Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Erfaringer med Specsavers?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-13, 15:14   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Erfaringer med Specsavers?

Jeg lurer på om det bare er meg det er noe galt med, eller om flere har opplevd noe lignende.

Jeg bruker vanligvis ikke Specsavers, men Interoptikk og er fornøyd med det. Det er lenge siden nå, men jeg fant ut at jeg ville ha nye briller til julebordet på jobben (et par år tilbake) og endte opp med et av disse "to par briller for veldig lite penger"-tilbudene de kjører på Specsavers. Brillene jeg fikk var kule nok, men jeg oppdaget etterhvert at jeg ikke kan bruke det ene paret. Jeg får hodepine, og et par ganger også migreneanfal,l etter kun kort tid. Jeg tok ikke noen ny synsundersøkelse hos dem. Jeg hadde med brillekortet mitt fra Interoptik siden det var mindre enn et år siden jeg hadde en synsundersøkelse der (jeg har hatt en til senere, også hos Interoptikk - med samme resultat) og de tok utgp. i styrken som sto på brillekortet.

...men altså; det ene brilleparet fra Specsavers er ubrukelig, det andre er det ikke. Rart, ikke sant? Optikeren jeg går til (igjen; hos Interoptikk), men det det kunne ha sammenheng med glasstypen eller sliping, men kunne ikke svare på det uten å eventuelt undersøke de ubrukelige brillene. Jeg har aldri fått somlet meg til å ta dem med.

Jeg burde selvsagt ha klaget til Spevsaver, men jeg fikk ikke somlet meg til det innen rimelig tid heller.

Jeg lurer altså på om FP-folket er fornøyde med Specsavers, eller om flere har opplevd noe ala det jeg har. Hvis det bare er meg er det kanskje verd å kjøpe briller til eldstemann der siden han ikke får dekket noe fra NAV på sine briller. Skjønt jeg er skeptisk, meget skeptisk...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:24   #2
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Nå har jeg bare hatt to briller derfra, men fornøyd med begge. Vet om mange andre som også har kjøpt 2 for 1 der, har ikke hørt noen av dem klage på brillene. Ville tatt dem med og klagd, noe må jo være galt med dem!

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:25   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.470
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg har/hatt tre par briller fra Specsavers og har ikke opplevd noe slikt. Det må ha skjedd en feil med dem, så gå tilbake med dem selv om det er lenge siden kjøpet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:26   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg var fornøyd med lesebrillene derfra, men det var da jeg bare trengte briller ved pc og når jeg leste, og fortsatt kunne lese greit uten briller.

De progressive jeg kjøpte som ekstrabriller er elendige. Har progressive fra Interoptik som jeg har vært fornøyd med fra første stund, men de fra Specsavers som skal være tilsvarende funker rett og slett ikke. De har i tillegg for lavt synsfelt, så det blir aldri til at jeg bruker dem. Selv om de var billige, så var det penger rett ut av vinduet. Jeg kommer nok til å holde meg hos Interoptik nå som jeg er totalt brilleavhengig.

Mannen min er heller ikke så fornøyd med lesebrillene han fikk etter ny synstest for en stund siden. Han så bedre med de gamle. Jeg tror han gikk tilbake med dem, uten at det hjalp noe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:26   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg har minst 3 par derfra. Veldig fornøyd med alt, både service, leveringstid osv.
Har kjøpt både 2 for 1 og komplett brille.
Eneste jeg ikke liker er Specsavers kontaktlinser. De er ikke fuktige nok når man tilbringer dagen foran pc-en.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:30   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.470
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg har alltid valgt dyreste løsning på brilleglass hos Specsavers, og vært fornøyd med mine progressive.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:30   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg betalte 7000 kr for et par hos et lokalt firma for seks år siden. Når jeg vi våres måtte bytte dem ut, valgte jeg Specsavers. Jeg er like fornøyd med de nye som de gamle, kanskje enda litt mer når jeg vet at de nye kostet en brøkdel av de gamle.

Fornøyd altså, både med kvalitet og service.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:30   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Tror mine var de nest dyreste glassene, -ea-. Syns nesten det er rart at de selger dem, hvis de ikke går an å bruke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:40   #9
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg bruker Specsavers og er veldig fornøyd. Bruker linser 90% av tiden og det fungerer veldig fint og har gjort det de siste 5 årene (byttet fra Synsam pga enorm prisforskjell). Nå i våres anbefalte optikeren min at jeg brukte briller som avlastning på kvelden før jeg legger meg. Han lagde et par briller som mine (noget spesielle) øyne kan klare å bruke,og det går veldig bra,så jeg har ingenting å klage på. Men,jeg ville jo klagd om brillene ikke kunne brukes,så gå og klag!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:42   #10
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg bruker Specsavers til både meg og minsten og er superfornøyd.

Har du fått sjekket at de ikke har forvekslet glassene slik at høyre står i venstre osv? Det opplevde jeg med Brilleland for noen år siden.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 16:28   #11
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Både jeg, som bruker briller bare til tv og bilkjøring, og sønnen min som knapt kan se uten briller/linser har vært fornøyd med Specsavers i alle de årene vi har brukt dem.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 16:44   #12
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg har kjøpt briller hos Specsavers de siste to gangene jeg har fornyet meg. Kjøpt progressive, 2 for 1 tilbudet begge ganger, med vanlige briller og solbriller begge gangene.

Har ikke noe å utsette på noen av brillene så langt. Har betalt diffen opp til de dyreste glassene da. Er så sykt nærsynt at ellers hadde glassene veid altfor mye.

En annen ting er at jeg har synet mitt har endret seg sånn de siste årene at jeg må skifte glass mye oftere enn før, uavhengig av hvilken brillebutikk jeg bruker.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 18:07   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Eg har hatt ei liknande oppleving som deg. Eg fekk vondt i hovudet av brillene og det var så mykje refleks i glaset at eg nesten ikkje klarte sjå ut gjennom dei. Eg leverte mine inn tre gonger (dei har rett til å utbetre produktet tre gonger ifølgje kjøpslova), men deler av problemet låg i sjølve synstesten og den kunne eg visstnok ikkje reklamere på, det kunne jo vere eg som hadde svart unøyaktig. Eg måtte krangle ganske mykje for å få dei til å ta inn igjen brillene og, for det var ikkje noko gale med dei. Så eg endte opp med å sitte igjen med ubrukelege briller med relativt dyre glass (eg gadd ikkje hente ut det andre 2-for-1 paret ein gong) og passer på å klage høglytt kvar gong nokon seier optikar.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 18:11   #14
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg har briller fra Specsavers. Jeg er fornøyd og har ikke møtt på problemer. Nå har jeg bestilt meg nye briller derfra, progressive, men regner med at jeg ikke får noen problemer.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 18:21   #15
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Bruker kun Specsavers og er veldig fornøyd.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 19:37   #16
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg har brukt Specsavers i fire år, og er fornøyd med alt utenom den nye typen dagslinser.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 20:33   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg har to briller derifra, snuppa et par og poden to par. Bare positive erfaringer. Eller et av parene mine fikk jeg ikke vasket glassene skikkelig på, rett etter kjøp. Det viste seg at de hadde blitt ødelagt i monteringen (for mye varmebehandlet eller noe), men det fikset de uten problem (fikk nye glass).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 08:42   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

I mitt tilfelle var det jo synstesten som var feil, så det er jo optikaren, ikkje kjeden sin feil.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 17:40   #19
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Er Specsavers virkelig så billig som de fremstår i reklamen eller er det skjulte kostnader å passe på? Hva koster en synstest f.eks?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 17:51   #20
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Specsavers?

Jeg betalte nettopp 5150 for to par briller inkl. glassbehandling, 40% tynnere glass og synstest (tror den kostet 600). Veldig godt fornøyd.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no