Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trekkfull barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 22:52   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Trekkfull barnehage?

Lillegutt på 10 mnd. går i barnehage, men bor her hjemme sammen med mammaen sin. Han har vært forkjølet og tett i brystet i flere uker nå, og nå virker det som om han begynner å få ørebetennelse. Som bestemor er det ikke ofte jeg henter ham, men jeg har lagt merke til at de alltid har dører og vinduer åpne. I de siste dagene har det vært rundt 10 grader og kald vind, likevel er vinduene åpne. De minste barna kryper jo på gulvet og får hele tiden kald trekk. Er dette vanlig?
Han blir jo ikke frisk på dette viset.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:40   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Så merkelig at de har vinduene åpne når det ikke er varmere ute. Det kan jeg ikke si at vi har opplevd i vår barnehage. Jeg tror jeg ville ha spurt jeg hvorfor de gjør det.

Den første vinteren i barnehagen har mine hatt den ene forkjølelsen etter den andre, jeg synes vi har vært syke hele tiden, men det er vel ingen trøst kanskje?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:42   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Ja, det er merkelig. Min datter var også i barnehage, men hun var aldri syk. Vi får ta det opp med barnehagen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:46   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Ja, det høres rart ut med vinduene. Sykdomsrekken, derimot, høres veeeeldig kjent ut :uff:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:02   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Kan det være at det er noe galt med ventilasjonen i bygget? Det er ikke heldig med for dårlig utlufting, da kan barna i alle fall bli syke. Men de burde selvsagt kle på ungene da, slik at de ikke fryser. Og det er bedre med "sjokklufting", dvs åpne alle vinduer helt et par minutter, i stedet for at de står på gløtt over lengre tid. Dette kan man jo gjøre mens barn alikevel er ute.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:06   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Jeg tenkte også på dårlig ventilasjon og at det er derfor de har vinduene åpne. Forøvrig høres det veldig vanlig ut med ei slik sykdomsrekke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:06   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Kan det være at det er noe galt med ventilasjonen i bygget? Det er ikke heldig med for dårlig utlufting, da kan barna i alle fall bli syke. Men de burde selvsagt kle på ungene da, slik at de ikke fryser. Og det er bedre med "sjokklufting", dvs åpne alle vinduer helt et par minutter, i stedet for at de står på gløtt over lengre tid. Dette kan man jo gjøre mens barn alikevel er ute.

Bygget er bare noen år gammelt, så jeg tror ventilasjonen er godt. Når det gjelder lufting, er jeg helt enig med deg. I dag er det blitt så kaldt at vi har hentet frem vinterklær +7. Så jeg håper at de vil slutte å ha åpne vinduer.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 15:01   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Turbo var forkjølet hele første året i bhg
Veldig vanlig.

At de har vindu åpne er vel kanskje for å lufte?
At det blir dårlig luft inne.
Det gjør de støtt og stadig i turbo bhg , både på stor og lille avd.
Når man har eks 14 unger inne på en avdeling å alle leker og styrer på så kan det fort bli dårlig luft.
For det om bygget er lite.
Ofte er ventilasjonen bygg slt for lite, for å spare penger.
Veldig vanlig

Men at de lufter hele tiden?! er vel ikke noe vits. Er det ikke bare å si det til din datter å få henne til å ta det opp?
Eller ta det opp selv som bekymret bestemor

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 15:27   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Jeg skal få henne til å ta det opp. Han er nettopp begynt der, så hun er ganske ny i faget. Problemet er jo at han liksom aldri blir frisk. Hoster, surkler og piper i brystet. Jeg måtte bare høre om dette var vanlig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 22:00   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Jeg vet ikke noe om det med trekken, men jeg kan jo si at Veslas første halvår i barnehagen var en eneste lang sykdomsperiode. Både med surkling, bronkitt, lungebetennelse og forkjølelser - det ene avløste det andre fra hun begynte i slutten av august og til langt ut i februar.

Surklingen kan dere jo kanskje sjekke med legen?

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 22:02   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Her hjemme hos meg står vinduene åpne pr dags dato til alle døgnets tider. Så jeg syns nå ikke det er så rart at de ønsker å lufte. Det blir fort varmt med mange barn på liten plass.

Kanskje de burde kle på krype-barna litt ekstra. En tynn fleece/ulldress er jo deilig.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 22:08   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.023
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trekkfull barnehage?

Jeg tror det er veldig vanlig at de er forkjølet hele tiden... Men det kan jo være verdt å sjekke hvorfor de lufter sånn.
Da junior startet i bhg da han var 1 år og fremdeles bare krøp, hadde han alltid ull innerst og det er et triks som anbefales. Det var litt småkjølig i bhg hans også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no