Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haddy og boka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-19, 17:43   #181
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hadde TG trukket seg fra alle verv og forsvunnet helt fra rampelyset så hadde medietrykket vært et helt annet og mye mer sammenlignbart med andre utskjemte politikere. Trykket fortsatte fordi det fort ble så veldig tydelig at den mannen fortsatt ønsker å bli vår statsminister en dag, og kommer til å jobbe knallhardt til han får det til.

Dette. Hadde han lagt seg langflat og trukket seg tilbake, så hadde ikke mediekjøret mot ham vært i nærheten av det samme. Men han valgte å kjempe mot med nebb og klør, og viste med all tydelighet at han på ingen måte er egnet til å være en (god) leder for landet. Eller partiet, for den saks skyld. Et grunnvilkår for å være leder på det nivået er at man er redelig og etterrettelig, og en leder som vet hva ledelse innebærer. Han er en sjef, men en leder er han virkelig ikke. Og det eneste som betyr noe for ham er at han får makt og posisjon. Han gir fullstendig beng i alt og alle som ikke tjener hans sak.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 11:57   #182
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

https://morgenbladet.no/aktuelt/2019...hLJkiIxKIu-12w

Denne var veldig bra!

Jeg tillater meg å lime inn teksten, for den er så bra at den bør ut i verden, om den ligger bak betalingsmur!

Sitat:

Sist søndag publiserte Morgenbladet en kommentar jeg hadde skrevet i den faste spalten min. Denne gangen tok teksten min utgangspunkt i Haddy Njies bearbeidede dagboknotater fra tiden da partneren hennes og Arbeiderpartiets daværende nestleder ble anklaget for flere tilfeller av seksuell trakassering.

Kort tid etter publisering, var imidlertid kommentaren forsvunnet fra Morgenbladets nettsider. Ikke på grunn av en teknisk feil, som flere av dem som forsøkte å finne igjen teksten antok. Men – som jeg senere fikk bekreftet fra Dagens Næringsliv – på grunn av en klage fra Trond Giske selv.

Etter avpubliseringen av teksten, ble jeg kontaktet av Morgenbladets redaksjon. De ønsket at jeg endret ordlyden i kommentaren fra «seksuell trakassering» til blant annet «upassende oppførsel» og «kritikkverdig». Begrunnelsen deres var at de mente at begrepet «seksuell trakassering» er omfattet av likestillingsloven, og at det derfor kun var domfellelse som gjorde at man kunne bruke det direkte. De informerte meg også om at de hadde mottatt en klage som var bakgrunnen for avpubliseringen og behovet de nå så for å endre ordlyden i teksten. Hvem klagen kom fra? Det kunne de ikke oppgi, fortalte de meg.

Svaret mitt til Morgenbladets redaksjon var at jeg var uenig i deres vurdering av trakasseringsbegrepet og tolkning av lovverket. Jeg fortalte dem at jeg opplevde de foreslåtte endringene som tilsløring av faktiske forhold, og at jeg ikke ønsket å endre ordlyden. Morgenbladet endte til slutt opp med å legge til en merknad til kommentaren i stedet, etter råd fra Redaktørforeningen. Der gjentok de noe jeg allerede hadde skrevet i kronikken; at Arbeiderpartiet har konkludert med at Giske har brutt partiets retningslinjer mot seksuell trakassering.

La det være klart: Jeg har aldri påstått at Giske har begått lovbrudd. Arbeiderpartiets konklusjon påstår heller ikke lovbrudd. I Morgenbladet-kommentaren min påpeker jeg, i tillegg til å si hvilke regler Giske har brutt, at Njie avviser at det er seksuell trakassering som har funnet sted. Dette er noe hun har all rett til å mene. Men det betyr ikke at hennes versjon av sannheten er den som skal gjelde for varslerne, Arbeiderpartiet, redaksjoner eller meg som spaltist.

Virkelighetsforståelsen som Njie kommer med i et internt NRK-forum, omtalt i Dagens Næringsliv, er det også etter min mening all grunn til å bestride. Her hevder Njie at anklager om seksuell trakassering medfører anklager om en straffbar handling. Med henvisning til at likestillingsloven forbyr seksuell trakassering uttaler hun blant annet: «Det finnes altså ingen seksuell trakassering som er lovlig, like lite som det finnes underslag eller voldtekt som er lovlig.»

«Seksuell trakassering» er imidlertid en veletablert faglig og akademisk term, også utenfor den juridiske sfæren. Begrepet viser til en form for seksualisert maktutøvelse. I noen tilfeller vil maktutøvelsen kvalifisere som brudd på interne retningslinjer i en organisasjon eller på en arbeidsplass. I tillegg vil den i enkelte tilfeller kunne regnes som ulovlig eller straffbar, i henhold til likestillingsloven, arbeidsmiljøloven eller straffeloven. Å redusere begrepet til en juridisk størrelse som kun kan anvendes i saker med domfellelse – enten dette er i sivilretten eller strafferetten – vitner om mangel på kunnskap. Både om fenomenet, lovverket og rettssystemet.

At Arbeiderpartiet ikke har vurdert lovstridigheten i den seksuelle trakasseringen, noe de også fikk kritikk for av Likestillings- og diskrimineringsombudet for å ikke gjøre, betyr heller ikke at slutningen deres ikke står ved lag. Det er derfor fullstendig legitimt at både redaksjoner og debattanter gjentar Arbeiderpartiets konklusjon; Giske har utført seksuell trakassering. Noe annet er ikke bare uriktig å fremholde, det er også feigt.

Det er selvsagt viktig med rimelige og presise vurderinger av de juridiske og presseetiske aspektene i omtalen av saker som omhandler seksuell trakassering, både generelt og i Giske-saken spesielt. Morgenbladet-redaksjonen har åpenbart også rett til å gjøre vurderinger om hva de vil publisere og ikke.

Samtidig er det bekymringsfullt at Giskes klage på bruken av begrepet «seksuell trakassering» hadde ført frem, om jeg ikke hadde gjort motstand mot redaksjonens forsøk på å få meg til å endre teksten. I mine øyne hadde dette bidratt til en alvorlig omskriving av faktiske forhold og vært et hån mot varslerne.

Og når det gjelder Giskes atferd i denne saken? Vel. For å være en politiker som har som agenda å bygge tillit og gjenvinne makt, er hans forsøk på tilsløring her virkelig alt annet enn tillitsvekkende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 12:03   #183
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.945
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Det er jo ganske interessant. Giske kan strekke seg til å omtale fremferden sin som "upassende", men han skjønner ikke at den for andre oppfattes som "seksuell trakassering" for andre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 13:41   #184
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Veldig bra, Polyanna. Men hvem har skrevet det? Hvem er det som ikke lot seg dupere av Giske?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 13:43   #185
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Den er ikke bak betalingsmur, så linken funker.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 15:10   #186
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Veldig bra, Polyanna. Men hvem har skrevet det? Hvem er det som ikke lot seg dupere av Giske?

Sitat:

Nora Mehsen
Kriminolog og likestillingsbyråkrat, fast spaltist

Men den er visst ikke bak mur, så klikk inn! Fortjener masse klikk!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 16:28   #187
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.328
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haddy og boka

Har klikket, veldig bra skrevet!

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 16:32   #188
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg har klikket både på denne og saken som var opprinnelsen til denne kronikken. Hanne Bjurstrøm har dessuten gått ut og kommentert på Giske & Njies tolkning av begrepet "seksuell trakasering". Det er veldig bra at deres påstander om at det bare er snakk om upassende oppførsel, ikke seksuell trakassering, ikke forblir uimotsagt. (SELVFØLGELIG er det seksuell trakassering å stikke tungen ned i halsen på en som ikke vil ha den tungen der.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 16:33   #189
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Veldig spesielt hvordan TG jobber for å redigere og endre at det brukes begrepet "seksuell trakassering" på det han har gjort.

https://journalisten.no/gard-steiro-...-rettet/382232

https://journalisten.no/arne-jensen-...-jussen/382283

Likestillingsombudet er også ute:
https://www.facebook.com/kristin.sla...25219974178894

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 19:20   #190
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Så bra at den bøllingen deres ikke funker!

Altså, om min sjef stikker hånden ubedt under blusen så er det da for pokker trakassering, selv om jeg ikke hadde fått ham DØMT for noe!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-19, 19:54   #191
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Veldig spesielt hvordan TG jobber for å redigere og endre at det brukes begrepet "seksuell trakassering" på det han har gjort.

https://journalisten.no/gard-steiro-...-rettet/382232

https://journalisten.no/arne-jensen-...-jussen/382283

Likestillingsombudet er også ute:
https://www.facebook.com/kristin.sla...25219974178894

Ja, han der angrer innmari på det han har gjort.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 10:14   #192
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Han angrer intet, og er så maktsyk at han er villig til å dra partiet med seg i dragsuget.
https://www.dagsavisen.no/debatt/kom...oode-1.1603228

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 11:19   #193
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Den mannen er utrolig arrogant og maktsyk. Jeg får aldeles fnatt når moren min (!) sitter og forsvarer ham. Jeg går i fistel og kaster meg ut i lange tirader hver gang, og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hva som gjør at en oppegående kvinne stiller opp for ham? Argh, altså!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 11:35   #194
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Ja, jeg er også forferdet over hvordan folk jeg regner som særdeles oppegående, også når det gjelder likestilling og rettferdighet generelt, mener at TG er utsatt for en sammensvergelse, og attpåtil er den eneste som kan redde Ap...

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 12:46   #195
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ja, jeg er også forferdet over hvordan folk jeg regner som særdeles oppegående, også når det gjelder likestilling og rettferdighet generelt, mener at TG er utsatt for en sammensvergelse, og attpåtil er den eneste som kan redde Ap...

Ja! Er det innafor å fiskedaske folk på grunn av dette?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 12:49   #196
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Den mannen er utrolig arrogant og maktsyk. Jeg får aldeles fnatt når moren min (!) sitter og forsvarer ham. Jeg går i fistel og kaster meg ut i lange tirader hver gang, og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hva som gjør at en oppegående kvinne stiller opp for ham? Argh, altså!

Samme med min mor. Jeg ble sur og fortalte henne at Giske har vært kjent som en fyr man ikke må være alene med siden jeg begynte å vanke på Studentersamfundet. Og at hun ikke ante hva fan hun snakket om.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 13:00   #197
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Samme med min mor. Jeg ble sur og fortalte henne at Giske har vært kjent som en fyr man ikke må være alene med siden jeg begynte å vanke på Studentersamfundet. Og at hun ikke ante hva fan hun snakket om.

Akkurat det samme har jeg sagt ettersom det er flere her på fp som har sagt dette om ham, og hun godtar det der og da og så er det som om det renner ut av ørene på henne og så har vi samme greia på gang noen uker senere. Jeg velger mine kamper med omhu, men denne tar jeg hver gang. Jeg får lyst til å frese bare jeg tenker på det.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 13:21   #198
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.908
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ja! Er det innafor å fiskedaske folk på grunn av dette?

Absolutt, jeg gjør det i hvert fall. Mentalt i det minste, og med skyggedasking.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 18:10   #199
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Absolutt, jeg gjør det i hvert fall. Mentalt i det minste, og med skyggedasking.

Jeg skal ha laksen klar til neste besøk.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 18:14   #200
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg har også venner/kjente som jeg ALDRI ville trodd kunne forsvare en kjent slibrig maktmisbruker med at det kun er han som kan "redde" Ap. Jeg blir rett og slett veldig, veldig overrasket over at de mener at det er viktigere enn om han har stukket tungen sin ned i halsen på yngre jenter ubedt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no