Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Abonnerer du på lokalavisa?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-13, 10:55   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Abonnerer du på lokalavisa?

Avisa her i byen er veldig langt fra god. De samme ansiktene går stadig igjen og avisa er like blå-blå som resten av byen. Godt over halve avisa er reklame og nå må man betale 100,- for bursdagshilsner til ungene med det resultatet at det knapt er et bilde lenger. Utenriksstoff finnes ikke,heller ikke særlig saker som ikke går på det helt lokale.
Ett år koster 2700,- Det var det negative.
Det positive er at vi får fulgt med på små og store hendelser i byen vår, særlig sport på ungenes nivå. Vi ser hvem som blir født og hvem som er død.
Det er også en god følelse å ta inn avisa før jobb og lese den til morgenkaffen. Så tynn som den er går det svært fort.
Nå kom regninga for 2014 og jeg er veldig i tvil om jeg skal abonnere enda et år. Føler prisen absolutt ikke står i stil til hva vi får igjen.Samtidig vil vi miste muligheten til å følge med i det som skjer, også kommunale kunngjøringer.
Alternativt vurderer jeg Aftenpostens helgeabonnement torsd-søndag.

Hva gjør du ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:07   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Vi abonnerer ikke lenger. Oppdaget at vi heiv den uåpnet de fleste av dagene, så nå leser vi på nett, og kjøper den av og til på lørdagen.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:09   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

"Vi" abonnerer på Adressa, som vel strengt tatt kan passere som regionavis. Jeg leser den ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:09   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

For oss er lokalavis viktig og vi abonnerer med den største selvfølgelighet. Det skal sies at jeg både har jobbet i den og at nivået er høyt, det spiller selvsagt inn. Jeg elsker papiraviser og bruker kun nett til supplement ifht hendelsesnyheter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:11   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Vår lokalavis er Adressa, og selv den er ikke god nok til at jeg gidder å abonnere fast. Det er vel to år siden jeg sa opp abonnementet sist.

Hos svigers leser jeg av og til Sogn avis, og det hadde snødd en viss plass før jeg skulle vurdert å betale for noe så dårlig. Så nei, jeg er ikke noen stor lokalavisforbruker, nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:11   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Jeg abonnerer på lokalavisen av de grunnene du nevner. For nyheter leser jeg nettavisene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:11   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Nei, vi får den på jobb, så jeg leser den gratis i pausen. Men nå går jeg jo ut i permisjon 1. mars og vurderer å abonnere på den da. Synes lokalavisa vår (Solabladet) er ganske så bra, står mye bra og nyttig i den og bursdagshilsener og sånt er selvsagt gratis. Koster 850 for et år, og den kommer ut 2 ganger i uka. Stavanger Aftenblad eller Rogalands Avis er jo fyldigere og større aviser da. SA er jeg ikke så glad i, men RA er bra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:18   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Ja, og den er sannsynligvis enda dårligere enn deres. Den er tynn, tar bare for seg svært lokalt stoff, kommer tre ganger i uka, men er viktig for å få med seg hva som skjer i bygda. Den koster en tusenlapp eller så mindre, da, og har ikke alt for mye reklame.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:21   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Jepp, vi abonnerer på lokalavisen. Mannen leser, jeg skummer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:22   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Jupp. Ei svært tynn lefse, med veldig lokalt stoff. Kommer tre dager i uken, og jeg aner ikke prisen. Det er det mannen som har koll på.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:22   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Jeg bor i byen og Adressa er hverken god nok eller lokal nok til at jeg vil bruke penger på den. I tillegg til alt papiret som akkumuleres.

Det er mulig jeg hadde abonnert på en mer lokal lokalavis selv om innholdet er enda dårligere, det er et poeng å følge med på småting i større grad da, og da hadde jeg kanskje betalt for å støtte opp om at det faktisk finnes en lokalavis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:33   #12
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Jeg har vært litt til og fra. Liker å lese avisa til frokosten, etter dusjen og før jeg kler meg og synes det er litt kaldt og langt å gå til postkassa i morgenkåpe. Så det var en av grunnene til at jeg sa opp papiravisa. Har den på jobb og kan bla gjennom den der.

Nå har de derimot begrenset nettilgangen betraktelig for ikke-abonnementer, og jeg har gått inn på et e-avis abonnement, men det gjelder bare papiravisa i pdf, ikke nettavisa, så er litt usikker på hva jeg skal gjøre framover. Siden jeg er litt aktiv i lokalpolitikken, er det greit å kunne lese avisa for å holde meg oppdatert på hva som skjer. Er ikke alltid jeg får med meg alt når jeg kun har avisa på jobben. Vips har noen tatt den med seg etc.

Forøvrig tror jeg det går mer og mer i retning av at man må betale også for å lese på nett over hele linja. Det er ikke riktig at det er de som abonnerer på papiravisa som skal betale for nettutviklingen. Men lokalavisene må nok tenke litt nytt. Jeg synes ikke at en pdf-utgave er bra nok som digitalutgave.

Forøvrig abonnerer jeg på VG+ og brukergrensesnittet liker jeg veldig godt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:37   #13
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Vi abonnerer på regionavisa. Den er ikke fantastisk, men jeg liker å lese den om morgenen. Mannen min leser dødsannonsene for å finne ut hvilke saker han kan henlegge på jobb.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:38   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Nei, foreldrene mine abbonerer så jeg leser den der.

Den er sånn passe bra, og kommer ut 3 ganger i uka.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:39   #15
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Vi kommer til å si oppabonnementet nå, etter å ha hattd et en del år.

Synes egentlig avisa er ganske bra, men det er utrolig ofte den går uåpna i søpla likevel.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:39   #16
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Ja, både lokalavisen her, og lokalavisen fra hjemstedet mitt. Vurderer å droppe sistnevnte.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:48   #17
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Ja, vi abonnerer. Avisa er helt grei.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:49   #18
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Vi abonnerer på lokalavisa, men har nå prøveabb. på e-avis for å se hvordan vi liker det og vurderer å gå over til det om vi ser at det er like greit. Det blir jo så himla mye papiravfall av den den avisa, og jeg leser ikke, jeg skummer gjennom og stopper opp om det er noe spesielt. Mannen leser hele avisa men har den på jobb og kan lese i lunchen.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 11:52   #19
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Nei, vi abbonerer ikke på den. Litt for dyr i forhold til hva vi får føler jeg og til tider veldig ukritisk kristelig innhold. Og de største nyhetene poster de på nettsidene sine.

Det eneste jeg savner er egentlig annonser for lokale arrangement. Er ikke alltid så lett å få med seg hva som skjer ellers. Men mine foreldre abbonerer, så jeg leser den innimellom der.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 12:07   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnerer du på lokalavisa?

Nei, den leser jeg på jobb hvis jeg vil. Men jeg synes egentlig ikke den er så lokal.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no