Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-15, 16:22   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Jeg skal i begravelse i morgen, og jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg. Mitt mest formelle sommerantrekk er en pen, hvit bukse og en tunika. Min mor sier kategorisk nei til hvit bukse, og jeg har tenkt å føye henne i det.

Men da har jeg en utfordring; de fleste av sommerklærne mine er på den fargerike delen av skalaen og utgår med høye kneløft. Jeg har en sort, lang bukse som absolutt duger, men jeg står i fare for å renne bort i den. Jeg har også et mørkegrønt skjørt som fungerer, men kan man gå med bare bein (strømpebukseløs) i begravelse? Jeg kan godt bruke både lys og mørk strømpebukse til skjørtet, men jeg er av den varmblodige typen og absolutt hater å bruke strømpebukse om sommeren. Kommer det et gløtt av sol da, så blir jeg rett og slett dårlig. Jeg har samme utfordring med buksen.

Er det god skikk og bruk å ha mørke klær i begravelsen, men skifte til lyst antrekk til mottakelsen etterpå? Jeg skal nok overleve selve begravelsen, men å gå en hel dag i klær som jeg normalt klassifiserer som vintertøy bli tøft.

What to du? Det hører med til historien at det er en nær slektning som er død, men absolutt ikke så nær at jeg ikke trenger ta hensyn til hva andre mener.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:24   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.511
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

I de begravelsen jeg har vært i har folk hatt på seg hva som helst, så jeg ville ikke reagert på om du kom uten strømpebukser.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:29   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Jeg hadde sort knelang/kort kjole uten ermer (hadde sjal i kirken), bare legger og pene sorte sandaler i begravelse på sommeren.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:30   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Jeg hadde tatt det mørke skjørtet uten strømpebukse. Har gått i mørk kjole uten strømpebukse selv i begravelse om sommeren. Følte ikke det var upassende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:30   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Jeg hadde ikke tenkt på om noen hadde bare legger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:42   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde ikke tenkt på om noen hadde bare legger.

Ikke jeg heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:50   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Normalt pent kledd er min standard i begravelse.
Jeg gikk i min farmors begravelse i lys beige drakt og følte meg vel. Da farfar skulle begraves hadde jeg en lys grå dressjakke og langbukse. Helt innafor.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:53   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde ikke tenkt på om noen hadde bare legger.


Ikke jeg heller.

Jeg har sett folk gå i alt fra pen dress til dongeribukse i begravelse uten å tenke nevneverdig over det (selv om jeg personlig ikke ville stilt i sistnevnte selv), det viktigste er jo at de kommer, ikke hva de har på seg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 17:09   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Var i sommerbegravelse for to år siden. Mye lyse farger å se.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 17:48   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Jeg ville ikke hatt på meg hvite bukser. Jeg ville nok følt meg mest vel i sorte bukser, men det grønne skjørtet ditt er også helt innafor. Bare legger også.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 18:57   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Bare legger er helt i orden, mener jeg.

Hva som er kutyme varierer litt med personligheten til den avdøde og nærmeste slekt av avdøde. Noen synes lyse/fargerike klær er flott. Andre synes det passer seg best med mørke klær. Så moren din, som jeg antar at også er i slekt, kan nok gi deg noen føringer på hva som passer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 19:50   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Bare legger går sikkert fint. Men er det virkelig et problem å gå i langbukser en dag i Norge denne sommeren?
Hvite og/eller lyse klær ville jeg ikke gått i.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 20:01   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Du kan fint ha bare legger. Men har du sjekket værmeldingen? Jeg kommer til å være på ullundertøygrensa i morgen. Hvis du er i byen da selvfølgelig. Du trenger ikke ha svart genser, det kan gå fint med en litt lysere farge. Du kan evt slenge en jakke over skuldrene i kirka.

Ellers har jeg sorte topper og skjørt og kjoler om du ikke kommer i mål.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 21:51   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Strømpebukse eller ikke kommer an på skjørtelengden, tenker jeg.

Jeg ville nok landet på strømpebukse (helst mørk) i selve bisettelsen, og så tatt den av før sammenkomsten etterpå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 21:52   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i begravelse (antrekk)

Det er mulig svart bukse ikke blir så ille på formiddagen i morgen, hvis jeg skal dømme etter hvor kjølig det har blitt i kveld og hva Yr sier om morgendagen.

Og takk for tilbud, Katta, men jeg tror jeg berger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no