Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

1 av 10 norske kvinner voldtatt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-14, 09:42   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Helt enig i at det er like viktig. Man kan ikke ta for seg.

Ikke sant. Samtidig så er det viktig at kvinner er klare på hva de vil og ikke vil. Jeg kan godt forestille meg at to fulle ungdommer ikke akkurat greier å kommunisere særlig bra, verken med å si i fra at man ikke vil, eller å faktisk forstå at motparten ikke vil. Det er så utrolig viktig at man snakker med begge kjønn om dette!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 09:50   #62
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.130
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Word!

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 09:51   #63
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

(Men jeg var ikke bevisstløs. Bare ung, flau, umoden og alt for full)

Jeg har også vært der. Mer enn én gang også. Men i mitt tilfelle kan jeg ikke akkurat hyle opp om overgrep eller voldtekt. Jeg er god på ansvarsfraskrivelse, men i disse tilfellene har jeg alltid beskjemmet måtte stå fast ved at her kan jeg utelukkende skylde på meg selv. At andre som har opplevd lignende situasjoner, ser på det helt annerledes, er ikke så rart. Ingen situasjoner er jo like.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 10:12   #64
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.130
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Jeg bare lurer på en ting.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.Uw8AhM7h58E

Sitat:

Det var IPSOS MMI som gjennomførte undersøkelse for NKVTS. De fikk et tilfeldig utvalg av befolkningen mellom 18 og 75 år fra Folkeregisteret, som fikk tilsendt et invitasjonsbrev i posten. Der kunne de også reservere seg mot undersøkelsen om de ville.
Selve datainnhentingen ble gjennomført ved telefonintervju. Svarprosenten var på 43 prosent og 2435 kvinner og 2092 menn svarte på undersøkelsen.

Jeg ville trodd at en del som har opplevd tabubelagte hendelser ikke ønsker å dele disse med andre, og kanskje aller minst med en fremmed i telefonen? Slik sett kan jo mørketallene være høyere enn 9,4 %. (Mulig det er drøftet i undersøkelsen, jeg har ikke lest den)

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 10:32   #65
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg ville trodd at en del som har opplevd tabubelagte hendelser ikke ønsker å dele disse med andre, og kanskje aller minst med en fremmed i telefonen? Slik sett kan jo mørketallene være høyere enn 9,4 %. (Mulig det er drøftet i undersøkelsen, jeg har ikke lest den)

Enig, det høres ut som et opplegg for enorme mørketall.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 11:30   #66
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.130
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Man skal svare på hendelser vedrørende analsex, oralsex, gjenstander opp i vagina? Nei takk...

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 16:18   #67
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg forsto det som det var med vilje, men ikke for å være slem eller for å latterliggjøre.


I følge dem selv var det uvitenhet.

http://m.nettavisen.no/nyheter/--bek...e/3753019.html

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 16:22   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

I følge dem selv var det uvitenhet.

http://m.nettavisen.no/nyheter/--bek...e/3753019.html

Jeg har lest den, men tolker fremdeles at det var med vilje. De sier jo selv st de har tradisjon for morsomme markeringer. Jeg tolker det uvitende som "uvitende om at det kunne såre".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 18:57   #69
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Forskerne som gjorde denne studien definerte voldtekt strengt for nettopp å unngå at folk etterpå skulle kunne si at tallene er overdrevet pga utydelig eller vid definisjon.

Men de tror også at det er store mørketall pga nettopp de samme tingene dere nevner her, ting som har skjedd i fylla eller der det har vært grensetilfeller. I tillegg til at en del ikke ønsket å delta og evt dra ting opp igjen.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 21:32   #70
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har lest den, men tolker fremdeles at det var med vilje. De sier jo selv st de har tradisjon for morsomme markeringer. Jeg tolker det uvitende som "uvitende om at det kunne såre".

Joda, jeg ser den.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 22:08   #71
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Jeg deltok faktisk i denne undersøkelsen for et drøyt år siden.. og ja, det var utrolig tøft. Kan godt se for meg at mange som har opplevd de verste tingene legger på røret. Det ble veldig personlig.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 09:27   #72
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.152
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Var det egentlig noen samer som reagerte på den lappe-historien?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 09:41   #73
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Jeg synes det er en rar greie å henge seg opp i, spesielt mtp sakens alvor.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no