Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 13:45   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/article916719.ece

Stadig flere kjøper seg rengjøringstjenester hjemme. Det svarte markedet er enormt stort, det kan virke som det er verre å finne byråer som vasker hvitt.

TV 2 Sumo: Se hele programmet her


CityMaids rengjøringshjelp stjal sprit
Den virkelig store aktøren på hjemmerenhold sender to mannlige representanter. Disse kom når de skulle, og ble overlatt hus og nøkkel.

Lekene til toåringen i huset ble testet da CityMaid var på besøk.



Sjokket var stort da det viste seg at den ene av disse forsynte seg av sprit fra barskapet. Tre ganger i løpet av de to timene han var der åpnet han skapet med sprit og likør og drakk av ulike flasker, alt i skjul for kollegaen.
Men ikke bare der forsynte han seg med alkohol, han var også nede i kjelleren flere ganger – der skulle han ikke gjøre rent – og drakk to flasker øl huseieren hadde stående. 20-kroningen vi hadde lagt under en puff, puttet han i lomma. Kollegaen forsynte seg av godteskåla som sto framme, dette er selvsagt heller ikke noe de skal gjøre.
Videre brukte renholderne tid på å teste leker som tilhørte toåringen i huset, og både kjøleskap og kjøkkenskap ble sjekket innvendig. Vaskeoppdraget gikk ut på å tørke over flater, ikke å gjøre noe inni skap.
Rengjøringen gikk heller ikke bra. Ikke bare brukte de støvsuger inne i dusjen og huseierens private håndklær til å tørke av speilet, gulvvasken var også helt feil utført med alt for mye vann, noe som kan skade parkettgulvet.
Resultat: - Ikke godkjent.
Ekspert Inger Dahl blir sjokkert når hun ser oppførselen til de to renholderne, for rengjøringsarbeidet er dårlig og oppførselen er under enhver kritikk. CityMaid får godkjent på bare tre av sjekkpunktene, åtte punkter er ikke i henhold til krav som stilles av bransjen selv. I tillegg er det mye rusk og støv på steder de skulle ha vært. Firmaet får ikke godkjent.



REAKSJONER FRA FIRMAENE UNDER LUPEN:
CityMaid – total svikt
Daglig leder Elisabeth Sagvik ser opptaket sammen med Kristine Espevoll som er distriktsleder for Oslo og Akershus. De er mildt sagt sjokkerte når de ser hva deres ansatte gjorde i vårt hus.
Jeg har nesten ikke lyst til å se mer, dette her er helt forferdelig! utbryter Sagvik mens hun ser opptaket.
I intervjuet etterpå er hun fortsatt ganske satt ut.
- Jeg er sjokkert og veldig lei meg, dette er ikke det vi ønsker å stå for, så her har vi på en eller annen måte gjort en feilansettelse, forklarer Sagvik.
TV 2 hjelper deg spør om det er lov å gjøre som de ansatte gjorde, å forsyne seg med en mynt de fant og godteri i en skål.
- Nei, det er ikke lov og det er en del av opplæringa vår, vi tar ikke så mye som en 50-øring, ikke en sjokolade som ligger fremme, ingen ting - det skal legges tilbake.
Hun kommenterer støvsuger i dusjen og håndklær på speilet slik slik.
- Ja, støvsuger der var nytt for meg også, så det er ikke vanlig rutine. Til speilet har de med seg utstyr, kluter både for glass og speil og det skal de bruke, understreker Sagvik.
- Kan vi ha tillit til Citymaid etter dette her?
- Jeg håper at vi etter 20 år har tillit og at folk skjønner at vi ikke står for dette her, vi ønsker å gi service og god kvalitet og er ærlige og pålitelige, sier Sagvik.
Noen dager etter intervjuet får vi brev fra Elisabeth Sagvik. Hun skriver at ”CityMaid har nå tatt noen grep for å sikre fremtidig fornøyde kunder og en lav klageprosent. Det vi konkret har gjort er å ansette en HR/personalmedarbeider som skal jobbe med personalutvikling i alle ledd. I tillegg har CityMaid endret noen av sine rutiner med bakgrunn i den omtalte saken.

.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:08   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp fosynte seg i barskapet (TV2)

Mulig det er fordi det er fredag ettermiddag, men jeg måtte fnise litt av de to fine vaskehjelpene. Er det mulig?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:12   #3
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp fosynte seg i barskapet (TV2)

Jeg så programmet og synes vaskehjelpen var i overkant freidig.....tenk å ta seg tilrette på den måten da!!

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:12   #4
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp fosynte seg i barskapet (TV2)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Mulig det er fordi det er fredag ettermiddag, men jeg måtte fnise litt av de to fine vaskehjelpene. Er det mulig?

Jeg klarte heller ikke å la være å fnise litt;skjønner egentlig behovet for en liten styrketår når man vasker etter andre. Det merker jeg bare jeg skal gjøre rent her hjemme. Støvsuge dusjen, kanskje det kunne være noe?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:14   #5
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp fosynte seg i barskapet (TV2)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Støvsuge dusjen, kanskje det kunne være noe?

Jeg gjorde det en gang jeg...det var litt hår og sånt der...vasket etterpå da...

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 16:00   #6
Karmosin
Fullverdig medlem
 
Karmosin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 59
Karmosin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Jeg har også støvsuget i dusjen, men selvfølgelig vasket etterpå. Syntes ikke det var rart i det hele tatt.

Karmosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 16:29   #7
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Tror jaggu meg de skulle fått vasket hos meg selv om de supet litt. :lat:

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 17:47   #8
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.843
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Det var da litt av noen typer!

Da jeg vasket for folk (hjemmehjelp) ble jeg så foret på brus, te, saft, kake og konfekt at det så absolutt ikke var nødvendig å forsyne seg av godteskåler og barskap i tillegg. (Måtte vel i så fall ha vært for å skylle ned smaken av julebakstrester i juli.)

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 18:17   #9
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Jeg synes det er ekkelt at vaskehjelpene snoker rundt, herjer med leker, drikker rett av flaska i barskapet og forsyner seg med øl.

Jeg har selv vært hjemme alene hos folk i forbindelse med jobben. Kunne aldri i livet ha gjort noe sånt. Synes det er frekt og respektløst.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 18:38   #10
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Jeg skal aldri ha vaskehjelp!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 18:51   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Ja for alle vaskehjelper er sånn ikke sant


Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 19:00   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Disse har gjort en slett jobb uten tvil.

Men tenk på alle de flinke vaskehjelpene det er ute i vårt langstrakte land.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 22:11   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Disse har gjort en slett jobb uten tvil.

Men tenk på alle de flinke vaskehjelpene det er ute i vårt langstrakte land.


Enig. City Maid kom ekstremt uheldig ut her.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 22:17   #14
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Jeg fikk bekreftet min skepsis, jeg orker ikke tanken på at fremmede skal rote rundt i tingene mine.

Men jeg vet selvfølgelig at dette er et untak.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 11:54   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg skal aldri ha vaskehjelp!

Ingen skrekkhistorier kan holde meg vekk fra å ha vaskehjelp!
Det er det beste som finnes, komme hjem fra jobb til et duftende, nyvasket hus der jeg selv ikke har løftet en finger. For min del kan de gjerne forsyne seg av godteriskålen vår.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 16:22   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ingen skrekkhistorier kan holde meg vekk fra å ha vaskehjelp!
Det er det beste som finnes, komme hjem fra jobb til et duftende, nyvasket hus der jeg selv ikke har løftet en finger. For min del kan de gjerne forsyne seg av godteriskålen vår.

Enig med deg

Men godteskålen tømmer vi selv

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 16:25   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Opprinnelig lagt inn av Karmosin, her.

Jeg har også støvsuget i dusjen, men selvfølgelig vasket etterpå. Syntes ikke det var rart i det hele tatt.

Øh, rekker det å bli støvete inni dusjen?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 16:53   #18
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp forsynte seg i barskapet (TV2)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Øh, rekker det å bli støvete inni dusjen?

Det kan bli litt hår, med tre personer med rimelig langt hestetegel

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no