Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 22:22   #1
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Altså..

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn? Da tenker jeg på slike tanker som går på :
"Ja, det hadde vært hyggelig med en liten gutt/jente nå"

Jeg må innrømme at jeg ønsket meg en baby når jeg var gravid sist. Når jeg oppdaget det var en gutt ble jeg overlykkelig.. Jeg hadde sikkert blitt like glad om jeg fikk en jente, men det vet jeg jo ikke. Jeg tror det.. For jeg ønsket meg oppriktig en liten baby, og hadde ikke tanker om et bestemt kjønn.

Jeg synes det ikke er noe galt i å ønske seg det, men.. Hva man får og hva man gjør ut av det da er jo en hel annen ting..

Hva synes nå du?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:25   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Da jeg gikk med tredjemann ønsket jeg meg ei jente. Jeg hadde en av hver fra før, så det spilte jo absolutt ingen rolle hva jeg fikk. Men jeg ville så gjerne bruke alle de fine jenteklærne igjen...

Nå fikk jeg jente, men hadde det vært en gutt hadde jeg vært like lykkelig.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:27   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg syns ikke nødvendigvis det er galt å ønske seg et spesielt kjønn. Hadde jeg f.eks. blitt gravid igjen, hadde jeg nok blitt ekstra glad om det var ei lita jente i magen min, siden jeg har to gutter fra før...

Men jeg tror også jeg vet at dersom lille i magen likevel skulle være en gutt, ville han vært like hjertelig velkommen, like høyt elsket - faktisk akkurat det barnet vi egentlig ønsket oss...

Det er i hvertfall slik det burde være, syns jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:27   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg har ønsket meg jente to ganger nå, jeg. Men har tre gutter. Vi visste veldig godt at det var store sjanser for at nr. 2 og 3 også kunne være gutter, men det var lov å håpe litt på ei jente. Men det var først og fremst et barn vi ønsket oss. Så nå har vi tre flotte gutter og det er veldig bra!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:28   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.938
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Det er ikke noe galt med å ønske, men hvis man gjør noe med det, da blir det galt for meg. Og om man behandler ungen dårliger fordi det ble "feil" kjønn. Så slike tanker bør gjemmes under kjelleren når babyen er født.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:29   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Ja, det må vere lov å ha små ønsker om dette! Men ønsket etter eit bestemt kjønn må ikkje ta så stor plass at det gir grobotn for skuffelse om det ikkje blir som "bestilt".

Eg ønska meg gut, men hadde da ingen planar om å returnere ein jentebaby heller!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:31   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Det er vel ganske vanlig vil jeg tro. De fleste har vel en tanke elelr et ønske om hva de vil ha, selv om det også for de fleste er stor stas og stormende jubel uansett hva som kommer ut.

Da jeg gikk gravid startet jeg med å ønske meg gutt, helt til jeg kom på at jeg egenlig syns gutter/menn er helt fjerne. , så ønsket jeg meg jente en stund, men så viste ultralyden at det var en gutt og da var det bare stas igjen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:32   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Vi skal prøve på nr 2 nå og det hadde vært koselig om det ble en jente, men jeg blir like glad for en lillebror Vi ønsker oss et barn til, rett og slett.

:noen gode råd for hvordan man får jentebabyer?:

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:33   #9
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Ja, det må vere lov å ha små ønsker om dette! Men ønsket etter eit bestemt kjønn må ikkje ta så stor plass at det gir grobotn for skuffelse om det ikkje blir som "bestilt".

Det er jeg helt enig i..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:35   #10
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg syns ikke nødvendigvis det er galt å ønske seg et spesielt kjønn. Hadde jeg f.eks. blitt gravid igjen, hadde jeg nok blitt ekstra glad om det var ei lita jente i magen min, siden jeg har to gutter fra før...

Men jeg tror også jeg vet at dersom lille i magen likevel skulle være en gutt, ville han vært like hjertelig velkommen, like høyt elsket - faktisk akkurat det barnet vi egentlig ønsket oss...

Det er i hvertfall slik det burde være, syns jeg.

Som om jeg skulle skrevet det selv.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:35   #11
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.


:noen gode råd for hvordan man får jentebabyer?:


For å få jente skal man ha sex et par dager før EL, siden jentespermiene er mer hardføre og lever lenger.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:40   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg synes ikke det blir feil å ønske seg jente eller gutt. For de aller fleste er dette kun koselig/ spennende tanker før babyen endelig kommer.

Det er jo rart med det, men man får jo nettopp den babyen man ville ha når den er ankommet, og da spiller plutselig ikke disse tankene så mye rolle lenger

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:40   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg blir provosert når noen spør meg om jeg ønsker meg jente denne gangen
Slik jeg tenker så blir det sånn: "Ja, så du sier meg at gutt ikke er bra nok" (eller motsatt om prinsen har vært jente natruligvis) Jeg synes det er topp å være guttemamma og er det gjerne igjen. Ender jeg opp som jentemamma, så går det nok bra det også.

Jeg synes forøvrig at Bergensis sa det bra. Det er en ting og ønske seg noe -noe annet å bli skuffet om ønsket ikke blir oppfylt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:40   #14
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Vi ønsket oss gutt her, og fikk det :villjubel: !!! men det hadde det vært om vi fikk jente også.. Jeg tror det var slik at vi ønsket oss gutt fordi vår magefølelse sa at det var gutt..
Uansett, man er glad for hvert barn man får, uansett kjønn!
Men jeg tror de fleste har noen tanker og ønsker før man vet åssen kjønn det er..Og når man finner ut åssen kjønn det er så er det vill jubel og masse glede uansett åssen kjønn det blir!

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:45   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg blir provosert når noen spør meg om jeg ønsker meg jente denne gangen

Det er jeg enig i, andre bør ikke si slikt. Det blir litt feil for meg. Sist jeg var gravid visste vi at det ble ei jente, og da synes jeg ikke kommentarer som: "Får håpe gutten kommer nå da" var så veldig hyggelige å få. Føltes nesten som om lillesøster ikke var bra nok til andres forventning. (Og i tillegg lå hormonene utenpå huden )
"Nei, vi velger heller å gjenta suksessen fra forrige gang" svarte jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:45   #16
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg ønsket meg en gutt da vi skulle ha nobalille, men jeg hadde ikke vært i nærheten av å bli skuffet om han hadde vært en jente. Jeg har fått uttallige kommentarer om hvor hyggelig det var at jeg fikk en gutt sånn at vi fikk en av hvert kjønn. Det er veldig hyggelig at vi fikk en gutt ja, men ikke fordi det var viktig å få en av hvert kjønn.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:46   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg sier rett ut at jeg ønsker meg en gutt denne gangen, jeg. Ønsket meg ei jente sist. Men jeg blir da overhodet ikke skuffet om det blir et annet kjønn enn det jeg "ønsker" meg. Jeg blir like glad uansett! Men det må være lov å si at man har har et lite ønske om et bestemt kjønn, så lenge det (som sagt over her) ikke blir en skuffelse om man får "feil" kjønn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:49   #18
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Da jeg gikk med tredjemann ønsket jeg meg ei jente. Jeg hadde en av hver fra før, så det spilte jo absolutt ingen rolle hva jeg fikk. Men jeg ville så gjerne bruke alle de fine jenteklærne igjen...

Nå fikk jeg jente, men hadde det vært en gutt hadde jeg vært like lykkelig.

Jeg er like overfladisk som Albertine, og ønsket meg også en jente som kunne arve storesøsters fine klær.

Hadde det kommet en gutt hadde han blitt like høyt elsket som snuppa er.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:56   #19
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg tror nok jeg ønsket meg jente.. skal jeg være ærlig. Men jeg fikk gutt og det er jeg kjempeglad for nå. Kunne ikke tenkt meg være jentemamma.



Veldig modent.. ikke. Men tenker faktisk sånn. Jeg er kjempeglad for å ha en gutt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:58   #20
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

"Nei, vi velger heller å gjenta suksessen fra forrige gang" svarte jeg.

Det var en utrolig søt kommentar..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no