Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-24, 17:06   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

(Og så er jeg såpass kresen på kaffe at jeg holder meg med egen liten presskanne og kaffe på jobb, orker ikke den sure Evergood-kaffen vi har der. )

Det gjorde jeg på den gamle jobben. (På den nåværende har vi ordentlige kaffebønner og kvern.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-24, 17:09   #62
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Jeg liker ikke kaffe. Mannen min drikker bare kaffe når han jobber og er ikke kresen så han går for pulverkaffe når han jobber hjemmefra. Vi har presskanne til gjester.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-24, 17:57   #63
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

(Og så er jeg såpass kresen på kaffe at jeg holder meg med egen liten presskanne og kaffe på jobb, orker ikke den sure Evergood-kaffen vi har der. )

Og jeg jobber sammen med såpass kresne kaffedrikkere at jeg gjør motsatt.


Jeg har kaffemaskin som maler bønnene, men har Evergood-bønner i den. Det smaker akkurat perfekt rundt og brent for meg. På jobben har jeg en presskannekopp og en pose ferdigmalt Evergood i en skuff, men jeg drikker sjelden noe særlig kaffe på jobb.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-24, 20:57   #64
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Jeg drikker ikke kaffi. Mannen drikker Friele filterkaffi tilberedt i moccamaster her hjemme. Vi er ikke så avanserte, mao. (Jeg drikker ikke kaffi eller te. Jeg er nok ikke helt voksen, jeg drikker i så fall kakao. Eller sjokomelk)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-24, 21:06   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Jeg har også lyst til å nerde med spesialbestilte bønner, japansk kvern, håndbrygging og sånt, med elegante duppeditter. Men så innser jeg at jeg ikke har tid til å dille med sånt om morgenen, og det er da jeg drikker mest kaffe, før jeg går på jobb. Så da trenger jeg en maskin som kan gjøre hele jobben for meg, mens jeg sminker meg, lager matpakke eller tømmer oppvaskmaskin i ørska. Det blir heldigvis god (nok) kaffe av den da, og jeg er heldigvis ikke så kresen, spesielt ikke tidlig på morgenen, da er jeg bare desperat. Men en vakker dag skal jeg også ha sånt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-24, 21:43   #66
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Jeg også My!

Akkurat nå ønsker jeg meg en som kverner bønner og har melkesteamer; samtidig fungerer jo moccamasteren fint. Jeg har to presskanner (liten og stor, helt glemt dem ut) og en Nespresso jeg knapt bruker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-24, 21:52   #67
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.725
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Min 30 år gamle kaffetrakter er snart på vei ut, da tenker bi kaffemaskin som kverner bønner og melkesteamer. Mannen drikker ikke kaffe, vil ha steamer til kakao.
Jeg har og to presskanner, en liten og en stor. Brukes ikke like mye. Ungdommen har Nespresso maskin, jeg er ikke så glad I kapselkaffe.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-24, 22:07   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Jeg liker heller ikke kapselkaffe så godt. Fikk den til 40-årsdagen; ikke kjøpt selv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-24, 22:15   #69
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kaffe drikker du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg også My!

Akkurat nå ønsker jeg meg en som kverner bønner og har melkesteamer; samtidig fungerer jo moccamasteren fint. Jeg har to presskanner (liten og stor, helt glemt dem ut) og en Nespresso jeg knapt bruker.

Det er det jeg har nå, og er fornøyd med det. Men jeg bruker aldri melkesteameren for jeg liker ikke kaffe med melk. Eldstejenta er den eneste i huset som bruker den.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no