Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kleskode mørk dress-smoking

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-15, 21:36   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kleskode mørk dress-smoking

Firmaet jeg jobber i feirer 25 års-jubileum og slår virkelig på stortromma. Noen hundre gjester på høyfjellshotell en weekend.
Kleskoden til jubileumsmiddagen er mørk dress-smoking.
Jeg har mange fine kjoler, men ble plutselig litt usikker på typen. Lengde, utforming, sko. .
Jeg kan ta noen bilder imorgen i dagslys av kjoler jeg har, men trenger litt synsing.
Nye sko trenger jeg. Hater sko som kipper når jeg går, og alle mine er kippe-typer.

Dersom en mann har enkeltspent sort pen dress, det er da ok? Med sløyfe, eller slips?
Man må ikke ha smoking?

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 21:47   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode mørk dress-smoking

Slips eller sløyfe for ham, og hvit skjorte. Du kan ha knekort eller lang, men ikke ballkjole. Mye slingringsmonn, altså.

Sitat:

Smoking

En manns smoking er sort eller mørk blå. Hvit smokingjakke bæres kun om sommeren og ved varmere breddegrader. Den består av jakke med silkeslag, bukser med beiser samt hvit skjorte og sort sløyfe. Til dette bæres normalt sorte strømper og lakksko. Det er også tillatt å bruke sorte, lave sko hvis disse er velpleide. Buksene holdes oppe med sorte eller hvite bukseseler. Skjorten skal tradisjonelt sett ha skjortebryst, men det er fullt mulig å bruke smokingskjorte med innvevde brokademønster eller lignende. Dog skal aldri vanlig, hvit skjorte brukes.

Damer bærer lang kjole, dog ikke ballkjole. Damer kan også ha kortere kjole, knekort, men ikke lårkort. Kjolen kan gjerne være festfin og eventuelt med glitter. Ved kleskode smoking brukes ikke hansker.

Militært personell (også pensjonert) kan bære messeuniform. Mørk dress regnes som mer formelt og bæres vanligvis ikke når smoking er spesifisert.

Mørk dress
Ved kleskoden mørk dress bærer menn en dress som er mørk blå, mørk grå eller sort. Til dette hører elegant, hvit skjorte samt slips eller sløyfe i valgfri farge. Slipset skal være nedtonet.

Kvinner bærer festfin kjole eller buksedress. Kjolen bør dekke knærne, men det er ikke tillat å bruke lang kjole. Dersom det er bryllup er hvitt forbeholdt bruden. I Norge er det alltid lov å velge bunad.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 21:56   #3
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode mørk dress-smoking

Jeg ser for meg knelang kjole, litt tekkelig stil Men så er ikke jeg veldig bling heller...

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 21:57   #4
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskode mørk dress-smoking

Så gøy! Når det gjelder mannens antrekk ville jeg valgt sløyfe fremfor slips.
Jeg ville også valgt en festkjole(gjerne litt lang) i et flott stoff(med perler eller bling eller slikt hvis du liker det). Selskapssandaler og clutch, smykker og krøller og negler og sminke og alt som er nyhydelig...
For meg ville uansett en slik invitasjon utelukke småpene hverdagskjoler, jeg ville satset på en langt mer pyntet kjole.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 22:38   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kleskode mørk dress-smoking

Tusen takk. Jeg tenkte også umiddelbart en litt lenger festkjole.
Den mannlige delen jer har smoking, men den har dessverre krympet ... Dermed sa jeg sort dress med sløyfe, ikke slips. Han var uenig, så da måtte jeg forhøre meg litt. Så om det ikke blir ny smoking, blir det sort dress med fin hvit skjorte og sløyfe. Og nye pene sko.

Legger inn kjolebilder imorgen.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no