med 200.000 bare siden i vår, så dette er helt galskap. Vi har en belåning på 60-70 %, men den synker fort...
Det verste var da vi kjøpte fritidsleiligheten vår på fjellet i fjor, og den steg med 400.000 kr før den var ferdig til overtakelse.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 01:55   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prisvekst

Vi har enebolig i Tromsø. Har i underkant av 2 mill. i lån, og regner med å få i overkant av 3 når vi selger.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no