Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvorfor drikker dere ikke melk?
Jeg / barna liker ikke melk 41 51,25%
Jeg / barna tåler ikke melk 25 31,25%
Jeg / barna mener at melk ikke er nødvendig 17 21,25%
Jeg / barna følger en diett hvor melk ikke hører med 6 7,50%
Annet, spesifiser! 6 7,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 15:25   #1
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Smil

Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

Jeg lagde en poll om melkedrikking, og ser behovet for en oppfølger. De som ikke drikker melk, skyldes det allergi, eller at dere ikke liker, eller at dere har et kosthold som ikke "tillater" melk (type diett)?

Ny poll kommer! (NB! Gjelder også barna, derfor flervalgspoll!)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:29   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg drakk MYE melk som liten, fikk til slutt en reaksjon og når jeg så kunne drikke melk igjen synes jeg det smakte pyton!! Så jeg liker ikke melk, mannen liker ikke melk og ungene - vel, de har likt MME, men ingen av dem har villet ha vanlig kumelk, verken varm eller kald, så jeg går ut fra at de ikke liker melk de heller.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:30   #3
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda mer om melk

Melk er for kalver!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:31   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg vennet meg av med å drikke melk i en slankeperiode, og har ikke sett noen grunn til å begynne igjen. Poden drakk melk da han var mindre, men da han var drøyt to, sluttet han å like det. (Jeg lager havregrøt til hele familien på melk hver dag, og både han og vi spiser en del ost, så jeg tror vi får i oss ganske bra med kalsium.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:31   #5
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg reagerer om jeg får i meg en del melk. Litt melk går bra.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:34   #6
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg liker ikke smaken på melk naturell. Spiser melk i mat + ost og yoghurt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:34   #7
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda mer om melk

Her i huset blir det drukket svært lite melk. Mannen drikker melk en gang iblandt og enda sjeldnere drikker minstepropellen et glass. Vi bruker melk i matlaging, spiser ost og youghurt. Ved å spise 6 osteskiver per dag har man dekket behovet for kalsium. Det spiser hele familien (-særspiseren). Det er da ingen grunn til å drikke melk også. Hvorfor drikke noe som smaker så vondt? Jeg sluttet å drikke melk som liten pga obstipasjon etter beskjed fra lege.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:37   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg synes ikke naturell melk i glass er godt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:42   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg synes melk er kjempegodt, men jeg får sterke kollikksmerter av det.
Kumelk er for kalver.
(Mann og barn drikker melk, altså. )

Jeg er intolerant, så jeg kan få i meg litt melkeprodukter her og der uten at det blir smerter av den grunn. Jeg kan spise litt sjokolade av og til, jeg kan ha nugatti på brødskivene, jeg kan spise grønn soyamargarin i ny og ne, og jeg tåler en god del ost.
Derimot ligger jeg langflat etter kakao m/melk, risengrynsgrøt, softis og marsipankake m/krem. Sistnevnte kan jeg ta en munnfull av.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:50   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enda mer om melk

Hverken mannen min eller jeg liker melk noe særlig. Eldstemann liker heller ikke melk, mellomste tåler ikke melk. Minstemor drikker av og til litt melk i barnehagen. Hjemme er det ingen som bruker melk som drikke, kun til matlaging og frokostblanding.
Til felles mat bruker jeg havre og rismelk.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:50   #11
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda mer om melk

Gutten min liker det ikke, kun i frokostblanding. Jeg liker det heller ikke og er i tillegg laktoseintolerant. Spiser av og til frokostblanding med laktoseredusert melk.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:08   #12
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg drikker lite melk, eldste drikker litt, minste er laktoseintolerant, og har kun i seg små mengder laktoseredusert melk eller yoghurt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:10   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk

Ungene påstår liksom at de ikke liker melk. Teitingene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:14   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg er ikke veldig glad i melk og tåler det også dårlig.
Ungene drikker litt melk, men minsten tåler heller ikke melk så veldig godt.
(vi får diare)
De to eldste er ikke så glad i melk rett og slett og drikker det stort sett bare med sjokolade- eller jordbærpulver i.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:16   #15
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enda mer om melk

Jeg tåler det ikke så godt, men liker det fortsatt.

  Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:22   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk

Ingen av oss voksne liker smaken av ren melk bortsett fra i frokostblandinger, da går det greit. Ungene liker det men siden jeg mener det ikke er så bra så drikker de ikke så mye av det. Det går bare i helmelk, aldri lettere melketyper. Vel, bortsett fra på skolen til eldste da, teite skoler som ikke har helmelk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:27   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kumelk er for kalver.

Kukjøtt derimot, det er for mennesker?

Jeg ser ikke logikken i det argumentet. Den eneste matvaren som er laget spesielt for mennesker, er menneskemelk.

Jeg synes kumelk er helt greit, som en del av en balansert diett, men livsnødvendig er det neppe.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:27   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk

Storesøster og Mr. Norway drikker vanlig mye melk. Puddingen var kumelksproterinallergiker første leverår, og etter dette har hun ikke likt melk noe særlig og drikker det ikke som tørstedrikk, men har ingen problemer med grøt, is og saus.

Jeg er som Skilpadda - melkebehovet har forsvunnet etter slankekur.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:41   #19
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

Jeg blir så svimmel, får veldig snøvlete tale og vansker med å holde meg oppreist. Og altfor ofte våkner jeg i en annen landsdel med altfor lite klær på. Stemte «Annet».

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:47   #20
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

Eg likar ikkje melk og syns forøvrig det er for mykje unødvendig fett. Eg får mine 1,5 daglige dl gjennom kaffien da.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no