Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skattemeldingen - hvordan gikk det

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-18, 13:04   #61
Frøken Frøken
Fersk fisk
 
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
Innlegg: 85
Frøken Frøken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Jeg vant!

Med andre ord: Vi trekkes for mye, og må gjøre noen justeringer dette året.

__________________
-------------------------------------------
2004 & 2011
Frøken Frøken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 13:07   #62
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Er du sikker på at du har fått prosenttrekk på bonusen? Har du sjekket lønnsslippene?

Jeg får som sagt samme trekk som på fastlønn på mertidstimer. Jeg er uenig i måten det gjøres på, men lønnsavdelingen gir seg ikke, så det er bare å regne ut effekten selv.

47% på bonusen, ser jeg. Det er nok det øvrige trekket som er for lavt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 13:19   #63
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Jeg gikk 179,- kr i pluss. Mannen mer. Så da er jeg happy.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 13:35   #64
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Får igjen ganske mye, jeg er så glad.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 13:38   #65
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

6000 i pluss. Aner ikke hva mannen får, han er på reise - men han pleier å få baksmell.

Mannen får også igjen, første gangen jeg får beholde overskuddet mitt - jeg må alltid overføre fradrag til han så det blir mindre pluss hos meg. Han må legge inn endel pendlergreier som ikke kom med, så det blir nok enda mer pluss når det er ferdig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:12   #66
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Jeg får igjen 12 000 og mannen min må betale 4 500, så totalt sett går vi greit i pluss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:43   #67
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Jeg fikk litt kalde føtter i november så la inn trekk de to siste kjøringene sånn at jeg ble trukket 3tusen ekstra.
Jeg får igjen 8500 så uansett betaler jeg visst 500 for mye i skatt hver måned. Har pleid å få igjen +/- 6000 så lar det bare være sånn.
Deilig å få tilbake litt.

Da jeg fikk bonus så ble jeg trukket med overtidssatsen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:45   #68
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.396
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Får igjen en god del, men får vel være så grei å overføre litt renteutgifter til mannen.

Pga uvanlige jobbforhold i fjor hadde jeg ikke oversikt over hvordan det kom til å ende i år, og hadde nok innerst inne håpet at jeg skulle få enda mye mer. Men jeg får ihvertfall litt mer enn jeg pleier å få, og er fornøyd med det.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:49   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Får igjen endel, men spørs om ikke mye av det forsvinner igjen når jeg overfører 2/3 av lånet på mannen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:53   #70
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.961
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Jeg får igjen i underkant av 1500, har byttet jobb og gått opp i lønn, så jeg var litt spent.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 15:02   #71
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.674
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Veldig i pluss, men mannen halvparten av dette i minus. Jeg synes han kan øke trekket sitt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 15:36   #72
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ble skyldig 682 kroner og hvis det stemmer når jeg får gått gjennom alt er jeg godt fornøyd.

Mannen har sovnet, så jeg får ikke sjekket hans skattemelding. :biternegler:

Jeg vekte min rett etter midnatt Vi fikk igjen begge to.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 17:03   #73
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Godt i pluss

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 17:55   #74
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.971
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Jeg hadde ventet en smell på 7500 og satte av til det, men gikk i null, så jeg er godt fornøyd.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 18:07   #75
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.313
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Viss det som står no stemmer så veit eg ikkje kva eg skal finne på.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 18:31   #76
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Gjekk veldig fint, har lagt inn ekstra trekk for å få igjen litt, så det var som planlagt, sjølv om eg fekk att litt meir enn eg trudde.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 20:24   #77
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Begge i + nå,men mannen kommer til å få en minus når alt er lagt inn. Om + min dekker det vet vi ikke enda....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 20:26   #78
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Jeg fikk baksmell i fjor, og var livredd for det i år også. Men jeg gikk heldigvis i pluss. Litt over tre lapper. Jeg er overlykkelig!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 21:21   #79
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Får ikke vite noe før til høsten.

Ikke vi heller Kjedelig å vente så lenge!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 21:36   #80
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.361
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemeldingen - hvordan gikk det

Tilsammen går vi ca 9000 i pluss.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no