Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 15:22   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

I fare for å trampe noen på tærne, kan jeg alltids starte: Bodysuits Har aldri helt skjønt kulhetsfaktoren med disse pysjamaslignende dressene...

Værsko neste!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:25   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Kan ikke komme på så mye, for det avhenger av hvor gjennomført det er og hvordan barnet ser ut. Ikke alle passer alt. Men hull i ørene må vel nevnes.

Ellers skjønner jeg ikke enkeltes "motstand" mot at barna kan se fine ut i klærne og utseendet generelt. Skal man drite i hva som ser bra ut til enhver tid og BARE konsentrere seg om hva som er praktisk? Not me.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:29   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Hva er en bodysuit?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:30   #4
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Det er ikke mye jeg ikke liker, eller for å si det på en annen måte, så elsker jeg det meste innen barneklær. Det er bare når mote blir mer viktig enn at barn skal være barn som jeg ikke liker. Noen klaget på at skjørt ikke var ment i barnehagen, men jenta mi bruker bare skjørt. Hun elsker skjørt og kjoler, så da kjøper jeg ting som hun kan bruke. Men det skal være pent selvsagt. Unger vet godt når de har på seg noe som er ekstra flott. Men alt vi har kan brukes.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:30   #5
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hva er en bodysuit?

Heldrakter tipper jeg..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:31   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Bodysuit? Mener du disse type Katvig heldressene? I så fall syns jeg de er fæle.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:32   #7
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hva er en bodysuit?

Sånne pysjlignende drakter... Heter de ikke det da?
:siri prøver seg på ukjent terminologi:

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:34   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Bh-topper til barn som ikke får pupper før om noen år synes jeg unødvendig stash. Og høye hæler på sko. Vinterstøvletter til en 7-åring bør etter min mening ikke ha hæler.

Sånn hel drakt brukte jeg selv som barn, jeg har så gode minner om den brune herlige fløyelsdrakten med glidelås. Synd mamma har kasta den.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:35   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Jeg ba mamma kjøpe bikini til Emma før de skulle til sydenlandet i sommer. Emma kom hjem med en TREKANTBIKINITOPP. Jeg dånte. Det er harry, det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:38   #10
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Jeg liker ikke klær som gjør at barn ikke får være/ ser ut som barn lengre, ala mini-miniskjørt og korte topper som viser magen på en 4 åring.

Ang. heldrakt så venter jeg på en i posten nå. Synes det ser så greit ut å bruke det i steden for body og strømpebukse, med bukse over, nå når det nærmer seg vinteren.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:40   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Det mest fjollete jeg vet er klær som ikke er barneklær, men ungdomsklær/voksenklær i miniatyr. Trange jeans til toåringer f.eks. (vi har fått noen, de har aldri blitt brukt). Innsvingte jakker med pelskant, stive dongerijakker til ett- toåringer etc. Joggedresser som består av bukse med tykk, klumpete linning i livet og hettejakke til nyfødte babyer.

Også liker jeg ikke når helt små gutter kles opp i dress og slips. Som små businessmenn.

De heldraktene er i det minste praktiske og behagelige for barnet. Dem har jeg ikke noe imot (selv om jeg ikke har hatt noe særlig av det). De er veldig greie å bruke som body/strømpebukse i ett, og er veldig fine med f.eks selebukser over.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:41   #12
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Genser dandert løst over skuldrene ser skikkelig jålete ut.

Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:42   #13
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Bikini på babyer og småjenter. Ellers høye hæler på sko/støvletter til mindre barn.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:42   #14
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Slips og sløyfer på smågutter. Høye hæler til småjenter.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:43   #15
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Takk, snille Siri, denne tråden har jeg ventet på! (Syns forøvrig tittelen på tråden var helt herlig - "Ut-av-skapet-tråd" - ja! Dette er ting som helt klart må ut av skapet!! )

Fjollete og unøvendige ting til barn:

  • Kåper
  • Duffelcoat
  • Støvletter som ikke tåler vann
  • Sko med høye hæler
  • Lakksko
  • Øredobber
  • Smykker
  • Neglelakk
  • Kjolebluser med belte
  • Dressjakke
  • Slips
  • Tversoversløyfe
  • Nevnte jeg lakksko?
Klær til barn skal tåle barns bruk. Klær som krever at en voksen går ved siden av og løfter englebarnet over sølepyttene er fjollete. Man kan godt ha en fin jakke selv om den tåler litt vær og vind - og kanskje til og med vask.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:44   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Bikini på babyer, altfor "voksne" klær (jeg husker Spice Girls-perioden, da en jente i barnehagen kom i sølvkjole med bar mage, platåsko, hull i ørene. Slips og sløyfer og smokingstil på babyer.

Ellers så er det en del som ikke er i min smak, som kamuflasjeklær og klær med store glorete trykk, men det kommer vel ikke helt i samme kategori.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:47   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Klær som skal få små barn til å se "voksne", "macho" eller "sexy" ut.

Ellers kan folk få kle barna sine i hva de vil, men jeg, som ikke har jenter, skjønner helt ærlig ikke hvordan småjenter klarer å leke med noe annet enn glansbilder når de har på fotside kjoler i barnehagen.

Det er forresten fjollete å ikke tåle at barna skal søle, leke eller gjøre vanlige barneting fordi de har på "fine" klær. Da må man kikke litt nærmere på prioriteringene sine.

(og så synes jeg at det er fjollete å synes at andre har på barna sine fjollete klær, så lenge ungene ikke blir hemmet av de.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:52   #18
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

(og så synes jeg at det er fjollete å synes at andre har på barna sine fjollete klær, så lenge ungene ikke blir hemmet av de.)

Selvsagt!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:54   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


  • Kåper
  • Duffelcoat
  • Støvletter som ikke tåler vann
  • Sko med høye hæler
  • Lakksko
  • Øredobber
  • Smykker
  • Neglelakk
  • Kjolebluser med belte
  • Dressjakke
  • Slips
  • Tversoversløyfe
  • Nevnte jeg lakksko?
Klær til barn skal tåle barns bruk. Klær som krever at en voksen går ved siden av og løfter englebarnet over sølepyttene er fjollete. Man kan godt ha en fin jakke selv om den tåler litt vær og vind - og kanskje til og med vask.

Både kåpe og duffelcoat kan da fint være bruksplagg som tåler både vær, vind og vask. Lakksko er vel primært til festbruk, og da trenger man kanskje ikke vanntette sko? Eller skal man helst ikke pynte seg til fest?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:57   #20
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Jeg synes forresten at olabukser hvor boksertrusa liksom stikker utenfor i linningen til bleieunger er helt hinsides.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no