Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skattemeldingen - hvordan gikk det

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-18, 10:18   #41
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Arbeidsgiveren min trekker halv skatt av overtidstimer i november. Sånt blir det baksmell av, men det visste jeg jo.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 10:25   #42
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.824
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

7000 i baksmell, men regner med de forsvinner når jeg får lagt inn renter på huslånet.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 10:42   #43
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.801
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Til sammen får vi vel igjen en 2-4000 kr etter at vi har justert det vi må justere. Mannen har fått oppgitt kjøring han ikke lenger bedriver (byttet jobb), så det må bort, derfor ikke den store oversikten. Men tror vi havner så vidt på pluss, og er fornøyd med det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 10:44   #44
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

254000 i smell etter salg av aksjer. Forventet altså.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:08   #45
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.067
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

6000 i pluss. Vet ikke med mannen enda, men hele lånet står på ham, så han pleier å feie inn noen tusen hvert år. Jeg trakk 1500 ekstra hver måned i fjor, etter at jeg fikk en skikkelig smell for 2016, det hjalp

Gidder ikke fordele lånerentene, alt går i felleskassa her.

Men neida, smell for min mann. Angrer et øyeblikk på felles økonomi

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:17   #46
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

6500,- i minus. Men etter noen ekstra foreldrefradrag hos private skal det bli 500,- å betale. Total rentekostnad for husholdningen er nå under 50 000,-, så jeg er glad oppgjøret er såpass riktig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:24   #47
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.383
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Baksmell på 17 000,- er veldig overraskende. Har aldri fått restskatt før.

Samme her! Samme sum til og med.
Heldigvis gikk mannen min godt i pluss.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:29   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Syns egentlig det er rart med baksmell, for over 1/3 av lønnen min er bonus, og den trodde jeg det ble trukket 50% av.

Må øke trekket.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 11:33   #49
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Jeg fikk igjen ca 17000 men i alle fall 8000 av dem er mannen sine. Jeg har fått alt rentefradraget på lånet vårt. Han fikk 1000 i restskatt så vi har heldigvis gått bra i pluss i år. I fjor var det 10 000 i restskatt på meg men da fikk mannen igjen, så jeg fikk heldigvis med meg han på at det var en god plan å bare sette skattepengene inn på "feriekontoen"

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:05   #50
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Når man er gift - da går dette med lån og sånn automatisk på begge, eller? Eller at det legges slik at det skal lønne seg? Mannen har fått overført mer enn halve gjelda vår på seg- og jeg antar det er fordi han har mer i formue enn meg. (Han sparer i fond) Han fikk ca 5000 i baksmell.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:06   #51
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Totalt går vi ca 1000 kroner i pluss. Stemmer nok bra, det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:10   #52
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.449
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Ble et par lapper i pluss, heldigvis.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:12   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Syns det er rart at det skal bomme sånn, når jeg har så rett frem og enkel økonomi.

Legger inn ekstra trekk fra nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:13   #54
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Får tilbake 12000.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:16   #55
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.420
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Får tilbake ca 5 000 og det er deilig!!!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:18   #56
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.067
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns det er rart at det skal bomme sånn, når jeg har så rett frem og enkel økonomi.

Legger inn ekstra trekk fra nå.

Bonus skal skattes med prosentandelen for ekstra utbetaling, og den er farlig nær 50 %? Det er så surt, I feel you

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:24   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns det er rart at det skal bomme sånn, når jeg har så rett frem og enkel økonomi.

Legger inn ekstra trekk fra nå.

Du har ikke lavere renteutgifter i 2017 vs 2016?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:29   #58
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns det er rart at det skal bomme sånn, når jeg har så rett frem og enkel økonomi.

Legger inn ekstra trekk fra nå.

Er du sikker på at du har fått prosenttrekk på bonusen? Har du sjekket lønnsslippene?

Jeg får som sagt samme trekk som på fastlønn på mertidstimer. Jeg er uenig i måten det gjøres på, men lønnsavdelingen gir seg ikke, så det er bare å regne ut effekten selv.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:42   #59
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Når man er gift - da går dette med lån og sånn automatisk på begge, eller? Eller at det legges slik at det skal lønne seg? Mannen har fått overført mer enn halve gjelda vår på seg- og jeg antar det er fordi han har mer i formue enn meg. (Han sparer i fond) Han fikk ca 5000 i baksmell.

Hos oss står hele lånet på mannen slik at jeg får positiv formue. Skatteetaten får visst ikke til å dele lånet mellom oss, så hvis vi vil ha en del hver må vi ordne det selv. Det vil si at han får hele rentefradraget, men en del av gjelden overføres automatisk til meg slik at jeg slipper formueskatt.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 12:56   #60
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Hos oss står hele lånet på mannen slik at jeg får positiv formue. Skatteetaten får visst ikke til å dele lånet mellom oss, så hvis vi vil ha en del hver må vi ordne det selv. Det vil si at han får hele rentefradraget, men en del av gjelden overføres automatisk til meg slik at jeg slipper formueskatt.

Vi er samboere, alt står på meg, så vi deler både renter og gjeld hvert år. Vi har spurt om ikke banken kan sende to separate meldignger til skattetaten, på vår tinglyste 50/50, men det vil/kan de ikke.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no