Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?
Mor 75 56,82%
Far 11 8,33%
Barna 0 0%
Hushjelpa 1 0,76%
Ingen 2 1,52%
Alle 43 32,58%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-06, 23:04   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det lurer jeg på.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:06   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Ungene tar de av dorullholderen og kaster de på gulvet, så plukker jeg dem opp og kaster de i søpla ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:06   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Eh... jeg savnet vel egentlig at man kunne gi flere svaralternativer,
for her i huset kaster både mor og far dorullene...

Men jeg svarte "mor" - da det statistisk sett sikkert er jeg som kaster dem oftest, siden jeg er hjemmeværende,
og ergo bruker doen mer enn min mann...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:07   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det mangler et svaralternativ på alle.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:08   #5
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Argh, måtte du fyre meg opp sånn seint på kvelden da? Her i huset synes både far og barn ofte (slett ikke alltid, altså) at det er greit å la den tomme dorullen henge til pynt, mens vi plassere den nye på vask eller hylle... Så da er det jeg som bytter dem. Men jeg irriterer meg egentlig bare de gangene rullen faktisk er byttet, men den tomme pappen er plassert på min side av vasken

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:08   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ungene tar de av dorullholderen og kaster de på gulvet, så plukker jeg dem opp og kaster de i søpla ...

Ungene og mannen

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:09   #7
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Eh... jeg savnet vel egentlig at man kunne gi flere svaralternativer,
for her i huset kaster både mor og far dorullene...


Skal dette bli vitenskapelig korrekt, må gjerne noen modder legge inn et mor/far-alternativ.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:09   #8
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Min lille snart 2-åring.

Hun elsker å sitte på do, og det gøyeste er å tørke seg med papir, hun blir dypt opprørt hvis hun finner en tom rull (som hun mest sannsynlig har tømt selv).

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:12   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det finnes ingen far her i huset, men barna er faktisk ganske flinke. Observerte jenta på fem en gang, hun tok av gammel rull, gikk i boksen der de nye oppbevares, hentet den siste rullen fra en pakke, og kastet plasten fra pakken i søpla sammen med den gamle rullen. :imponert:

Broren på ti skifter han også.

Så jeg savner alternativet "alle".

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:46   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Her i huset er det stort sett jeg som kaster de.
De andre spesielt mannen synes tydligvis det er fint som pynt på vasken.........
Når minsten får anledningen vil han helst at jeg skal lage kikkert til han med dorullkjernene.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:56   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Mor, som = meg.

Jeg skjønner ikke at det kan være så forbanna vanskelig å henge opp
en ny dorull når det er tomt?!

Forresten, så er en tom dorull en 'dodd'.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 00:06   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det gjør vi alle.
Tror ikke jeg har kommet til tom rull/ kastet på gulvet rull noen gang på disse åtte årene.
Far er like flink som meg, og ungene skifter dersom de bruker opp en rull.

... og far er nesten flinkere enn meg til å vaske toalettet. Kanskje er alle rørleggere sånn ...?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 00:14   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Apropos tomme ruller. Lillegutt var fryktelig opptatt av fugler i fjor, vi leste side opp og side ned i fuglebøker, og han lært voldsomt mange arter, og kunne se forskjell på "hann og hunn" eller "sommer og vinter", der det var aktuelt, og i noen tilfeller var en av fuglene "en ung" - hos noen fugler har ungfuglene andre farger, "en ung gråmåke" er f.eks. ganske spraglete.

Tomme tørkepapirruller er morsomme å leke med, man kan bruke dem som kikkert eller ropert eller trompet eller slagvåpen, og slikt var veldig populært. Men siden han da brukte bleier og ikke gikk på do selv, hadde han ikke egentlig noe spesielt forhold til doruller, som jo er en del mindre enn tørkepapirruller - dem så han sjelden så mye til. Så da han plutselig fikk øye på en tom dorull en dag, holdt han den ganske begeistret opp i været: "Mamma, se! Det er en ung!".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 00:14   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det er omtrent bestandig jeg som bytter rull. Tror både mann og barn med vilje lar det være igjen litt sånn at jeg tar slutten hver gang.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 07:48   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Vi har en sånn rull som bytter seg selv.







Tror jeg.





Jeg har i allefall sjeldent byttet den. Hmmmm. Jeg svarer "Far" jeg

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 07:55   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Alle.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 07:55   #17
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Den som tømmer dorullen kaster hylsen og henger opp en ny rull. Enkelt og greit.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:04   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Av en eller annen merkelig grunn er det alltid meg ...
De andre setter den pent fra seg oppå en kant vi har ved siden av toalettet

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:09   #19
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Hehe. Stortsett meg.

Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:14   #20
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det varierer veldig. Noen ganger blir den liggende i evigheter og ingen kaster den på lang tid. Forferdelig irriterende egentlig, men allikevel kan den bli liggende. Forstå det den som kan, det er jo ikke akkurat den mest slitsomme jobben i verden å kaste en dorull liksom.

Ellers kaster både jeg, mannen og snuppa.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no