Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-08, 15:01   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Er babybøker og fotoalbum en av oppgavene forbeholdt kvinner? Jeg vet ikke om noen i min omkrets hvor det er mannens ansvar å organisere, fremkalle og lime bilder inn i album.

Jeg husker det var snakk om noe lignende på et annet forum, spørsmålet lød "er du flink å oppdatere babybøkene" eller noe sånt, hvor en av debattantene utbrøt at hun hadde ikke album eller babybøker til noen av barna, da det var forventet at hun tok seg av det. Hun hadde blant annet fått "Mine fem første år" i bursdagasgave av svigermoren, og den stod urørt og nedstøvet i bokhylla.

Hvordan er det med dere? De fleste oppbevarer vel bildene på PC-en, men hvem tar ansvaret hos dere?

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 07-02-08 kl 15:21.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:04   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Jeg scrapper litt og syns det er morsomt å sette bildene i album. Mannen min fotograferer hvis jeg stikker kameraet i hånden hans og ber han ta et bilde av oss, men ellers er han ikke i nærheten av noe som har med bilder og album å gjøre.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:04   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.473
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Ha, ha! Dette syns jeg du skal lage en poll om. Min mann har ansvar for å laste over bilder fra kamera, organisere og ha back up av bildene, men uten at det har vært uttalt, tror jeg han forventer at jeg på et eller annet tidspunkt skal sette dem i album.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:04   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Det er nok meg her ihvertfall. Mannen tar masse bilder, og ber meg om å overføre til PCen. Så tror han vel at de kommer over i album av seg selv.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:05   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Det er jeg. I den grad det gjøres.

Det er ikke en kjepphest for meg - det er ikke noe som MÅ gjøres, og jeg tror ikke mannen min hadde gjort det under noen omstendighet. Han har ingen album fra sitt liv før han traff meg.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:05   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.888
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Vi er nok tradisjonelle her, ja. Det er jeg som setter bildene inn i album og skrive tekst til dem. Som regel er det også jeg som laster ned og og ordner bildene på PC-en.

Svigerfar, derimot! Der i huset er det han som setter inn bilder og skriver tekst. Det pleier også å være han som skriver bursdagskort, og han ringer oftere enn svigermor. Dette er helt motsatt av situasjonen hos mine foreldre. (Men så er da også svigerfar forut for sin tid, da han tok pappaperm allerede i 1973 og på samme tid vevde og sydde sine egne skjorter. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:06   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Jeg har ansvaret for å ta bildene - mannen har tatt ansvaret for å organisere bildene (dvs. album på PC og fotobøker). (På videofronten har mannen tatt ansvaret både for filming, redigering og utsendelse - vi (les: han) har månedlige utsendelser til besteforeldrene).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:11   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Jeg lagde et ganske ok php-basert galleri for å vise frem bilder på web da junior var ny for 5 års tid siden, og føler således at jeg har gjort mitt når det gjelder bildevisning og presentasjon.

Men når det er snakk om å lime bildekopier til papirark for å kunne bla i dem i en stor og upraktisk perm, så tror jeg nok sikkert vi kan gå ut fra at det er en kvinnejobb.

Ben "not my cup of tea at least" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:14   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Ingen scrappekurs på BM, altså?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:16   #10
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Det er min far som i alle år har vært albumsjef.
Jeg har laget familiens album til nå, en nå er mannen i gang med en fotobok.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:18   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Vi har vel aldri blitt enige om hvem sin jobb det er, men hvis noen gjøre noe med det så er det meg. :bildekaos:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:21   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Her har ingen tatt ansvar....Men jeg har skrevet litt i den boka hans da.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:22   #13
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Hos oss ser det ut til å være ingen sin jobb, men Sokk er vel den som har ytret ønske om at vi burde få bilder i album snart. Jeg ser nok for meg at det blir hun som gjør det ja, men jeg forventer ikke at det er hun som skal gjøre det.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:12   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Ingen. Vi snakker om å ta oss fri noen år for å få det gjort.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:18   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Det er vel jeg som gjør det, men jeg kan ikke si at jeg lever opp til ansvaret.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:22   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Rhett tar bildene, jeg laster dem over, katalogiserer og laster opp på FotoKnudsen, vi bestiller sammen, Rhett tar initiativ til at vi skal sette dem i album også gjør vi det sammen over noen glass vin.

Vi har kommet til 2003.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:25   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Det finnes i så fall ingen kvinner her i huset ...

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:26   #18
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Det er egentlig ingen som har fått ansvaret her, men jeg har tatt det frivillig. Jeg synes det er litt gøy, når jeg bare tar meg tid til å sette meg ned med det, og jeg er vel litt mer kreativ enn mannen.
Hadde ikke jeg gjort det hadde det ikke blitt gjort, så i praksis har jeg fått ansvaret. Men jeg kan ikke helt se for meg han sitte med det på kveldene, jeg har tross alt vært hjemmeværende siden vi fikk barn. Når jeg begynner å jobbe igjen får vi vel gjøre det sammen i helgene. Aurora vil sikkert være med.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:29   #19
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Den jobben faller visst på meg gitt.
Har kontroll over bildene (dvs. satt i album) fram til Prinsessa sin 2 årsdag (hun er nå 8), deretter har det vært dårlig.

Kanskje det er det jeg skal bruke fritiden på når jeg har fått levert essayet 28. februar. (Da er det kanskje på tide å seriøst starte på skrivingen...)

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:31   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.347
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Jo, men det går mer på interesse enn kjønn, tenker jeg. Siden det er jeg som griner meg til å få bruke vanlig film og fremkalle på tradisjonelt vis, må jeg jo sette bildene inn i album også. Og det gjør jeg. I teorien.

(Det er jeg som setter bilder inn i rammer. Det skjer oftere.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no