|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
27-09-06, 19:15 | #1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
|
Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?Ja, det lurer jeg på. |
27-09-06, 19:18 | #2 |
navnet sjemmer ingen
|
Villa Europa av Ketil Bjørnstad lest 8 ganger |
27-09-06, 19:21 | #3 |
Absolut ateist
|
Jeg hører med i Isfolk-gjengen. Lest serien tre ganger. Harry Potter and the Philosopher´s stone har jeg lest både på norsk og engelsk, så det gjelder vel det også. Det er en god del flere jeg har lest mange ganger, men jeg kan jo ikke huske på alt. |
27-09-06, 20:00 | #4 |
X First Lady
|
De fleste bøkene i bokhylla tror jeg Har alltid vært svært glad i bøker. |
27-09-06, 20:02 | #5 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
|
Jeg har lest is-folket 4 ganger.
27-09-06, 20:23 | #6 |
Bedreviter
|
Samtlige Jane Austen-romaner er lest flere ganger, og særlig P&P. Jane Eyre likeså. Brantenbergs St. Croix-trilogi har jeg lest mange ganger. Garps bok og Hotel New Hampshire av John Irving. En del av skuespillene til Ibsen er også ofte lest. David Copperfield av Charles Dickens.
Jeg tror ikke det kvalifiserer til særhet her inne. |
27-09-06, 20:29 | #8 |
Prettiest mess ever seen
|
Kremt ... Løven og jomfruen er nok den jeg har lest flest ganger Det er en superstjernepaperback. Men det var fra jeg var 13-15, altså!
27-09-06, 20:35 | #9 |
Sliter med tastaturet
|
Den eneste boka jeg har lest mer enn en gang er "L" av Erlend Loe. |
27-09-06, 20:39 | #11 |
One of These Days
|
Tatt av vinden, samling med dikt av Robert Frost, diktsamlingen til Inger Hagerup, Halldis Moren Vesaas, Stein Mehren og Emily Dickinson, Hamlet, Romeo og Julie, Beatles, men egentlig leser jeg ikke bøker om igjen. Min desiderte yndlingsbok Øst for eden , kommer jeg ikke til å lese igjen. Det er fordi den følelsen jeg hadde da jeg leste boka, vil jeg huske. Vil ikke ødelegge den ved å lese den på nytt og kanskje oppdage noe jeg ikke liker. Veldig sær på det området der, så de beste bøkene leser jeg ikke igjen. Trenger jeg å nevne at jeg ikke ser filmatisering av mine yndlingsbøker? |
27-09-06, 20:45 | #12 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
|
Toni Morrison - Beloved (Elskede). Først på norsk, og så tre ganger på engelsk. Og Harry Potter, jeg har lest hele serien som oppvarming hver gang det har kommet en ny bok.
27-09-06, 21:05 | #13 |
kamerat
|
Hahahaha, hvilke bøker har jeg IKKE lest flere ganger, er vel et mer interessant spørsmål. Her er det sånn at hvis jeg liker en bok, leser jeg den om igjen. Og om igjen og om igjen ogomigjenogomigjen! Noen av dem jeg har lest flest ganger, til litt forskjellige tidspunkter, er alt av Austen og Jane Eyre og Kristin Lavransdatter og hele Dorothy Sayers' forfatterskap og alle Agatha Christie og Daphne du Mauriers Rebecca og hele Harry Potter og Ringenes herre + Silmarillion og Tatt av vinden og Juvikfolke og Anna Karenina og The Last Samurai av Helen deWitt og alle Anne fra Bjørkely-bøkene og Brødrene Karamazov og det meste av Dickens og, og, og! For ikke å snakke om hvor uendelig mange ganger jeg har lest diverse (andre) barnebøker (enn Anne fra Bjørkely). Hehe.
27-09-06, 21:14 | #14 |
navnet sjemmer ingen
|
Barnebøker teller jeg ikke med. De har jeg lest utallige ganger som barn og nå går de jammen i reprise igjen. |
27-09-06, 21:21 | #16 |
navnet sjemmer ingen
|
Og jeg som ville ha en oppramsing for å få tips til bøker å lese som andre liker veldig godt. |
27-09-06, 21:23 | #17 |
Ansvar for egen luring
|
Jeg leser alt jeg liker mange ganger! Harry Potter-bøkene, "Elskede" av Toni Morrisson og endel Isabel Allende-bøker (ikke så begeistra for henne nå lenger). Mummitrollet- bøkene, Varg Veum- bøkene av Gunnar Staalesen... |
27-09-06, 21:26 | #18 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
|
Jeg føler at jeg har for lite tid til å lese romaner påny. Diktsamlinger, derimot, tas stadig fram igjen.
27-09-06, 21:27 | #20 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
|
Alle Austens romaner har jeg lest minst to ganger. Minst. P&P er vel oppe i 5 eller 6... Ellers er jeg tilhenger av å rekke over så mye som mulig, så gjenlesing blir sjelden prioritert. |
|
|