Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 13:47   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes mange ganger det virker fjortisaktig å gå rundt med rosa eller lyseblå drømmer. Jeg ville ikke ønske at barnet mitt ble født med begge kjønn fordi det ville føre til operasjoner eller komplikasjoner. Et barn er et lite mirakel og jeg synes det virker snodig å ha kjønnspreferanser.

Det trenger ikke å være egentlige preferanser. Det kan være bare at man drømmer/fantaserer om hvordan det vil være å ha barn, eller hvordan dette barnet vil bli, og da tenker mange seg "ett bestemt" barn - kanskje en rødhåret gutt som ligner bestefar, eller en jente som er glad i å lese bøker, eller noe annet. Jeg så alltid for meg at barnet mitt skulle ligne ganske mye på meg selv da jeg var liten, jeg tenkte på ting fra min egen barndom når jeg tenkte på hva vi skulle gjøre og hva barnet kanskje ville synes var morsomt eller skummelt. Selvsagt ville jeg ikke bli "skuffet" over å få et barn som ikke var så veldig likt meg, men sånn på forhånd så håpet jeg jo at h*n ville like en del av de tingene jeg selv setter pris på. (Og jeg ønsket meg nok litt en jente, men da vi fikk vite på ultralyden at det var en gutt, ble jeg ikke skuffet av den grunn, og har (naturligvis) aldri vært det siden heller.)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mange har spurt om vi "prøver på jenta" snart.. Det blir jeg råprovosert av.

Det er noe annet, og der er jeg helt enig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:51   #62
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er akkurat det du skriver jeg ikke kan sette meg inn i Skilpadda. Jeg har aldri fantasert om et bestemt barn når jeg har vært gravid. Jeg har hatt drømmer om barn. Ikke kjønn.

Dette er mine tanker og jeg skjønner jo at jeg er litt sær

Jeg er sær sammen med deg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:54   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er akkurat det du skriver jeg ikke kan sette meg inn i Skilpadda. Jeg har aldri fantasert om et bestemt barn når jeg har vært gravid. Jeg har hatt drømmer om barn. Ikke kjønn.

Dette er mine tanker og jeg skjønner jo at jeg er litt sær

Nei, sær ... Jeg mente jo ikke det, bare å si at det å ønske seg en gutt eller en jente ikke trenger bety at man har kjempesterke preferanser eller blir veldig skuffet, det kan bare bety at det er sånn man drømmer/fantaserer. (Litt som at jeg ikke drømmer i bilder i det hele tatt, og det er vanskelig å formidle hvordan det fungerer overfor noen som tenker og drømmer veldig visuelt, slik f.eks. mannen min gjør.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:04   #64
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg er helt på linje med Skilpadda her. Jeg hadde også forestillinger om hvordan barnet ville være. Ikke som en preferanse fra min side, men altså bare en forestilling. Man ser på arvematerialet (seg selv, sin partner, foreldre, søsken...) og danner seg en forestilling om barnet. Jeg husker at jeg tenkte mye mens jeg var gravid på banale ting som hårfarge og øyenfarge - i tillegg til personlighet. Hvem vil barnet ligne? Hvilke interesser får barnet?

Og selv nå tenker jeg jo av og til på hvordan fremtiden vil bli for barna mine. Hvordan de blir når de blir voksne. Om de vil bli boende i nærheten. Om jeg får barnebarn. Dette er jo ikke ting jeg setter meg ned og virkelig analyserer, men mer en slags ideer eller forestillinger.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:06   #65
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er akkurat det du skriver jeg ikke kan sette meg inn i Skilpadda. Jeg har aldri fantasert om et bestemt barn når jeg har vært gravid. Jeg har hatt drømmer om barn. Ikke kjønn.

Dette er mine tanker og jeg skjønner jo at jeg er litt sær

Men når du drømte om barn - var det bare et ord for deg? "Et barn" liksom? Tenkte du aldri på hvordan det ville bli å bli mor? Ting du ville gjøre som foreldrene dine gjorde - eller ting du IKKE ville gjøre, som foreldrene dine gjorde? Tenkte du aldri på barnet som et individ? Så du aldri for deg et barn?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 16:54   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dette med sex flere dager før EL skal ha en 50% sjanse for å resultere i jente. Men man må også regne med å måtte prøve lenger.

... 50% sjanse for å få jente har man vel sånn ca uansett?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:04   #67
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg syns det blir feil hvis man får et barn fordi man ønsker et spesielt kjønn. Hvis man ønsker barn, uavhengig av kjønn, så syns jeg det er helt greit å håpe at det er et spesielt kjønn.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:24   #68
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

... 50% sjanse for å få jente har man vel sånn ca uansett?

50% større sjanse altså.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:24   #69
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg så alltid for meg at barnet mitt skulle ligne ganske mye på meg selv da jeg var liten, jeg tenkte på ting fra min egen barndom når jeg tenkte på hva vi skulle gjøre og hva barnet kanskje ville synes var morsomt eller skummelt. Selvsagt ville jeg ikke bli "skuffet" over å få et barn som ikke var så veldig likt meg, men sånn på forhånd så håpet jeg jo at h*n ville like en del av de tingene jeg selv setter pris på. (Og jeg ønsket meg nok litt en jente, men da vi fikk vite på ultralyden at det var en gutt, ble jeg ikke skuffet av den grunn, og har (naturligvis) aldri vært det siden heller.)

Kjenner meg godt igjen i dette Skilpadda!
Jeg hadde også veldig direkte billedlige tanker om barnet da jeg gikk gravid. Begge ganger. Selvsagt stemte ikke fantasien helt med resultatet, og det er jeg jo egentlig glad for. Resultatet ble jo langt mer perfekt enn hva hodet mitt klarte å mane frem på forhånd

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:38   #70
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg tror at de fleste oppegående mennesker som ønsker seg barn blir glade for et friskt velskapt barn uansett kjønn.

Tenk så privilgerte vi er som i det hele tatt kan få barn. Når jeg ser på nære venner som prøver og prøver, men kanskje aldri vil klare å lage et barn, føles det så feil å ønske seg det eller det.

Men i min egen lille verden har jeg tanker om dette allikevel.

Første gang jeg ble gravid skjedde det uplanlagt men etter syv års forhold, så det var i høyeste grad velkomment. Vi trengte allikevel tid til å venne oss til tanken. Mannen mer enn meg. Han var helt rundt på gulvet en periode, og da ønsket jeg at vi fikk en gutt for hans skyld. For jeg forestilte meg at han ville binde seg lettere til en gutt. Kanskje rare tanker, men det ble en gutt som er veldig pappagutt.

Nå venter vi nr.2, og denne gangen har vi hatt tid til å glede oss, planlegge og snakke sammen i forkant. Jeg ønsker meg litt en jente for min egen del, for å ha opplevelsen av dette. Men for gullets sin del blir det kanskje morsommere med en tre år yngre lillebror. Stas blir det uansett, og jeg føler meg fantastisk heldig....selv om jeg akkurat nå ligger her med hodet i bøtta.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 18:55   #71
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Skjønner jo forsåvidt at noen kan ønske seg et bestemt kjønn, spesielt dersom de har 2 eller flere barn av samme kjønn fra før, men personlig skjønner jeg ikke at noen ønsker seg det sterkt og at de blir skuffet dersom ønsket ikke blir oppfylt. Da jeg ble gravid nå for 2. gang så tenkte jeg jo på at det kunne vært hyggelig med en av hvert kjønn, men da jeg fikk vite at dette er en liten gutt til i magen min ble jeg ikke skuffet. Jeg ønsker bare at barna mine skal være friske og velskapte.

Blir litt lei av kommentarer som "Du håper vel på en jente nå da?", som jeg fikk før vi fikk vite kjønn. Nei, jeg ønsker meg et barn, et friskt barn. Var også hos frisøren i går ettermiddag og hun klarte å si følgende: "Å så du er ikke så heldig at du får en jente denne gang!" Jo, jeg ER heldig som har blitt gravid igjen, og som ser ut som om jeg får en sunn og frisk liten lillebror.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 19:41   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Huff, så mange ubetenksomme mennesker det finnes? Jeg har heldigvis aldri vært ute for slike folk, men jeg ser jo at det ikke akkurat finnes få av dem. Selv kunne jeg ALDRI funnet på å si "stakkars deg" verken direkte eller indirekte til et menneske som var gravid med et friskt barn, pga. kjønnet. Hvor fjern går det an å bli??

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 19:49   #73
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg innrømmer gjerne at jeg ønsker meg en gutt litt ekstra denne gang. Har ei jente fra før, og dette er siste gang jeg går gravid.

Men, det betyr jo ikke at jeg blir skuffet om det blir jente? Langt derifra! Jeg er jo overlykkelig uansett. Men hadde vært spennende å ha en gutt også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:05   #74
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Blir litt lei av kommentarer som "Du håper vel på en jente nå da?", som jeg fikk før vi fikk vite kjønn. Nei, jeg ønsker meg et barn, et friskt barn. Var også hos frisøren i går ettermiddag og hun klarte å si følgende: "Å så du er ikke så heldig at du får en jente denne gang!" Jo, jeg ER heldig som har blitt gravid igjen, og som ser ut som om jeg får en sunn og frisk liten lillebror.

<

Jeg syns også dette er en veldig upassende ting å si. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg fikk spørsmål om det var "jenta" som kom, om jeg hadde blitt gravid igjen for å "prøve på jenta" og så videre og videre og videre. Det startet allerede da jeg ventet gutt nummer to, og økte på da jeg ventet gutt nummer tre og fire. Jeg har aldri ønsket meg jente fremfor gutt, selv ikke da jeg hadde tre gutter, og syns det er frekt å anta at jeg heller ville hatt jente.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:06   #75
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Hvis man blir gravid i håp om å få det et bestemt kjønn, så synes jeg det blir veldig feil. Én ting er å tenke at "det hadde vært morsomt med jente/gutt", men hvis det å ikke få det medfører ordentlig skuffelse, så synes jeg man bør droppe å få barn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:22   #76
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Bare de ikke gjør det I rumpa.



Skal prøve å huske det...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:28   #77
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og hadde du vært jentemamma hadde du sikkert tenkt helt omvendt.
Mange klarer ikke å se for seg at de har et annet kjønn. Jeg klarer egentlig ikke å se for meg at jeg noen gang skal ha en gutt, jeg ER liksom jentemamma. Men kommer gutten så føles det jo helt naturlig allikevel.

Signerer av hele mitt hjerte. Jeg har en av hver.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:33   #78
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

50% større sjanse altså.

Ok

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:53   #79
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Det skal ikke stikkes under en stol at det var ekstra stas at sistemann blei ei jente.
Jeg elsker guttene mine, men snakk om å føle seg totalt aleine på den østrogene banehalvdel. Nå er vi to som bare ser på hverandre og skjønner alt!

Dette måtte isåfall være grunnen til at vårt hjem hadde hatt godt av en jente til, også - MAKAN til prompe-,rape-,tåfisprat & sverd og basketak....

Jeg har sagt til mannen at om det enten ikke skulle komme flere barn, eller om barnet blir en gutt, så blir jeg dessverre nødt til å gå til innkjøp av en hvit puddel som skal utstyres med rosa sløyfe. LITT female bonding har mor krav på!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri ønsket meg et bestemt kjønn og har problemer med å forstå andre som sterkt ønsker seg et kjønn. Jeg synes mange ganger det virker fjortisaktig å gå rundt med rosa eller lyseblå drømmer. Jeg ville ikke ønske at barnet mitt ble født med begge kjønn fordi det ville føre til operasjoner eller komplikasjoner. Et barn er et lite mirakel og jeg synes det virker snodig å ha kjønnspreferanser.

Mange har spurt om vi "prøver på jenta" snart.. Det blir jeg råprovosert av.

Er FULLSTENDIG enig med Hattifnatten.
For mye fokus på kjønn blir rett og slett litt drøyt for meg.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg syns det blir feil hvis man får et barn fordi man ønsker et spesielt kjønn. Hvis man ønsker barn, uavhengig av kjønn, så syns jeg det er helt greit å håpe at det er et spesielt kjønn.

Veldig godt sagt, trøtt!

Jeg sa det samme i en debatt da jeg akkurat hadde blitt medlem her, og fikk så hatten passet...
Er fortsatt forundret over det, altså.
For meg er det åpenbart at det er uhyrlig å bli gravid KUN for å få et bestemt kjønn.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 21:36   #80
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg synes det er helt greit å ønske seg et spesielt kjønn. (så lenge man får barn fordi man ønsker seg barn..)
Når barnet kommer ut merker man jo at det absolutt ikke spiller noen rolle hva det var.


Første gangen tenkte jeg aldri over dette. Fikk beskjed på UL om at det var en jente.
Ventet på jenta, men ut kom gutten. Litt sjokkert ja, men etter to sekunder var det bare han jeg hadde ventet på.
Andre gangen ønsket jeg meg jente siden jeg hadde gutt fra før.
Fikk beskjed om at det ble en gutt på UL. Skuffelsen gikk over etter ett par minutter.
...ut kom en jente. Så vi ble overrasket på nytt.
Tredje gangen spilte det absolutt ingen rolle. Fikk først beskjed om jente, tok ny ul, den sa gutt, og det ble det ja.


__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no