Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Henge opp klær eller tørketrommel

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva er enklest?
Det er best å kjøre alt i tørketrommelen for så å sitte komfortabelt i en god stol og brette. 50 42,37%
Det er enklest å sortere ut sokker og truser og henge opp det før resten kjøres i tørketrommel. 5 4,24%
Det spiller ingen rolle, det er like kjedelig uansett. 44 37,29%
Vasker ikke klær. 1 0,85%
Dustepoll 18 15,25%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-10, 15:16   #21
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Alt går i trommelen. Men jeg vasker håndkler og undertøy hver for seg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:18   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Forøvrig vasker jeg ikke sokker og undertøy for seg, så det er ikke noe å sortere ut.
Er det vanlig å blande undertøy og sokker med håndlær eller annen vask?

Ja. Hvorfor skulle man ikke det?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:19   #23
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja. Hvorfor skulle man ikke det?

Jeg vet egentlig ikke, er bre opplært til at silkt gjør man bare ikke

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:20   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg synes jo det er logisk å vaske i alle fall undertøy på minst 60 grader, og da er det vel ganske fornuftig å vaske dem sammen med håndklær og slikt?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:29   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Hmmm. Lurer på om sokker kanskje skal få gå i 60-gradersvasken heretter. De er kjipe å henge opp. :slask:

Hvor varmt du skal vaske dem avhenger jo litt av materiale. Er det bomull bør de gå på 60 grader.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og hvorfor skal akkurat sokker sorteres ut? Dem tromler vi alltid, hvis de da ikke er av ull. Men vi sorterer ut noen ting - jeg fant ingen alternativer som passet.

Samme her. Av 60-gradersvasken tromler jeg vaskekluter, sokker, truser, håndklær, sengetøy og T-skjorter. Gensere og bluser henges til tørk. Skjorter og bukser tromles til stryketørt før det henges opp, da slipper jeg å stryke. Ull tromler jeg ikke, ei heller BH-er og annet syntetisk undertøy. Microfiberkluter skal heller ikke tromles.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:34   #26
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Hæ? Jeg har alltid tromlet microfiberklutene... Trodde de bare ikke skulle ha skyllemiddel.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:36   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hæ? Jeg har alltid tromlet microfiberklutene... Trodde de bare ikke skulle ha skyllemiddel.

Det står at de ikke skal tromles. I alle fall alle varianter av microfiberkluter som jeg har kjøpt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:58   #28
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Vi har ikke tørketrommel. Det enkleste er å henge opp og så bruke tøyet rett fra stativet, da slipper man å brette.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:01   #29
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg vasker egne maskiner med undertøy og sokker for seg og håndklær for seg selv, da jeg alltid koker håndklær og vaskekluter.

Håndklærne tromler jeg som regel, om det ikke er finvær så de får luftet seg ute. (Da blir de litt stive synes jeg, men det er vel en annen diskuson.. )
Mesteparten av sokkene tromler jeg, men BB bokserne og finere truser tromler jeg ikke men henger på en slik karusell.

*utbroderer*

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:03   #30
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Henge opp klær eller tørketrommel

Kjører egen maskin med tuer også jeg...

Microfiberklutene tromles stort sett alltid, de fungerer like fint.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:04   #31
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Vi har ikke tørketrommel. Det enkleste er å henge opp og så bruke tøyet rett fra stativet, da slipper man å brette.

Det er det vi gjør med det vi ikke tromler. For så vidt med det vi tromler også, det havner i plastkurver ved siden av tørkestativet, og så leter man febrilsk gjennom om det er noe spesielt man er ute etter. Uslåelig system.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:07   #32
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Håndklær går i egen maskin - uten andre klær. De går rett i trommelen om det ikke er tørkevær ute. Er det det, henger vi de ut.

Klesvask sorterer vi, det som kan tromles, tromles. Det som må henges opp, henges opp. Igjen; med mindre det er tørkevær ute, da henges alt ut.

Kjedelig er det uansett metode.

Dette stemmer hjemme hos oss også.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:09   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Her går alt av undertøy og sokker, håndklær og sengtøy i tørketrommelen. Vanlige klær henges opp, med unntak av ei kosebukse jeg har som blir så deilig myk i tørketrommelen. Jeg sorterer ikke før jeg legger det i tørketrommelen, for jeg vasker jo det som skal tromles sammen, så det er bare å dytte det fra den ene maskinen til den andre. Undertøy og håndklær blir jo like godt vasket i samme maskin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:14   #34
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det står at de ikke skal tromles. I alle fall alle varianter av microfiberkluter som jeg har kjøpt.

Ja, men det står det da på mye. Anti-tørketrommelskiltet sluttet jeg å ta hensyn til for leeenge siden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:16   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg tromler også mikrofiberne mine, de funker like godt uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:20   #36
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

håndklær ,vaskeklute,en del undetøy OG sokker (spes disse) ((dette vaskes da ikke sammen i maskinen,bruker å vaske bare en maskin med sokker for de fleste loer noe djævelsk )hives i tørketrommelen resten henges opp

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:23   #37
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Man koker da håndklærne sine og blander dem aldri med sokker eller annet undertøy som går på seksti. Man tromler heller ingen av delene, all den tid man ikke har trommel. Så dommen er og blir dustepoll.

  Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:24   #38
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg putter det tøyet som kan i tørketrommelen. Henger opp det som ikke tåler tørketrommel. Skulle ønske vi hadde bedre plass til å henge klær ute.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:26   #39
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Dustepoll - vi har ikke tørketrommel.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:26   #40
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og hvorfor skal akkurat sokker sorteres ut? Dem tromler vi alltid, hvis de da ikke er av ull. Men vi sorterer ut noen ting - jeg fant ingen alternativer som passet.

Hmmm, tror kanksje du nettopp revolusjonerte husmortilværelsen min. Har intet godt svar på hvorfor jeg ALLTID sorterer uten sokker og skal dermed slutte med det fra og med i dag!

*veldig fornøyd*

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no