Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker har du fremme?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-11, 08:59   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.925
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

Det eneste som er pakket vekk er gamle pensumbøker. Har noe historiepensum fremme, fordi det kan være interessant som oppslagsbøker, i tillegg til nyere faglitteratur fra etterutdanning, fordi det er bøker vi faktisk av og til trenger. I tillegg pakker vi vekk barnebøker etterhvert som jentene vokser fra dem, så vi har en del kasser med barnebøker på loftet.

Vi er heldige nok til å ha en bokhyllevegg. Jeg telte nå og det er åtte hyller ganger tre. Der står det stort sett skjønnlitteratur, og de står dobbelt for å få plass til mer. I spisestuen har vi en bokhylle. Der står kokebøker og pensumlitteratur. På vårt soverom har vi en bokhylle, der står det stort sett biblioteksbøker, en del veldig lett litteratur og de siste bøkene jeg har kjøpt/lest, fordi jeg ikke har fått ryddet dem inn i stuen ennå. På jentenes rom står en stor stappfull bokhylle. På gjesterommet står tre bokhyller med tegneserier.

Jeg kjøper mer bøker nå enn jeg gjorde tidligere, simpelthen fordi jeg har mer mulighet til å ta meg råd til det. Tidligere kjøpte jeg utelukkende bøker brukt, eller på salg, nå hender det at jeg tar et raid på Amazon. Men jeg låner også masse bøker på biblioteket. Jeg hadde simpelthen aldri klart å få plass til alle bøkene ellers.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 10:33   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

Mine pensumbøker er delvis i esker, de som er brukbare til noe har jeg flyttet på jobb. Det er vel noen hyllemeter. Og så har vi ganske mange esker sci-fi i boden. Fremme har vi bøker med pen rygg. - leksikon, ordbøker og endel romaner som er pene å se på. Det er veldig lenge mellom hver gang en bok faktisk tas ut av bokhylla. Så jeg vurderer å pakke ned noen flere. Kanskje. Egentlig vil jeg ha bibliotek, men da må vi flytte eller putte alle ungene på samme rom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 10:38   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.860
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

Stort sett alt. Skjønnlitteratur og oppslagsverk i stua, faglitteratur i gangen i andre etasje, reiseguider og ordbøker på soverommet. Pluss et tonn faglitteratur på jobben.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:28   #24
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

Jeg har bare en bokhylle i stua og den er fylt til randen av endel forskejllig. Men det er nok mest krim. Har også et hjørneskap kom jeg på, det tør jeg nesten ikke åpne dørene i av redsel for bokras.
Der er det masse gamle bøker, som jeg ikke helt har oversikt over.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:47   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

Ingen bøker står fremme her utenom barnebøkene på ungenes rom. De bøkene jeg har kjøpt står i hyller i boden, men jeg kjøper nesten aldri bøker lenger. Skulle jeg kjøpt alle de bøkene jeg har lest hittil i år så hadde jeg vært oppe i ca 20 000 kr nå, det tar jeg meg ikke råd til. Biblioteket er min beste venn.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:51   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

Vi har all skjønnlitteratur framme (skattene våre ), mens faglitteratur hovedsakelig er plassert i bokhyller i en bod ved siden av soverommet. (Som sikkert skulle være et walk-in-closet, men vi har langt flere bøker enn sko og kjoler her i huset..) Vi har store mengder medisinsk litteratur, en del psykologi og litteraturvitenskap.
Vi har en serie med "Norges beste" eller noe sånt, med bl.a. de fire store og litt mer, men ettersom innbindingen ser litt jalla ut og vi har det meste dobbelt, står også disse i boden.

Jeg har en del strikkebøker, reisehåndbøker, fotografibøker og kunstnergreier som også står i boden. En del av det hadde kommet i stua om hyllene hadde hatt bedre plass.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:53   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

Alle de magiske tegneseriebøkene jeg har kjøpt i jule- og bursdagsgaver til mannen skulle også ha stått i stua.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:54   #28
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

Rask opptelling/avrunding: 450 bøker skjønnlitteratur på én vegg i stua.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:48   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du fremme?

I utgangspunktet alt, men satte noen gamle pensumbøker i boden nylig fordi jeg ikke hadde plass til dem lenger.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no