Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tankefrø: Er du materialist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 21:03   #41
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hos oss finner man ikke eksklusive møbler, tepper eller bilder. Det er enkelte ganger morsomt ved festlige anledninger når gjester kommenterer hjemmet vårt slik:
"Jeg trodde arkitekter var mer ... fancy, jeg."

Vi er ikke fancy, vi er oss. Og det betyr IKEA og arvestykker i skjønn forening.

Men - ikke en aldri så liten PH-lampe en gang -?

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:03   #42
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Men - ikke en aldri så liten PH-lampe en gang -?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 15:23   #43
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankefrø: Er du materialist?

Jeg er litt som Rocky tror jeg ...

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 18:52   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankefrø: Er du materialist?

him:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:00   #45
Venus
Nybegynner
 
Venus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3
Venus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tankefrø: Er du materialist?

Tror i grunnen ikke jeg er materialist...

Jeg har dårlig råd og har hatt det lenge - og eier veldig lite synes jeg, selv om jeg merker at jeg har mye hver gang jeg flytter. Nå til dags er det utrolig hvor mange ting man trenger for at tilværelsen skal gå noenlunde knirkefritt!

Jeg har en laaang ønskeliste, men den går stort sett på ting som enten bøker og cd-er - eller verktøy som fotoutstyr og malesaker - eller ikke-materielle ting som aromaterapi, sangkurs, reiser osv.

Når det er sagt er jeg glad i fine former og vakre omgivelser - og opptatt av at klærne mine understreker mine fineste trekk. Men merker bryr jeg meg ikke om, jeg ser ikke poenget med å betale masse penger for noe hvis man kan få samme kvalitet til en brøkdel av prisen. Men det må være kvalitet altså! Og fint design...

Er jeg materialist likevel, da tro...? Ja, til en viss grad, tror jeg. Man blir påvirket av den tiden man lever i, og levestandarden i dag er utrolig høy. Man må nesten være med på lasset enten man vil eller ikke...

(Jeg har forresten ikke bil, og har bevisst valgt å bo slik at jeg ikke trenger det. Men nå har jeg begynt å drømme om en liten el-bil... )

Venus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:17   #46
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tankefrø: Er du materialist?

Ja, det tror jeg at jeg er, i den forstand at ting ikke er uviktig for meg. Det betyr dog ikke at det er det eneste som er viktig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:18   #47
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tankefrø: Er du materialist?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi er ikke fancy, vi er oss. Og det betyr IKEA og arvestykker i skjønn forening.

Jeg har også et Ikea hjem, men det betyr ikke at jeg ikke er opptatt av ting likevel. Jeg tror ikke man må ha eksklusiv smak for å være materialist.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 23:13   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankefrø: Er du materialist?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Jeg har også et Ikea hjem, men det betyr ikke at jeg ikke er opptatt av ting likevel. Jeg tror ikke man må ha eksklusiv smak for å være materialist.


Egentlig tror jeg de aller fleste idag er en type materialister..
Og da tenker jeg på at vi idag "har for mye" ting.. eller.. vi kjøper nye ting bare fordi vi har lyst på nytt, og kaster det vi har fordi vi er lei stilen feks - ikke fordi det er ødelagt og vi trenger noe nytt..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no