Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lesesirkel: Påskekrim?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 16:10   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lesesirkel: Påskekrim?

En skikkelig påskekrim burde vel være tingen for lesesirkelen nå, vel? :lur: Forslag?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:12   #2
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg har allerede kjøpt inn Stieg Larssons nye bok, og har tenkt til å få lest den så snart mannen min blir ferdig med den og jeg blir ferdig med Pomak boken.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:25   #3
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Gled deg, den er minst like god som den første!

Selv har jeg kjøpt inn en haug gamle krimklassikere til påske. (Salg i Bokklubben. )

Ellers kan jeg anbefale "De gales øy" av Dennis Lehane, hvis dere ikke har lest den. Klipper fra Bokkilden:

Sitat:

Sammen med sin partner Chuck Aule, kommer Teddy Daniels til Shutter island for å finne en pasient som har rømt fra Ashecliffe-sykehuset, et sykehus for kriminelle sinnssyke. Ting er ikke imidlertid ikke det de synes å være ved sykehuset, og Teddy Daniels seiler kanskje også under falsk flagg. Er han egentlig kommet for å finne pasienten, eller skal han undersøke ryktene om eksperimentell behandling? Teddy og Chuck begynner å tro at de aldri kommer til å forlate Shutter island, for noen prøver å drive dem fra vettet.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:47   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg har nettopp begynt på le Carré sin "Den evige gartner". (Er jo spennende den). Om jeg blir ferdig med den før påske hadde jeg tenkt å lese Stieg Larssons andre bok.

Men om dere hiver dere på en lesesirkel påskekrim så blir jeg kanskje med.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 17:10   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Jeg har allerede kjøpt inn Stieg Larssons nye bok, og har tenkt til å få lest den så snart mannen min blir ferdig med den og jeg blir ferdig med Pomak boken.



Min mann er jo sååååå treg. Bøker skal leses varme!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:40   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg fikk "uventet" den Larsson-boken fra bokklubben og kan godt lese den om den blir sirkelbok. Er ikke særlig begeistret for krim, men jeg klarer å lese det. Nå har jeg ikke vært med i sirkelen på lenge, så denne gangen har jeg lyst til å prøve igjen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:42   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Gled deg, den er minst like god som den første!

Selv har jeg kjøpt inn en haug gamle krimklassikere til påske. (Salg i Bokklubben. )

Ellers kan jeg anbefale "De gales øy" av Dennis Lehane, hvis dere ikke har lest den. Klipper fra Bokkilden:

Ja, den er utrolig spennende! Påskekrim er tradisjon her. Både i bokform, på tv, og på radio.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 21:24   #8
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Påskekrim ( og selvsagt labyrinten )

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 21:27   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Påskekrim var et glimrende forslag.


Sist redigert av Pepper Lemon : 20-03-07 kl 21:28. Årsak: Artikkel manglet.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 21:28   #10
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Påskekrim ( og selvsagt labyrinten )

Påskekrim er obligatorisk. Akkurat som ullundertøy, Kviklunsj, marsipan, svarte bålpølser, bakglatte ski og sol ()!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 07:44   #11
Gwaihir
Nybegynner
 
Gwaihir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 11
Gwaihir har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jag kan rekommendera Camilla Läckbergs böcker: Isprinsessan, Predikanten, Stenhuggaren och Olycksfågeln.
http://www.camillalackberg.com/
Citat från denna sida:

Sitat:

Det som intresserar mig när jag skriver deckare är inte de blodiga detaljerna, utan brottets psykologi. Vad driver en människa att begå den värsta av synder - att ta någon annans liv.

__________________
Lilla Heidi föddes 28 februari kl 15.44
Hon var 51 cm och vägde 3740 gram
Gwaihir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 09:45   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Påskekrim vil jeg være med på.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 09:52   #13
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Jeg har allerede kjøpt inn Stieg Larssons nye bok, og har tenkt til å få lest den så snart mannen min blir ferdig med den og jeg blir ferdig med Pomak boken.

Jeg tenker også å lese den i påsken. Må bare bli ferdig med Menn som hater kvinner først.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:32   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Jeg kunne jo tenkt meg en mer klassisk krim, jeg da. Type The Big Sleep eller noe sånt. :kresen:

Nå har jeg aldri lest noe Stieg Larsson, så det er klart jeg kan bli positivt overrasket, men det er vanlig klassisk Nesbø/Mankell-sjanger, ikke sant?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:34   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå har jeg aldri lest noe Stieg Larsson, så det er klart jeg kan bli positivt overrasket, men det er vanlig klassisk Nesbø/Mankell-sjanger, ikke sant?

Egentlig ikke - det er i alle fall ikke politifolk i hovedrollene. Så helt ulikt er det kanskje heller ikke; jeg liker i alle fall både Nesbö, Mankell og Larsson godt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:35   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kunne jo tenkt meg en mer klassisk krim, jeg da. Type The Big Sleep eller noe sånt. :kresen:

Nå har jeg aldri lest noe Stieg Larsson, så det er klart jeg kan bli positivt overrasket, men det er vanlig klassisk Nesbø/Mankell-sjanger, ikke sant?

Jeg liker ikke Nesbø og vil ikke si det er samme sjanger. Den er jo svensk, men jeg likte karakterene veldig godt og storyen.
Hva mener dere andre som har lest noe av disse?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:37   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Men jeg er gjerne med på noe klassisk!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:38   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Det høres ut som om det heller litt mot Stieg Larsson her? Men jeg er med på alt som er gøy, gjerne ein klassikar. Og som kjent mener jeg jo at alle bør ha lest Dorothy Sayers' Gaudy Night. Jeg bare nevner det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:43   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Svensk påskekrim? Er ikke påskekrimmen britisk by default?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:58   #20
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesesirkel: Påskekrim?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det høres ut som om det heller litt mot Stieg Larsson her? Men jeg er med på alt som er gøy, gjerne ein klassikar. Og som kjent mener jeg jo at alle bør ha lest Dorothy Sayers' Gaudy Night. Jeg bare nevner det.

Har den vært lesesirkelbok?

Jeg stemmer for den om den ikke har vært i lesesirkelen enda! (Ligger klar i nattbordskuffen).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no