Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Henge opp klær eller tørketrommel

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva er enklest?
Det er best å kjøre alt i tørketrommelen for så å sitte komfortabelt i en god stol og brette. 50 42,37%
Det er enklest å sortere ut sokker og truser og henge opp det før resten kjøres i tørketrommel. 5 4,24%
Det spiller ingen rolle, det er like kjedelig uansett. 44 37,29%
Vasker ikke klær. 1 0,85%
Dustepoll 18 15,25%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-10, 10:11   #81
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Seriøst?
Utvaska og flekkete truser kan jeg skjønne, sexy undertøy like så, men barnetøy?

Naboen vår der vi bodde tidligere hadde sine klesvasknykker. Hun hang ut absolutt alt fra gensere til truser og sokker, men det var fargekodet. Etter regnbuen. De røde klærne nærmest huset, de lilla lengst ut.

Åh! Det tror jeg jeg må begynne med også. ... sier hun som må ha symmetri i eggekartongen.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Du er bare nødt til å lese Støv på hjernen.

Lest og sett. Flere ganger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 10:56   #82
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Naboen vår der vi bodde tidligere hadde sine klesvasknykker. Hun hang ut absolutt alt fra gensere til truser og sokker, men det var fargekodet. Etter regnbuen. De røde klærne nærmest huset, de lilla lengst ut.

Å herregud!

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:22   #83
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Har ikke tørketrommel så her henges alt opp.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:32   #84
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

De skal ikke bare sorteres ut, de skal pares før de henges opp....

Selvfølgelig. Og jeg har en egen snor for sokker uten partner . Tuller ikke altså, det er for at Yngste, han som legger sammen tøy, skal huske at enslige sokker skal i boksen min. Så finner jeg (kanskje) partneren igjen og de kan leve lykkelig alle sine dager .

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:43   #85
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Selvfølgelig. Og jeg har en egen snor for sokker uten partner . Tuller ikke altså, det er for at Yngste, han som legger sammen tøy, skal huske at enslige sokker skal i boksen min. Så finner jeg (kanskje) partneren igjen og de kan leve lykkelig alle sine dager .

Er du mannen min?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:47   #86
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Har aldri hatt tørketrommel og henger dermed opp alt. Synes det er helt greit (men så vasker vi ikke så mange maskiner i uka da).

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:52   #87
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av star, her.

De krymper jo noe infernalsk i tørketrommelen

Det er bare å kjøpe en størrelse større, etter en tromling er de passe. :løsningsorientert:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:00   #88
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Er du mannen min?

Jeg har gjerne to tanker i hodet samtidig, men så schizofren er jeg ikke. Tror jeg...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:03   #89
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg tromler håndklær, kluter, sokker og undertøy av bomull.
Håndklær fordi det er eneste måten de blir myke på. Sokker og undertøy fordi det er kjedelig å henge opp.

Sengetøy tromles litt før jeg henger det opp (da blir det ikke så utrolig skrukkete som hvis det tromles helt tørt.

Alt annet av vanlig tøy blir hengt opp, synes de krymper og blir slitt i trommelen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 15:59   #90
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Selvfølgelig. Og jeg har en egen snor for sokker uten partner . Tuller ikke altså, det er for at Yngste, han som legger sammen tøy, skal huske at enslige sokker skal i boksen min. Så finner jeg (kanskje) partneren igjen og de kan leve lykkelig alle sine dager .

Har egen "enslig-sokke-kurv" nede på vaskerommet, for rene single sokker... Sist jeg "parra sokker", endte jeg opp med 54 (!!) single sokker
Hvor i pokker har de andre FEMTI-FIRE sokkene blitt av??

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:53   #91
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er bare å kjøpe en størrelse større, etter en tromling er de passe. :løsningsorientert:

Da krymper de to størrelser Er ikke mulig å få krympet ting her i huset til det man vil serru. Ting jeg prøver å krympe krymper ikke, og det jeg selvfølgelig ikke vil krympe ja det krymper jo selvsagt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 22:56   #92
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg tromler kun håndklær og undertøy, men vasker jo aldri dette sammen. Derfor er ikke problemstillingen i hovedinnlegget noe for meg. Alt annet av tøy henger jeg opp på snora.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 22:57   #93
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Vasker aldri truser og håndklær sammen, så det blir ikke til at jeg sorterer de. Kjører helst alt i tørketrommelen og bretter i sofan, i senga eller overrekker en kurv til et av barna så de kan gjøre det. Tidlig krøkes osv.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:02   #94
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Alt som kan tromles, tromles her. Resten henges opp. Det er stort sett mine klær og Mannens t-skjorter, samt Björn Borg-undertøy som henges.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:56   #95
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Det er like kjedelig uansett, bruker stort sett bare tørketrommelen til håndklær og sengklær.

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:10   #96
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Har alle tørketrommel? Det har aldri vi hatt.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:29   #97
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Har ikke tørketrommel, så følgelig henges alt opp.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:38   #98
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Her i huset er det fint lite som går i trommelen i det hele tatt.
Jeg liker klærne best når de har tørket naturlig.
Men hva som er mest jobb? Tipper det går ut på ett.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:41   #99
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

alt er like kjedeli :slappfisk:
Men jeg hiver stort sett alt i tørketrommel.. untatt på godværsdager, da går alt ut på snora

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no