Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 07:52   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Da ungene var i barnehagealder begge to var jeg på det mest ekstreme oppe i 17 maskiner per uke.

Nå er de større og kliner ikke sånn og utetøyet vaskes ikke akkurat hver dag mer. Nå er vi nok på 8-9 maskiner per uke. To voksne og to barn.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:04   #22
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

tja... gjennomsnittlig 4 pr dag...... så 28 per uke....
Jøsses, det er visst mer enn jeg trodde!!

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:08   #23
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Vi er 4 stk, og jeg vil tro vi vasker 4-5 vasker i uka. Har ikke tellingen, men jeg vasker ikke hver dag.

Om barna er skitne når de kommer hjem fra barnehagen skifter jeg da ikke klærne deres. De får gå skitne til de legger seg. (Hvis ikke vi skal noe "fint", da.)

Å vaske håndklær etter 1 bruk synes jeg er helt fullstendig horribelt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:10   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

er litt på linje med oslo78 her, kjenner jeg. Vi vasker vel 4-6 maskiner i uka, alt ettersom om vi har bleiebarn, om det er "ullsesong" og slikt. Om snupsen er svart på klærne når hun kommer fra barnehagen lar jeg henne være svart, jeg, hun skal jo leke her hjemme også.

Jeg vasker også mye flere ulike klær sammen enn mange så jeg i sorteringstråden, for å få stappet maskinen så full som mulig.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:14   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Vi er to voksne og to barn.
Vasker ihvertfall 10 maskiner i uka tenker jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:19   #26
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg blir imponert over de som vasker 7-10 maskiner i uka. Her er vi to voksne og to barn, og vi vasker i gjennomsnittet bare tre. Vi bruker håndklær flere ganger, ungene bruker klærne flere dager, så lenge de ikke er skitne, (ikke sokker og undertøy, selvfølgelig) og så samler vi opp i skittentøyskurver og vasker når den er full. Med mindre det er et plagg vi absolutt trenger å vaske i en fei, har vi nok klær til å bare vaske en maskin med mørke klær i uken, en med lyse og en med kokvask.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:19   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.762
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Tja, i snitt fem, kanskje.

Vi er to voksne og to barn. Har stor vaskemaskin.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:22   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Men jeg vasker jo en maskin i uka med sengetøy pluss en med håndklær, deretter vasker jeg en med hvite klær, en med kluter og sånt som skal på nitti, et par med kulørt og en med klær med både hvitt og farge. Og tidvis en ekstra med ett eller annet.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:24   #29
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Ja, også er jeg sengetøysjuske, så det skiftes ikke på sengene en gang i uka her i huset.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:43   #30
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi er 4 stk, og jeg vil tro vi vasker 4-5 vasker i uka. Har ikke tellingen, men jeg vasker ikke hver dag.

Om barna er skitne når de kommer hjem fra barnehagen skifter jeg da ikke klærne deres. De får gå skitne til de legger seg. (Hvis ikke vi skal noe "fint", da.)

Å vaske håndklær etter 1 bruk synes jeg er helt fullstendig horribelt.

Her er vi også, muligens 5-6 maskiner. Jeg vasker ikke mer enn jeg må. Lillebror må ha nye klær hver dag, Snuppa må ofte ha. Jeg sorterer skittentøyet i fem kategorier. Kulørt, lys vask, undertøy og håndklær går hver uke, sengetøy går annenhver og ull går hver uke i ullsesongen.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:44   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg vet ikke. Noen dager flere enn en, andre dager (de fleste) ingen. Vi vasker langt fra hver dag. Tipper 4-6 i uka, avhengig av hvor mye sengetøy som vaskes den uka. Vasker sengetøy annenhver uke, tredjehver på ungenes senger. Håndklær brukes mange ganger. Vi har en sånn håndkleradiator, de kjennes nye ut når de har hengt der. Kjøkkenkluter og vaskekluter vaskes ofte, veldig ofte, men vi har mange. Klærne brukes til de er skitne, altså flere dager på rad, med unntak av det jeg og mannen har helt innerst og sokker og truser til alle. Ungene skitner seg ikke så mye til, og dessuten blir minsten skitten i barnehagen uansett, så jeg kan fint sende ham i en sandete bukse neste dag.

Det jeg derimot har litt problemer med, er hvor jeg skal oppbevare alle de klærne som stadig er i bruk men som jeg ikke vil ha i skapet. Det blir litt overfullt på ungenes knagger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:48   #32
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, også er jeg sengetøysjuske, så det skiftes ikke på sengene en gang i uka her i huset.

Er det noen som gjør det, altså? Her er det i teorien en hver tredje uke, i praksis en gang i mnd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:50   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Kan tenke meg jeg vasker mellom 3-5 maksiner i uka. FULLE maskiner.
Vi er seks stykker i familien.

De yngste er alltid kjempe møkkete etter barnehagen, men får ikke skifte om vi bare skal hjem og de skal være ute. Hadde alle brukt 2-3 skift hver dag kunne jeg blitt vaskehjelp på heltid.

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, også er jeg sengetøysjuske, så det skiftes ikke på sengene en gang i uka her i huset.

Ikke her heller!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:52   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Vi vasker minimum to maskiner pr. dag. Vi er 6 personer
(Kunne sikkert brukt hånddukene mer enn en dusj, men jeg synes det er så ekkelt )

Jeg kan ikke forstå hvordan rene kropper kan være ekkelt?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:52   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Vi vasker vel 3-4 maskiner i uka tenker jeg. En med mørkt og en med lyst tøy og en med håndklær/sengetøy og kanskje en med ull. Vi har MYE klær, sengetøy og håndklær da, så vi går ikke tomme.

Vi skifter vel håndkle en til to ganger i uken og sengetøy annenhver uke. Ting ligger altså en stund på vaskerommet før det blir vaska.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:56   #36
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Vi er 4 personer og jeg vasker kun klær i helgene. Det er som oftes 3-4 fulle maskiner. En lys 40, en mørk 40 og en 60. De ukene vi skifter på sengen blir det to på 60.
Ellers blir det noen maskiner med skåne-/ull vask. Kanskje 3-4 av dem også.

Må tilføye at vi bruker handklær minst 3 ganger, bortsett fra når de er brukt i fellesdusj i basseng/treningssenter. Når vi er nydusjet er vi vel såpass rene at håndklærne ikke blir skitne av en tørk.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 09:02   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi vasker vel 3-4 maskiner i uka tenker jeg. En med mørkt og en med lyst tøy og en med håndklær/sengetøy og kanskje en med ull. Vi har MYE klær, sengetøy og håndklær da, så vi går ikke tomme.

Vi skifter vel håndkle en til to ganger i uken og sengetøy annenhver uke. Ting ligger altså en stund på vaskerommet før det blir vaska.

Sånn er det her også. En genser og en bukse trenger da ikke bli vasket med en gang? Jeg vasker nesten aldri halve maskiner, bortsett fra ulltøy, kanskje. Pengene vi sparer på å vaske sjelden, bruker jeg til å kjøpe mye klær. :ikke så miljøvennlig og økonomisk likevel:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 09:03   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg sa feil - jeg skifter som regel sengetøy annenhver uke - men det blir en maskin når jeg gjør det. Også er det litt overnattere og sånt - så brått blir det en maskin sengetøy i uka bortimot i snitt.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 09:04   #39
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

6-9 maskiner.

Jeg gjetter på at vi vasker en maskin om dagen, i snitt. Litt mer når vi skifter på sengene som minimum skiftes annenhver uke, nå i sommerhalvåret ofte hver uke.
Vi bruker håndklær flere ganger, og det som kan brukes en dag til, brukes en dag til.
Men jeg jobber i barnehage og det er ikke hyggelig å kle på seg gårsdagens snørr, prim, kaviar og sand til en ny arbeidsdag.
Far er rørlegger og skifter t-skjorte, genser og undertøy hver dag i tillegg til tøyet han bruker hjemme.
Begge ungene er aktive utebarn som elsker å herje i skog og vann og sand, og samtidig reagerer på pollen. De dusjes hver dag, stort sett og klær går i skittentøyet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 09:05   #40
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Er jeg hjemme blir de 3-4 maskiner hver dag, 2 hvis jeg er på jobb. Vi er fem stykker som skifter alt fra topp til tå hver dag, så det blir mengder. I tillegg er det jo håndklær, kluter, sengetøy og gardiner som må vaskes.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no