Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-18, 12:25   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Og så tror jeg mange bare bråker i hagen bare fordi det er en praktisk dag å gjøre hagearbeid på. Helt uten å være i protest mot noe som helst. Veldig mange av oss bor således milevis fra nærmeste 1. mai-arrangement, så en eventuelt protest i hagen ville neppe hatt effekt utover tomtegrensa.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 12:48   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det som er så fascinerende med 1.mai er at mange bråker i hagen med vilje. For å protestere mot 1.mai-tog og appeller.

Tror du det? Det er jo en veldig praktisk dag å bråke i hagen på. Jeg hadde aldri tenkt over at noen kunne reagere på det med mindre naboen hadde arrangement i hagen ved siden av.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:02   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Jeg overhørte et par Nordstrandskvinner som irriterte seg over at det var meldt regn på 1. mai slik at de ikke kunne rake hagen i protest. Ganske godt voksne kvinner da, tror kanskje protestraking er en utdøende gren.

Jeg opplever 1. mai som viktig, og synes ikke dagen har utspilt sin rolle. Mener dog ikke at man må stemme på røde partier for å kunne føle tilhørighet til dagen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:05   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner dog ikke grunnen til å legge en ekstra gudstjeneste på 1. mai som ikke er søndag, men det kan jo andre se gode grunner til.

Ja og det er vanlig, særlig i gamle arbeiderbygder at det er 1-maigudstjeneste uavhengig av om det er søndag og at dette bærer preg av solidaritetsgudstjeneste (har eget preg og egne tekster) og er en del av det offisielle programmet.
Det blir litt annet enn å lage en gudstjeneste som alternativ, noe en konfirmasjon ville fremstått som.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:06   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tror du det? Det er jo en veldig praktisk dag å bråke i hagen på. Jeg hadde aldri tenkt over at noen kunne reagere på det med mindre naboen hadde arrangement i hagen ved siden av.

Jeg tror definitivt at enkelte demonstrerer ja. Jeg var vitne til noe sånt i år og jeg ser ingen andre tolkninger i den situasjonen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:13   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Hva med bursdagsfeiring? Er det greit å invitere familien hvis man har bursdag på 1. mai eller dagene rundt?

Ja, det vil jeg da tro. Personlig ville jeg aldri tenkt på det som en issue, men dersom man har familiemedlemmer som aktivt feirer 1.mai, så bør man unngå de tidspunktene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:23   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Jeg skjønte det etter at jeg hadde postet, men hadde ikke tid til å gjøre noe. Uansett synes jeg ikke man trenger å gjøre bråkete ting på sånne dager, eller på lørdags kvelder for den saks skyld.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:25   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det stemmer faktisk ikke. Helligdagsfreden gjelder verken 1. eller 17. mai. Fordi de ikke er helligdager. Dvs. at hvis man ønsker å drive med støyende hagearbeid arbeid 1. mai (eller 17. mai), så har man faktisk lov til det. Når det er sagt, så må man ta samme hensyn som man må ta andre dager.

Når det er sagt, så er det lov å ta en avsjekk med naboer før man setter i gang med det verste bråket. Men det tenker jeg handler vel så mye om folkeskikk.

Jadda jadda jadda, andre har også gjort meg oppmerksom på det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:28   #29
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tror du det? Det er jo en veldig praktisk dag å bråke i hagen på. Jeg hadde aldri tenkt over at noen kunne reagere på det med mindre naboen hadde arrangement i hagen ved siden av.

Jeg tenker at noen bråker med vilje fordi jeg vet om flere som selv har uttalt at de bråker og herjer med vilje, bl.a. min sjarmerende kjødelige svigerfar. Jeg tror dem på sitt ord. Og så kan du se hva Maverick overhørte.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:41   #30
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tror definitivt at enkelte demonstrerer ja. Jeg var vitne til noe sånt i år og jeg ser ingen andre tolkninger i den situasjonen.

Jeg bor midt i et gammelt arbeiderstrøk (fabrikken ligger rett over gata for oss), hvor så å si alle flagger, og 1. mai-toget er så langt at det må ha 2 korps. Det finnes ett dyrere hus midt i området, sannsynligvis den gamle direktørboligen. Jeg har svært sjelden observert de som bor der utføre noe hagearbeid, men akkurat når vi kjørte til hoved-feiringen i sentrum, så var de ute og beskar trærne.

Kan godt være at det ikke var noen demonstrasjon, men i et slikt nabolag blir det veldig tydelig. Der vi bodde før var det de færreste som tenkte over at det var 1. mai, og da reagerte jeg ikke på hagearbeid eller annen aktivitet.

Når det gjelder hvem sin dag det er, så tenker jeg at det begrenser seg selv. Tema for dagen er arbeidernes rettigheter, så man bør jo ha noen tanker om hvordan man bidrar til dem hvis man skal delta aktivt. MdG har f.eks. blitt med i en del 1. mai-feiringer, fordi de mener miljøutfordringene kan være en fare for arbeidsfolks livskvalitet. Og da mener jeg de skal være hjertelig velkomne med. Senterpartiet har også kommet på banen noen steder, med fokus på utfordringene som EU og EØS skaper for norske arbeidere. Men hvis man har fylt partiprogrammet sitt med saker som går ut på å svekke arbeideres rettigheter, så blir det vel litt utfordrende å lage relevante faner eller holde fengende appeller.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 13:43   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Jeg tenker det er lite hensiktsmessig å bruke energi på å ta folks aktiviteter på 1. mai veldig personlig. Man kan ikke pålegge folk å kjenne mer for en dag enn de gjør. Jeg kan ikke egentlig se hvorfor det skulle være mer støtende at folk bruker dagen i hagen, enn om de hadde sittet inne og sett TV, f eks?

Påske og pinse er viktige høytider for meg, men høytider blir da også hva man gjør dem til. Jeg har vært i Dyreparken i påsken og på hyttetur i pinsen, uten at jeg mener det er en god målestokk for hva jeg legger i de dagene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 14:05   #32
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tror du det? Det er jo en veldig praktisk dag å bråke i hagen på. Jeg hadde aldri tenkt over at noen kunne reagere på det med mindre naboen hadde arrangement i hagen ved siden av.

Ikke bare tror, men vet. Tydelig uttalt protester.
Ikke flagger de heller. :har et par eksemplarer i nabolaget:

Jeg gidder ikke bry meg, jeg synes det er mest latterlig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 14:19   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Vi holder på å selge boligen vår. Megler foreslo å ha visning 1. mai, men der var mannen min og jeg helt samstemte på st det ikke føltes rett. Og mannen la til «vi bor sågar på en gammel industritomt, noe respekt for nabolaget må man ha »

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 14:23   #34
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Husker da min far var leder i fylkesbondelaget så gikk han ut og formante om respekt for dagen. Her f.eks så var det en gårdbruker som alltid spredde møkk rett ved første mai-toget. Nå er det ikke tog lenger så nå har han mistet sjansen. Jeg holdt selv på ute med shining av hagemøbler før jeg gikk på arrangement.

Jeg synes ikke at dagen har utspilt sin rolle. Nå synes jeg det blir mer aktuelt enn på en god stund med tanke på uønsket deltid, åpnet mer opp for midlertidighet, mindre streng arbeidsmiljølov og diskusjon rundt sykelønnsordningen. I tillegg har det for meg blitt en dag med mer internasjonalt tilsnitt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 14:42   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg tenker at noen bråker med vilje fordi jeg vet om flere som selv har uttalt at de bråker og herjer med vilje, bl.a. min sjarmerende kjødelige svigerfar. Jeg tror dem på sitt ord. Og så kan du se hva Maverick overhørte.

Er det mulig... ja det er vel det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 17:24   #36
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og så tror jeg mange bare bråker i hagen bare fordi det er en praktisk dag å gjøre hagearbeid på. Helt uten å være i protest mot noe som helst. Veldig mange av oss bor således milevis fra nærmeste 1. mai-arrangement, så en eventuelt protest i hagen ville neppe hatt effekt utover tomtegrensa.

Det tror jeg også. Jeg vet ihvertfall ikke om noen som gjør hagearbeid i protest.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 17:35   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Selvfølgelig er det mange som gjør det med vilje. Det rr jo en gammel tradisjon for høyrefolk, som blir opprettholdt av flere høyrevenner på FB. Der legges det ut hagearbeidsbilder med glis-glis-nudge-wink.

Jeg bruker ikke mye energi på å la meg provosere, selv om jeg gjenkjenner at det er nettopp erte og provosere de prøver på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 18:04   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Er det greit at politikere fra høyresiden bruker 1 mai som dag for å formidle sine budskap eller er denne dagen forbeholdt røde partier?

Åpenbart Ja. Særlig med tanke på at det vel er nesten vanligere blant "arbeidsfolk" å stemme FrP enn å stemme på røde partier. Så kan man mene at de ikke vet sitt eget beste, men lell.

Har det noe å si om folk bruker motorsag, raker plen og gjør annet hagearbeid denne dagen? Har det noe å si om arrangementet er nært?
Generelt er hagearbeid uproblematisk, det er ikke helligdagsfred. Å sette i gang flisekutteren rett ved toget eller klippe gress tett i gjerdet der naboen har selskap er selvsagt utidig. Å gjøre annet hagearbeid med nudge-nudge er veldig fjollete, men ikke noen som burde plage noen.

Bør korpsmusikere som samtidig er FrP-ere og høyrefolk holde seg unna toget av «respekt»?

Nei.

Hva med konfirmasjoner 1 mai? Er det en ok dag å legge slike arrangement?
Det kommer an på om det er mange alternativer. Er det en av 15 datoer så kan jo hver enkelt familie velge om det passer for dem, tenker jeg.

Har 1 mai utspilt sin rolle eller er den viktigere enn noen gang?
Den er åpenbart fortsatt viktig for mange, tydeligvis for flere enn bare venstresiden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 23:44   #39
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det tror jeg også. Jeg vet ihvertfall ikke om noen som gjør hagearbeid i protest.

Du har ikke lest tråden? Eller du tror ikke på oss som vet om eller kjenner folk som gjør det?

Uansett må folk få bruke dagen som de vil også til utendørs hagearbeid.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 23:50   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greit 1 mai og hva med «eierskap» til dagen?

Det finnes jo helt sikkert de som gjør hagearbeid i protest. Men jeg er sikker på at de aller fleste bare gjør hagearbeid 1. mai fordi det passer greit. Kun derfor.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no