Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-07, 22:12   #41
Tebasile
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Slett ikke for de jeg ikke kan konfrontere de med det om jeg hadde vært misfornøyd. Bare fordi jeg synes det er slikt man må regne med. Unger sliter og ødelegger klær hele tiden.
Og bil og ungenes klær er to helt forskjelige ting.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:27   #42
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tebasile, her.

Slett ikke for de jeg ikke kan konfrontere de med det om jeg hadde vært misfornøyd. Bare fordi jeg synes det er slikt man må regne med. Unger sliter og ødelegger klær hele tiden.

3 dresser på en dag er vel litt mer enn man må regne med og kan kalle vanlig slitasje? Min mening iallfall...

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:28   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Helt uakseptabelt. Enig med de andre her. Uhell kan skje, men tre stk på samme dag er ikke et uhell.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:35   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tebasile, her.

Slett ikke for de jeg ikke kan konfrontere de med det om jeg hadde vært misfornøyd. Bare fordi jeg synes det er slikt man må regne med. Unger sliter og ødelegger klær hele tiden.
Og bil og ungenes klær er to helt forskjelige ting.

Oj, hvor mange vinterdresser regner du med å kjøpe hvert år da? En i uka?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:39   #45
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Men det står jo ingen steder i hovedinnlegget at personalet har stått og sett på, uten å gjøre noe?

Det kan faktisk ha vært et uhell. Og de ansatte kan jo ha hatt øynene et annet sted akkurat når barna har akt på steinene. Selv om de har fått mange beskjeder, så gjør jo barn dette uansett.

Og den latteren på slutten fra den ansatte, var nok sikkert nervøsitet. Må jo være flaut å skulle forklare at de ikke har klart å avverge episodene.

Men jeg skjønner godt at du er lei deg! Men ser at dette faktisk kan skje uten at personalet er syndebukkene.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:42   #46
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Men det står jo ingen steder i hovedinnlegget at personalet har stått og sett på, uten å gjøre noe?

Det kan faktisk ha vært et uhell. Og de ansatte kan jo ha hatt øynene et annet sted akkurat når barna har akt på steinene. Selv om de har fått mange beskjeder, så gjør jo barn dette uansett.

Og den latteren på slutten fra den ansatte, var nok sikkert nervøsitet. Må jo være flaut å skulle forklare at de ikke har klart å avverge episodene.

Men jeg skjønner godt at du er lei deg! Men ser at dette faktisk kan skje uten at personalet er syndebukkene.

Så hvordan vet personalet at de liker å ake der det ikke er snø? Og hvor er personalet?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:46   #47
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Men det står jo ingen steder i hovedinnlegget at personalet har stått og sett på, uten å gjøre noe?

Det kan faktisk ha vært et uhell. Og de ansatte kan jo ha hatt øynene et annet sted akkurat når barna har akt på steinene. Selv om de har fått mange beskjeder, så gjør jo barn dette uansett.

Og den latteren på slutten fra den ansatte, var nok sikkert nervøsitet. Må jo være flaut å skulle forklare at de ikke har klart å avverge episodene.

Men jeg skjønner godt at du er lei deg! Men ser at dette faktisk kan skje uten at personalet er syndebukkene.


Jeg er helt enig i at unger sliter på klær og at man må påregne at noe går i stykker. Alikevell må jeg nok innrømme at jeg hadde håpet at jeg slapp unna med å kjøpe en dress til hver av ungene pr. vinter. Det har aldri vært noe problem før i de snart 13 årene jeg har vært mamma.

Jeg oppfattet det slik at pedagogisk leder ikke var særlig overrasket over at dressene var blitt ødelagte og hun visste klart grunnen. Det betyr også at hun var klar over at ungenes lek kunne føre til at klærne ble ødelagt. Jeg mener nok at de ansatte har et visst ansvar for dette. Det blir nevt grensesetting her. Det er noe i det mener jeg. Jeg ville ikke ha vært ansatt i barnehagen og latt ungene sklidd på underlag som jeg meget vel vitende mest sansynlig ville ødelegge klærne til ungene. Det blir helt feil iforhold til det ansvaret jeg ville ha følt jeg hadde.

Når alt dette er sagt, så har jeg tenkt på en annen ting i kveld; hvorfor kom ikke pedagogisk leder meg i møte med opplysning om hva som hadde skjedd med dressene når hun så tydelig visste om det? Det var jo jeg som oppdaget og selvfølgelig ble både overrasket og svært uforstående til hva som hadde skjedd. Det er mulig jeg hadde følt det litt anderledes om hun faktisk hadde tatt initiativ til å gjøre meg oppmerksom på det hele....

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:49   #48
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så hvordan vet personalet at de liker å ake der det ikke er snø? Og hvor er personalet?

Regner med at dette er et problem. At mangt et barn har gått imot ordrer og akt akkurat der hvor de vet de ikke får lov. Barn følger ikke slavisk ordrer fra voksne.

Personalet er kanskje opptatt med å hjelpe et annet barn på med lua, de løfter en annen opp fra husken, de trøster en som har falt og slått seg, de snakker med en som har lyst å fortelle dem noe nytt han har lært seg...

Jeg sier bare at det kan skje! At det har skjedd med alle tre er selvsagt irriterende for dem det gjelder, men likefullt mulig.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:50   #49
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Helt enig i det at de kunne kommet til deg med en skikkelig beklagelse, Amor! Uten tvil!

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:53   #50
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Du har min dypeste medfølelse amor.
Jeg hadde sikkert begynt å gråte ... Tror dessverre ikke du kommer noen vei med saken, da barnehagene stort sett vet å sikre seg godt mot slike erstatningskrav.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:55   #51
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Nei. Jeg tror heller ikke at jeg får noen erstatning.

Jeg har bestemt meg for en tur over grensa i morgen....salg på Reimadresser må vite. Det blir å kjøpe tre nye. Har jo ingen valg.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:00   #52
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Skjønner godt at du er lei deg.

Går det ikke an å lappe da? Sånne gummilapper er veldig enkelt og bruke.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:02   #53
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Skjønner godt at du er lei deg.

Går det ikke an å lappe da? Sånne gummilapper er veldig enkelt og bruke.

Jo. Jeg må gjøre et forsøk. En av dressene tror jeg at jeg kan få lappet. To er det nok kanskje ikke håp for. 6 åringens sin var fullstendig ødelagt både i rompa og på det ene benet.

Og da går jo tankene også i retning av at de kan umulig ha akt EN tur der de holdt på liksom...men men. Uff.

Hvor har de slike lapper forresten?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:04   #54
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av amor, her.


............."De aker på rompa der det ikke er snø. Vi har snakket til dem mange ganger, men de vil ikke høre. Det er jo så moro det der!" Etterfulgt av en liten latter....

Og hva med å ta på de regnebukser utenpå som tåler litt mer av den type lek?
Nei, vet du hva: Dette hadde også jeg blitt ganske så skuffet over . Lurer på om de ansattes egne barn hadde fått lov til å drive meg slik moro hvor klærne deres ble ødelagt? *ironisk latter*

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:05   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.863
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Her i Stavanger har vi Hatex. De importerer Reima og reparerer for butikker. Jeg leverte min dress der en gang og fikk sydd på vanntette forsterkninger i rompe og på knær for 200 kroner. I samme slengen fikset sydama en svær flenge på kneet. Det er verdt et forsøk, men når det er sagt, er ikke Reimatec de mest slitesterke dressene på markedet. Jeg er svoren Reimatilhenger, men jeg må innrømme at neste dress til min femåring ikke blir en Reima.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:08   #56
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Her i Stavanger har vi Hatex. De importerer Reima og reparerer for butikker. Jeg leverte min dress der en gang og fikk sydd på vanntette forsterkninger i rompe og på knær for 200 kroner. I samme slengen fikset sydama en svær flenge på kneet. Det er verdt et forsøk, men når det er sagt, er ikke Reimatec de mest slitesterke dressene på markedet. Jeg er svoren Reimatilhenger, men jeg må innrømme at neste dress til min femåring ikke blir en Reima.

Det er ikke av merket Reima disse tre dressene som nå er ødelagte.

Jeg nevte Reima for over grensa har de Reima til minus 40% nå.

Mulig det også blir vanskelig å få tak i tre gode dresser her i Norge nå, for det er sannerlig solgt ut mye på salget som nå er avsluttet.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:08   #57
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Jeg tror jeg har kjøpt sånne klistrelapper på Hansen og Dysvik, og event på Jysk.
Bogerud Tekstil hadde i allefall slike før, men er ikke sikker jeg.
Elers har alle sømbutikker slike lapper.
Man klipper den størrelsen man trenger og fester,klm godt rundt kanten.
Og det tåler vask.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:09   #58
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jo. Jeg må gjøre et forsøk. En av dressene tror jeg at jeg kan få lappet. To er det nok kanskje ikke håp for. 6 åringens sin var fullstendig ødelagt både i rompa og på det ene benet.

Og da går jo tankene også i retning av at de kan umulig ha akt EN tur der de holdt på liksom...men men. Uff.

Hvor har de slike lapper forresten?

Jeg har kjøpt på den stoffbutikken som ligger like ved T-Banen på Egertorget. Kanskje de har på Bogerud også?

Jeg synes det virker veldig rart. Men samtidig så er det vel sikkert ikke sånn at de har sett på at ungene ødelegger, men fulgt litt dårlig med, kanskje?

Uansett bør du ta det opp med barnehagen, si hvordan du oppfattet det ved hentingen. (Måten de sa ifra på.) Og at du lurer på hvorfor de ikke passet litt bedre på?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:14   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.863
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Det er ikke av merket Reima disse tre dressene som nå er ødelagte.
.

Men det kan godt være de likevel fikser mot en rimelig penge.

Lykke til iallefall! Det må være utrolig surt med de ødelagte dressene!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 00:00   #60
Tebasile
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Oj, hvor mange vinterdresser regner du med å kjøpe hvert år da? En i uka?

Jeg har altid klart meg med to dresser pr. vinter. Men jeg lapper og syr de når det blir hull/flenger.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no