Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fra Mountain buggy til Brio go?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-13, 23:37   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra Mountain buggy til Brio go?

Uff, jeg er på vognkjøret igjen. Jeg som hadde lovet meg selv at Simo duo og Mountain buggy er perfekt kombo.

Har alltid hatt litt lyst på en GO, og har nå lagt ut Mountain buggyen for salg. Er jeg gal som gjør det? Go har mange egenskaper som MB ikke har, men jeg er meget skeptisk til det bukkehornet. Og også de små hjulene (har hatt Bugaboo), og det stoffet som lett blir slitt?

Noen som har hatt begge?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 23:45   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Jeg har en TFK og en gammel simo bhg-sovevogn.
Funderer også på brio go.

Jeg syns et problem med å finne den perfekte vogna er at firehjulingene som er supergode når babyen er liten, blir klumpete og stygg med sportsdel. Men de har full liggestilling for babyen når bagen blir liten.

Mens trehjulingene og go er kjempefine med sportsdelen, men har som regel ikke full liggestilling slik at jeg ikke liker å legge baby rett ned der etter bagslutt.

Dvs at jeg egentlig trenger begge deler, men burde klart med med bare tfken denne gangen. Egentlig har jeg lyst på en mountainbuggy, og en duovogn med en duganes sportsdel å bruke rett etter bagslutt...

:hjelpsom:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 23:47   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Hehe, nei ikke så hjelpsom, men fint å høre andres tanker

Jeg har jo en ny Simo duo som jeg elsker, men må ha en litt mindre vogn ved siden av. Bruker nesten ikke MB fordi jeg vil ha han mot meg, og fotbrettet som ikke er der irriterer meg veldig. Kommer til å kjøpe den vogna igjen når han nærmer seg tre år, men foreløpig er det Go som frister mest.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 23:50   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Ja, jeg ønsker også å ha barnet mot meg en god stund. Det argumenterer også mot trehjulingene.

Det eneste jeg lurer på med briovogna er om den er god på litt sørpeføre. Her bor jeg på landet og vogna å kunne brukes på diverse føre...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 23:55   #5
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Jeg bor også på landet, og brukte Bugaboo til mellomste. Syns det var litt tungt til tider, men det kan også være pga det stive håndtaket på Buggisen. Go kan man jo knekke ned, og da syns jeg det er litt bedre ihvertfall.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 23:56   #6
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Jeg tenker dog ikke på den manglende flate liggestillingen. Jeg syns nesten de ligger bedre i litt hell.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:02   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Jeg bor også på landet, og brukte Bugaboo til mellomste. Syns det var litt tungt til tider, men det kan også være pga det stive håndtaket på Buggisen. Go kan man jo knekke ned, og da syns jeg det er litt bedre ihvertfall.

Ja?
Jeg tenker jo som så at jeg ikke kommer til å trille i all salgs vær uansett heller.

Når ungene blir litt større liker jeg liggestillingen i tfken, men snuppa måtte ut av sportsdelen når hun var bare 6mnd og syns det var litt tidlig bare.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:09   #8
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Ja det var litt tidlig. Da drukner de litt i sportsdelen også.
Vi bruker fortsatt Simo bagen, og ruskefar er over 9 mndr. Han kan fint bruke den til han er et år.
Bagen til MB måtte ut da han var 6 mndr.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:10   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Simobaggen vår er svær og ja. Men syns ikke vogna er fin, men vår er gammel altså.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:13   #10
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Ja de bagene er veldig mye større enn 3 hjulingene sine.
Har den nye modellen, og syntes den gamle var finere i begynnelsen. Nå liker jeg nye best, men det tok litt tid.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:27   #11
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Jeg har både mountain buggy og go og klarer ikke kvitte meg med noen. De har hver sine ting og jeg er glad i de begge.

Mb er nok litt lettere å trille, men jeg sender ikke storesøster på en liten trille tur med den, føler det er lettere veltemuligheten over/ned kanter. Den virker lettere, kvaliteten er god og vognen ser fortsatt fin ut, den er nå 6år.
Den tar mindre plass, eller jeg syns den er mer praktisk sammenlagt. Ungen sitter og ikke minst sover veldig bra i den.

Goen er hovedvognen og så å si i bruk daglig. Veldig kjekt å kunne ha han mot meg, det var derfor jeg kjøpte den. Men han virker ut til å ville se framover, prøver å snu seg. Derfor er det veldig grett at det er så enkelt å snu setet, snur det mens han sitter i. Vognen er lett, god å trille, selv på grus. Mb føles lettere å trille men er ikke særlig bedre på grus, jeg testet ut for reknet med den skulle være men goen funker og bra på grusstier. Her har vi ikke hatt særlig snø i vinter så har ikke fått testet den ut på det.
Føler og at goen Kansje ikke er såå holdbar, dekkene virker litt slitt og den burde tåle daglig bruk. Å stoffet virker ut til å ha blitt litt slapt noen plasser, og litt slitt. Den blir og litt stor og klumpete sammenlagt.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:30   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Er brioen grei for et barn evt så ungt som 6 mnd i sportsdelen?
Blander meg inn her jeg..

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 02:11   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go??

Jeg har ikke erfaring med MB, men byttet fra Simo kombi til Brio Go så som sistemann kom til oss, så svarer på grunnlag av det

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

men jeg er meget skeptisk til det bukkehornet. Og også de små hjulene (har hatt Bugaboo), og det stoffet som lett blir slitt?

Styret er faktisk veldig behagelig å bruke. Gir mye bedre trillekomfort enn den ordinære som f.eks. Simo har. Fint å kunne endre grepet til ulike behov. De små hjulene fungerer også overraskende bra. Vi var veldig skeptiske, men siden jeg måtte ha en mye, mye lettere vogn denne gangen så tenkte vi at vi måtte inngå endel kompromiss. De kan forøvrig låses ved behov, og det gjorde vi de dagene det har vært skikkelig sørpe i vinter. Må egentlig si at de fungerte overraskende bra, men det kan jo ikke sammenliknes med en Simo - dog er vel heller ikke det helt rettferdig å gjøre På årets modell kan man få kjøpt egne vinterhjul til Go, som er større og da faste. Vi kjøpte fjorårets, og har derfor ikke den muligheten. Ble litt sur da jeg hørte at de ikke kunne brukes på de eldre modellene, men etter vinteren som har vært så tenker jeg at det ikke gjør så mye.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det eneste jeg lurer på med briovogna er om den er god på litt sørpeføre. Her bor jeg på landet og vogna å kunne brukes på diverse føre...

Vi har som sagt fått testet den på sørpeføre. Durer ikke frem som en Simo, men greier seg allikevel overraskende bra. Trodde den ville være verre faktisk. Kjøper du årets modell så har du ihvertfall mulighet til større vinterhjul

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Er brioen grei for et barn evt så ungt som 6 mnd i sportsdelen?

Ja, absolutt Minsten har byttet på bagen og sportsdelen nå siden han var tja... 5,5 mnd tenker jeg. Fortsatt plass i bagen (selv med Voksi Classic) så den sover han i, men på turer hvor han skal være våken, eller er våken deler av turen, så har han sittet i sportsvognen. Både sitter og ligger godt i den. Jeg var også skeptisk til dette å ligge i "vinkel" og ikke flatt slik de to eldste lå i Simoen, men han sover ordentlig godt i den, så da kan det jo ikke være noe minus tenker jeg Den virker lun og god, har dyp kalesje og er særdeles enkel å klikke av og på. Som amanas nevner, så kan man kjapt og enkelt snu sittedelen mens barnet sitter oppi

Jeg synes også vognen tar liten plass både i bil og hjemme. Synes Brio har laget en vogn som er brukervennlig på alle måter. Liksom litt sånn "et klikk og du er hekta" Klikker enkeltpenkelt både bag, bilstol og sportsdel av og på i en håndvending. Som nevnt over så måtte jeg ha en svært lett vogn denne gangen, slik at jeg kunne løfte den inn og ut av bil selv (kunne ikke klart det med Simo idag). Vognen kan jo nærmest løftes med en hånd! Den har også hydraulikk i chassiet for god bounce - det trodde jeg ikke jeg skulle få i en slik vogn.

Vognen er lett, nett, har minimalistiske og rette linjer og freshe farger - i tillegg til god trillekomfort. Trodde virkelig ikke jeg skulle få en så komplett vogn ift våre behov denne gangen, men det har vi altså fått.

Vi har akkurat kjøpt en Zapp Xtra som reisetrille, men er faktisk litt usikker på om vi trenger den. Synes nemlig Go er såpass snerten at jeg eeeegentlig ikke føler behovet så sterkt... Men det kommer nok etterhvert når han er litt større?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 21:53   #14
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Ja, jeg tar nå sjansen på en Go. Har lagt ut elskverdige MB, og kommer nok til å kjøpe den igjen senere. Bare irriterer meg over en del på den akkurat nå.
Skal hente en brukt en til uka, så da håper jeg den er i god stand. Har sett på en del bilder, og det ser ut som om hjulene ikke tåler all verdens før de blir slitte. Stoffet ser også slaskete ut på noen, så jeg håper denne er fin.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:18   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Du bør ha vogn som er 2011 - 2013 modell. De tidligere modellene hadde masse feil. Også det med stoffet og kalesjen.

Vi har TFK og GO. Kjøpte GO når minstemann var 6mnd gammel og har brukt den som hovedvogn siden. Den er veldig god og styre er noe av det jeg liker best med hele vognen. Utrolig deilig å bruke.

Det jeg liker minst med vognen er at den er veldig brei. Jeg er vant til TFK som er ganske smal. Og at hjulene fremme er ganske små. Det har hindret oss lite i bruk. Om det er noen partier i lysløypene som har større steiner bare tipper jeg opp på bakhjulet til vi er over det verste.

Jeg synes også at liggedelen er flatere når den er fremover enn når man har barnet mot seg. Jeg har ikke sjekket med vater enda men er ganske sikker på at det er en forskjell. Godt den er lett å snu frem og tilbake.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:26   #16
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Syns det høres ut som det kan bli en go her i huset og jeg altså.
Vogndilla er en slitsom og dyr dille å ha.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:28   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg synes også at liggedelen er flatere når den er fremover enn når man har barnet mot seg.

Akkurat det tenkte jeg også da jeg hadde den, men sjekket aldri med vater jeg heller.

Jeg var utrolig fornøyd med Go, og hadde jeg hatt en modell som kunne ha vinterhjul på, hadde jeg ikke solgt den før vi var helt ferdig med vogn. Fremhjulene er det største minuset med vogna for min del, men den er genial på sommeren. Den er uansett veldig mye bedre enn Bugaboo Cameleon.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:48   #18
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Den jeg har sett på en er 2011 mod. Hun hadde kvittering. Var ikke brukt så mye, og ser veldig fin it på bildene. Jeg kjøper som regel ikke brukt vogn, men nå fikk jeg kjøpe ny Simo. Alle nye vogner til mellomste ble det også, så da må jeg ta en brukt denne gangen.

Så fint å lese de gode erfaringene deres Jeg var ikke såå glad i Bugaboo, men det var mest pga håndtaket egentlig. Og hjulene som seilet sin egen vei.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 01:31   #19
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Jeg har ikke MB, men TFK og Go.

Er enig med de som skriver over her at styret på Go er veldig bra. Blir mer sliten i tommelen ved å trille med f eks TFK enn med Go siden man kan holde på siden av styret. Slitasje på stoffet har jeg ikke merket meg, og vi har brukt vår daglig i ca 2,5 år (først bag og så sportsdelen) og jevnlig etter dette. Merker heller ikke på hjulene (annet enn utseende) at de blir fort slitt.

Når det gjelder hjulene har jeg savnet lufthjul de gangene jeg triller på dypere grus eller dypere snø, og veldig da jeg trillet mye tur på grusvei/tursti i bagperioden fordi jeg syntes ungen ristet vel mye oppi bagen - spesielt når jeg jogget. Ellers har hjulene vært greie til gode på de fleste føre, og vogna er stabil og god med 4 hjul (i motsetning til TFKen som bare har 3 hjul (har hatt TFK tvillingvogn også siden lenge før Go-kjøpet, men den har jo 4 hjul og er derfor mye stødigere enn singelvogna)).

Slik jeg ser det er dette ulempene ved Go:
*Kort sittedel/fotbrett som gjorde at yngstesønnen med normal høyde ikke lenger kunne sove i vognen i full liggestilling etter fylte 2 år (og kanskje før dette også) da føttene stakk utfor.
*Ikke lufthjul
*Ikke håndbrems
*Litt trangt med bumperbaren

Fordelene er:
*Vendbar sittedel som lett kan snus med barnet oppi
*Tar liten plass sammenlagt
*Godt styre
*Enkel justering av rygg og fotbrett
*Stor og god bag (med mindre man er vant med Simo da ).
*God å trille og enkel å styre
*Stabil

På grunn av ulempene (kort sittedel og ikke håndbrems eller lufthjul) valgte vi å kjøpe en TFK som suppleringsvogn til yngstesønnen nå ut vognperioden og til babyen som kommer. På samme tid har Go'en vært så god at vi ikke greier å kvitte oss med den så jeg er vel kanskje ikke den rette til å svare deg

Lykke til med kjøpet i alle fall!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 02:16   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

*Stor og god bag (med mindre man er vant med Simo da ).

Måtte bare legge til at vi har brukt Go bagen mye lengre enn vi brukte Simo kombi bagen Den varte kun til de var ca 5,5 mnd minnes jeg med de to eldste. Minsten sover, som nevnt, fortsatt i Go bagen - med Voksi Classic når det trengs - og han er en stooor 8,5 mnd gammel pjokk altså

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no