Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Meldinger fra kommunen

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-21, 16:45   #21
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Hmm jeg måtte inn og sjekke. Har ikke mottatt meldinger fra kommunen siden 10.November. Jeg har abonnement gjennom jobben, og vi byttet leverandør i slutten av November. Jeg har samme nummer som tidligere, så jeg skal ikke ha falt ut av noen registre kommunen benytter seg av. (Med mindre de får info fra abonnementsleverandørene, da..)

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 16:57   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tror Blånn og jeg bor ganske nært hverandre, men at jeg bor enda nærmere kommunegrensa enn henne? Uansett får vi sånne meldinger, så det er nok ikke det.

Jeg vet sånn cirka hvor du bor Input, og det tenker jeg er et stykke unna kommunegrensa. Så hvis Blånn for lenger unna enn deg, så er det ikke dette som er årsaken.

Jeg tenkte at det kunne ha noe å gjøre med hvor sendemaster var lokalisert i forhold til kommunegrensa. Og man la inn litt sikkerhetsmargin for å ikke sende til noen som ikke faktisk bor i Oslo.

Jeg har hytte svært nærme svenskegrensa og der får jeg stadig vekk beskjed om at jeg befinner meg i Sverige selv om jeg faktisk aldri har forlatt Norge. Men vi har funnet ut at den nærmeste masta til hytta er svensk, og antar at det er derfor vi får beskjed om at vi befinner oss i feil land.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 16:59   #23
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Jeg har jobbtelefon (Telia) som ikke er registrert på meg noe sted, og jeg får sms fra kommunen (ikke Oslo)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 17:12   #24
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet sånn cirka hvor du bor Input, og det tenker jeg er et stykke unna kommunegrensa. Så hvis Blånn for lenger unna enn deg, så er det ikke dette som er årsaken.

Jeg tenkte at det kunne ha noe å gjøre med hvor sendemaster var lokalisert i forhold til kommunegrensa. Og man la inn litt sikkerhetsmargin for å ikke sende til noen som ikke faktisk bor i Oslo.

Jeg har hytte svært nærme svenskegrensa og der får jeg stadig vekk beskjed om at jeg befinner meg i Sverige selv om jeg faktisk aldri har forlatt Norge. Men vi har funnet ut at den nærmeste masta til hytta er svensk, og antar at det er derfor vi får beskjed om at vi befinner oss i feil land.

Det er ca. 3 km i kommunegrensa i skogen, lenger til bebodd område.

Jeg har sendt melding via facebook. Så får vi se.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 17:13   #25
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Er du riktig registrert her?

https://www.norge.no/oppdater-kontaktinformasjon

Den er riktig.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 21:17   #26
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Den egentlige grunnen er at du er på lista over de som blir ofret til Zombiene, mens vi andre blir advart og rømmer i tide.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 21:29   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Den egentlige grunnen er at du er på lista over de som blir ofret til Zombiene, mens vi andre blir advart og rømmer i tide.



Sjekket nå, minsten har fått meldingen. Ingen av oss andre. Alle var hjemme. FHI-meldingen i dag fikk alle 4.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 21:49   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Den egentlige grunnen er at du er på lista over de som blir ofret til Zombiene, mens vi andre blir advart og rømmer i tide.

Sssshhh!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 21:49   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.



Sjekket nå, minsten har fått meldingen. Ingen av oss andre. Alle var hjemme. FHI-meldingen i dag fikk alle 4.

Minsten er The Chosen One.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 22:03   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Vet ikke hva Oslo gjør, men hos oss er det Kontakt- og reservasjonsregisteret som er master, og det ser jo ut til at er rett hos deg. Vi har SMS-løsning hvor vi kan velge ut hvem som skal motta basert på for eksempel aldersgruppe. Det hender at løsningene kneler litt, har jeg hørt, så det kan ha skjedd noe sånt. Håper du får svar!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 22:04   #31
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vet ikke hva Oslo gjør, men hos oss er det Kontakt- og reservasjonsregisteret som er master, og det ser jo ut til at er rett hos deg. Vi har SMS-løsning hvor vi kan velge ut hvem som skal motta basert på for eksempel aldersgruppe. Det hender at løsningene kneler litt, har jeg hørt, så det kan ha skjedd noe sånt. Håper du får svar!

Men at kun 25 % av datagrunnlaget får meldingen som er sendt til alle i Oslo...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 22:26   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Jeg kan anbefale å ha engelsk telefonnummer, DA får man mange meldinger, da! (Test deg NÅ, mutantfrik!)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 22:50   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Men at kun 25 % av datagrunnlaget får meldingen som er sendt til alle i Oslo...

Ja, det virker rart. Men jeg vet ikke hva slags løsninger de bruker, det er litt andre dimensjoner på befolkningen der enn der jeg jobber. Del gjerne forklaringen hvis du får den, er nerdete interessert. :geek:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 23:06   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meldinger fra kommunen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

(Test deg NÅ, mutantfrik!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no