Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egokultur ... først meg selv ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 09:39   #21
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Jeg kjenner jeg blir litt amper når jeg ser folk som ikke reiser seg på bussen for eldre. Der jeg bodde før var det et eldrehjem like over gaten, og mange av de eldre tok bussen til og fra byen. Det var ikke sjelden at ungdommene (og også voksne) tok opp både to og tre seter, uten å tilby de eldre et av dem. Selv gjorde jeg det alltid, selv når jeg var høygravid og hadde bekkenløsning.

En gang, da jeg også var høygravid med Malin, skulle jeg ta bussen til byen. Der var mange skoleelever som skulle med samme bussen, og de presset seg inn uten hensyn til at noen ble omtrent moset på veien. Ei berte i femtenårsalderen skulle absolutt forbi meg, og presterer å sette albuen rett i magen min. Jeg reagerte spontant med å denge veska mi i hodet hennes. Når hun snur seg med et surt blikk og sier "Pass deg litt, da!" så bare skyter jeg ut magen og ser stygt på henne. Hun rødmet litt da, ja.

På samme buss var der tre gutter som opptok en fireseter. De hadde slengt skolesekkene sine i det fjerde, og ledige, setet. Jeg hadde i grunnen nok med å holde meg fast når bussen begynnte å kjøre, så jeg gjorde ikke noe med det. Men en eldre dame som satt like over midtgangen tok affære på mine vegne. Hun denger paraplyen sin i armen til den ene gutten. "Nå ser dere å flytter de sekkene, slik at hun som skal ha barn kan få sitte. Måte på ufordragelige ungdommer har jeg aldri sett!" Jeg takket pent, og satte meg ned i setet. Disse guttene ble nok veldig paff, for ingen av dem turde si noe til verken meg eller den eldre damen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:10   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Jeg kjører buss, trikk og/eller bane i Oslo hver eneste dag, og kan ikke si jeg har opplevd at ungdom oppfører seg noe dårligere enn andre. Tvert imot opplever jeg ofte at eldre takker nei når de blir tilbudt sitteplass - enten fordi de ikke føler seg gamle, eller fordi de skal av på neste stopp. Da jeg var gravid, skjedde det to ganger at noen reiste seg for meg på bussen. I begge tilfeller var det unge menn med minoritetsbakgrunn som tilbød meg plass.

For øvrig synes jeg denne diskusjonen klinger kjent, så jeg faller for fristelsen til å sitere filosofen Sokrates (470-399 f.Kr.):

Opprinnelig lagt inn av Sokrates

Våre ungdommer elsker ingenting annet enn luksus og dovenskap. Unge menn og kvinner oppfører seg dårligere enn noen gang tidligere. De forakter alle autoriteter og viser ingen respekt for alder. Vår tids barn har blitt våre tyranner. De reiser seg ikke en gang om eldre person kommer inn i et rom. De er uforskammet mot sine foreldre og andre, de forstyrrer alle dannede samtaler mellom fornuftige mennesker, de har dårlige matvaner og er blitt til alle læreres skrekk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:38   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

jeg opplevde ikke EN gang som gravid at noen reiste seg for meg. Selv om jeg hadde sterk bekkenløsning og tok mye buss.

Synes heller ikke ungdommene er de verste. Det er som oftest ungdommene som hjelper inn og ut med vogn er i området.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:43   #24
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Elinblu:

Ting var alltid verre før. Da jeg var ung, bla bla. Dette ligner ganske mye på det våre foreldre "alltid" sa. Vi er definitivt ikke unge lenger...

Personlig tror jeg ikke ting har blitt så mye verre. Vi ser det bare med eldre øyne.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:43   #25
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Jeg syns ungdommen i dag er ufordragelig veloppdragne og høflige. Jeg var med småsøsknene mine på jam en helg. Der satt masse ungdommer på 17-18-19 år og drakk kaffi og spilte tradjazz. Den eneste som drakk øl var en på min alder.

En dag jeg tok bussen så jeg følgende episode:
Fire ungdommer satt bakerst i bussen og skravlet. Selvsagt var det litt volum på samtalen, men det var absolutt ikke ille, og de gikk ikke inn for å plage noen. Noen seter lengre fram satt ei gammel dame. Hun satt og ble tydelig surere og surere. Plutselig snudde hun seg og begynte å skjelle ut de unge, de bråket så ille at hun ikke hørte hva bussjåføren sa! (Hvem er det egentlig som klarer å høre sjåføren på de høytaleranleggene?). I steden for å bli sure, reiste den ene gutten seg opp, gikk fram til damen og spurte om hun ikke visste hvor hun skulle gå av, og om han skulle hjelpe henne med å finne fram
Damen bare fortsatte å være sur og grinete, så gutten måtte bare gi opp.

Folk (særlig tenåringer) sitter ofte i sine egne tanker på bussen, så jeg tar det ikke ille opp om de ikke legger merke til at jeg trenger en plass å sitte på når jeg er gravid. Jeg tar heller ikke fem flate for å be noen reise seg for meg, og da får jeg aldri nei eller sure blikk

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:55   #26
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Jeg fikk alltid sitteplass da jeg var gravid. Har aldri følt meg så respektert som da. Stort sett får jeg hjelp når jeg skal ha vognen av bussen. Det har hendt at jeg har måttet spørre, men da spretter det gjerne opp flere samtidig. Det jeg opplever som mest provoserende i bussammenheng er eldre damer som sniker seg i busskøen, med spisse albuer og nærmest dytter vekk de som står nærmest.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:03   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Jeg opplever svært sjelden at jeg må stå på kollektive transportmidler som gravid i Oslo. Når magen har kommet over en viss størrelse, selvfølgelig. Å få hjelp med barnevogner er heller ikke noe problem. Jeg synes Oslo er en trivelig by *innflytter*.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:04   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Må alikevel fnise litt, Oslo er nemlig ikke verdens skumleste sted å bo og jeg husker mang ei bygd oppover i Valdres som satt i veikanten med plakater om at svartingene skulle dra hjem når det ble bygd asylmottak i bygda. Duster finner man overalt.


No shit.

:lokalkjentogstadigmistenktforåvære"einsleksvartin g":

Å være gammel i Oslo kan jeg ikke uttale meg om, bortsett fra at jeg selv selvfølgelig reiser meg for eldre, og stadig opplever at andre gjør det også.

Da jeg frekventerte offentlig kommunikasjon daglig med vogn, opplevde jeg at de som hjalp meg av og på og greier var unge, gjerne pakistanske, gutter. Middelaldrende, etnisk norske (eller ihvertfall hvite) ser vanligvis en annen vei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:06   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Middelaldrende, etnisk norske (eller ihvertfall hvite) ser vanligvis en annen vei.

Det er de som oftest reiser seg for meg. Mens det gjerne er de "pakistanske guttene" som er raskest til å se at jeg trenger hjelp med vogna.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:07   #30
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Jeg tenker alltid på det Sokrates-sitatet når diskusjoner om hvor fæle ungdommer er kommer opp. Og på Ole Paus: [sunget med knirkepipestemme] Allting var så mye bedre under kriiiiiiiiigen [/sunget med knirkepipestemme]

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:09   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er de som oftest reiser seg for meg. Mens det gjerne er de "pakistanske guttene" som er raskest til å se at jeg trenger hjelp med vogna.

Pussig. Kan hende det mørke håret og den krokete nesen min skremmer folk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:18   #32
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Men jeg syns ikke dette gjelder ungdom, jeg syns folk fra 50 år og oppover nesten er verst. De har tydeligvis en iboende skrekk for å snakke med andre mennesker, og det er ikke snakk om å si unnskyld, neida bare dytte seg forbi gravide og barnevogner.

Akkurat det er min erfaring også!
De aller fleste ungdommene jeg har støtt på på trikk eller buss, har vært høflige og smilende og sagt unnskyld om de har kommet i skade for å tråkke meg på tærne eller komme borti meg på annen måte.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:19   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pussig. Kan hende det mørke håret og den krokete nesen min skremmer folk.



Den siste som reiste seg for meg var en mann i 30-40 årene med dress, streskoffert og data på fanget. Da ble jeg faktisk litt sjokkert. De siste som ikke reiste seg for meg var en "trikk full av leger og sykepleiere" på vei til Rikshospitalet .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:57   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Da jeg frekventerte offentlig kommunikasjon daglig med vogn, opplevde jeg at de som hjalp meg av og på og greier var unge, gjerne pakistanske, gutter. Middelaldrende, etnisk norske (eller ihvertfall hvite) ser vanligvis en annen vei.

Jupp, like ved barnehagen til glitterbarnet ligger det en videregående skole, og det er alltid de unge, pakistanske guttene som hjelper meg. Eller de mutte emo-jentene.

Forresten, her om dagen hjalp jeg en litt eldre mor på trikken med vogna hennes, tror du hun takket meg? Neida, hun så ikke på meg engang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:06   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jupp, like ved barnehagen til glitterbarnet ligger det en videregående skole, og det er alltid de unge, pakistanske guttene som hjelper meg. Eller de mutte emo-jentene.

Forresten, her om dagen hjalp jeg en litt eldre mor på trikken med vogna hennes, tror du hun takket meg? Neida, hun så ikke på meg engang.


Jah, det er det jeg sier. Disse modne mødrene, altså. Uhøflige kjerringer hele gjengen.




Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:17   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Jeg syns gjerne at damer litt opp i årene (jada, menn også) er de mest uhøflige, både på kollektiv transport og ellers. Jeg kan ikke huske at noen noen gang reiste seg for meg på buss eller trikk da jeg var gravid, men da jeg gikk med krykker var det de unge som spratt opp først. De godt voksne lot som om de ikke så meg.

Jeg har forresten akkurat vært på handletur, og husket plutselig hvorfor jeg hater å gjøre dette om formiddagen. Da er det fjerne mødre med barnevogn som sperrer veien uten å ense at noen vil forbi, gamle kjerringer og gubber som veiver med stokken og ikke flytter seg selv om man har sagt tydelig "UNNSKYLD?!" opptil flere ganger. Andre igjen kjører vognen inn i beina på deg mens du står og venter på den fjerne moren som har sperret med barnevognen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:21   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jah, det er det jeg sier. Disse modne mødrene, altså. Uhøflige kjerringer hele gjengen.




Værsego'! Jeg la den tilrette for deg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:24   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns gjerne at damer litt opp i årene (jada, menn også) er de mest uhøflige, både på kollektiv transport og ellers. Jeg kan ikke huske at noen noen gang reiste seg for meg på buss eller trikk da jeg var gravid, men da jeg gikk med krykker var det de unge som spratt opp først. De godt voksne lot som om de ikke så meg.

Jeg har forresten akkurat vært på handletur, og husket plutselig hvorfor jeg hater å gjøre dette om formiddagen. Da er det fjerne mødre med barnevogn som sperrer veien uten å ense at noen vil forbi, gamle kjerringer og gubber som veiver med stokken og ikke flytter seg selv om man har sagt tydelig "UNNSKYLD?!" opptil flere ganger. Andre igjen kjører vognen inn i beina på deg mens du står og venter på den fjerne moren som har sperret med barnevognen.

Helt enig. Det skulle kreves sertifikat og sosial intelligens for å få kjøre barnevogn. Og handlevogn.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Værsego'! Jeg la den tilrette for deg.

Takk, takk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:28   #39
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

. Da er det fjerne mødre med barnevogn som sperrer veien uten å ense at noen vil forbi,


En del småbarnsforeldre er skrekkelig egoistiske. Både i slike sperre veien med vogn-situasjoner, eller at de slipper sine håpefulle fritt (les: løpe rundt og bråke på restaurant etc.) Også i familiesetting kan det slå ut, "nå som jeg har fått barn må alle ta hensyn til meg".

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:36   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egokultur ... først meg selv ...

Tre måneder før jeg ble gravid skrev jeg et kåseri over småbarnsmødre som alltid sperret veien, men jeg må innømme at jeg ble litt sånn selv.

Jeg syns fremdeles det er litt vanskelig å buksere barnevogna rundt om kring, ikke kjøre på folk og bedømme avstander. Men jeg prøver alltid å si unnskyld altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no