Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan skrive en god oppsigelse?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 13:14   #1
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hvordan skrive en god oppsigelse?

Ja, tittelen sier vel det meste.

Jeg blir litt i tvil om hva som er viktig å ha med.
Jeg har fått muntlig vite at jeg kan få jobbe 100% de første månedene og 60% siste måned i oppsigelsestiden. Dette må med.
Trenger jeg å ha med grunnen for hvorfor jeg ønsker å si opp? Bør man det, eller er det egentlig ikke viktig?

Hvordan ber jeg om attest? Skrives det i oppsigelsen eller ber man muntlig om det?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:23   #2
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan skrive en god oppsigelse?

Du trenger ikke ha med grunn til oppsigelse, men begge deler er "allment akseptert". Det må bli litt opp til hver enkelt hva man føler er riktig, både pga forholdet til arbeidsgiver og pga hva som er grunnen til at man slutter. Men det er altså ikke nødvendig å skrive dette hvis ikke du ønsker det.
Attest ber du om muntlig.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:23   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan skrive en god oppsigelse?

Når det gjelder attesten så ville jeg holdt denne utenfor oppsigelsen, den spør du om muntlig eller via feks mail.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:29   #4
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan skrive en god oppsigelse?

Takk for råd.

Hva skriver jeg sånn konkret? Jeg har ikke gjort dette på 11 år....

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:36   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skrive en god oppsigelse?

Jeg sier med dette opp min stilling som .......,. Da jeg har 3 mnds oppsigelsetid blir min siste dag 3 mnd fra dato(Evt den første dersom dere må regne fra den første i mnd).
Etter muntlig avtale jobber jeg 100% de to første mndene av oppsigelsestiden , og 60% den siste mnden.

Med vennlig hilsen

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:37   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan skrive en god oppsigelse?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at arbeidstiden ut oppsigelsestiden skal med i selve oppsigelsen? Ønsker du å jobbe i redusert stilling den siste mnd? Dette avtales vel utenom selve oppsigelsen? De oppsigelsene jeg har mottatt og som har vært akseptert av mine sjefer igjen har kun vært så enkle som dette:

Sier herved opp min stilling som xxxxxxx fra og med xxxxxxx.

Mvh, xxxxx


Nå kan det godt være det stilles større krav til selve oppsigelsen på andre arbeidsplasser.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:39   #7
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan skrive en god oppsigelse?

Flott.
Takk for hjelpen.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no